Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Rdzewiejące a4 2004 r nie bite


marconi 14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem ze swoim audi. Mianowicie wczoraj zauważyłem, że na przednich błotnikach, od spodu, na rantach, wychodzi rdza :sick3: Nie są to jakieś pojedyńcze kropki ale duze ogniska i niedługo wyjdą na zewnętrzną powierzchnię i będzie je widać. Dodam jeszcze, że auto nie jest uderzone, akurat zdejmowałem nadkole do wymiany żarówki postoju w lampie z ksenonem :sick3:też poezja z tą wymiana, i nie widac od środka żadnych śladów stłuczki, poza tym z drugiej strony jest jeszcze gorzej kur.... mać :angry:

Mam pytanie. Jak to jest z gwarancją na blachy w Audi, na stronie jakiegoś dealera wyczytałem, że na "przerdzewienie nadwozia" jest 12 lat. Jest jeszcze taki problem, że nie jestem pierwszym właścicielem, autko jest sprowadzone z Niemiec i nie mam książki gwarancyjnej tylko serwisową i inne pierdoły od radia, navi itd?

Za pomoc z góry dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł poprzedni własciciel mieć za szerokie koła ktore tarły o nadkola a one o błotnik, zdarły farbe i zaczęło rdzewieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś mi znajomy mówił coś że mu w b6 rdza wychodzi,ale pomyślałem ze bity i nie wgłębiałem sie w temat.także może jest coś na rzeczy. w a6(c4) przecież gniły ranty w przednim lewym nadkolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu nadkole sciągałeś, by wymienić żarówkę postoju wystarczy 2 górne sruby odkręcić, poluzować tylnie, odpiąc wtyczkę, wyjąć lampę wykręcić osłonkę, wyjąc i włożyc nową zarówkę, łącznie 10 min roboty z przerwą na łyk piwa ;)

a co do rdzy, to auto wcale nie musi być bite, by wyłaził rudy, wystarczy że będą niewielkie ubytki na lakierze i naruszona struktura ocynku, a sól i woda już swoje zrobi, fizyki się nie oszuka, i taki będzie właśnie efekt. zedrzyj ten lakier który i tak odpadnie, oczyść powierzchnię i zrób zaprawki, przestanie właźić na dalsze miejsca,

dużo też zależy w jakich warunkach auto jezdzi, czy pod chmurą czy garażowane, jaka wilgotność, czy lakier myty i woskowany, spłukiwany z soli itd

u mnie np. na jednych drzwiach od srodka gdzie jest srubka mocująca osłonę drzwi zewnętrzną cała zardzewiała, podeszło to pod lakier i wkoło tej śrubki lakier odpadł i też zaczeło ciemnieć, jak to przeczyscilem to już praktycznie goła blacha, jak się ociepli to zrobię zaprawkę na suchej powierzchni. a blacha grama szpachli nie ma...

niestety ale po 2000 roku, audi juz nie są tak zabezpieczone ocynkiem jak kiedyś b3,b4,c4...choć i tak jest lepiej niż np. w mercedesach, tam już w 3 latkach pięknie są nadkola zjadane ;)

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak wymienić tak aby nie ściągać nadkola , ja mam te nieszczęsne ksenony i tam nie ma dojścia, a te ksenony to licho świecą, ktoś może wie dlaczego, te żarniki może się wypalają?

a z tą rdzą to dzwoniłem do serwisu i musze tam jechać z książką serwisową, potrzebna jest tylko pierwsza strona z naklejką, karta gwarancyjna nie jest potrzebna, i zobacze co powiedzą, koleś mówił, że może coś się uda tylko muszą zobaczyć, porobić zdjęcia, wysłać do fabryki

jest 12 lat gwarancji na "przerdzewienie nadwozia" tylko nie wiem jeszcze co to dokładnie oznacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest dokladnie tak samo. :wallbash:[br]Dopisany: 08 Luty 2011, 21:53_________________________________________________I jak sprawa?Cos zalatwiles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błotniki na rantach rdzewieją tylko dla tego że jest tam najwięcej odprysków od kamieni a w zimie sól załatwiła resztę, takie jest moje zdanie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołaczam sie, we wszystkich audi i vw rdzewieją te ranty także to normalna rzecz... jak kolega wyżej sól jest sprawca tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we wszystkich audi i vw rdzewieją te ranty także to normalna rzecz

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest a raczej było to samo... Z prawej strony na rancie błotnika delikatnie zaczął wychodzić rudy. Lakiernik oczyścił i zrobił zaprawki, na razie jest spokój ale zobaczymy jak będzie na wiosnę i czy nie trzeba będzie poprawiać.

Na rancie prawych drzwi z dołu też miałem bardzo malutki ubytek lakieru - delikatne obdarcie do blachy i ostatnio zauważyłem że rudy się już tym zajął. Drzwi nigdy nie malowane.

Jak się zrobi cieplej to trzeba będzie się z tym wybrać do lakiernika. Nie warto czekać bo będzie postępować.

A już myślałem że to tylko ja tak mam.

Aha, byłem pytać w serwisie Audi i mi powiedzieli, że jeżeli nie było u nich robionych regularnych kontroli antykorozyjnych to doooopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie z tym rantem, no tez sie zdzwilem niby audi a tu rdza. Auto oczywiscie bezwypadkowe. Nawet lakiernik powiedział że to ori lakier i to normalna sprawa w nowszych audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo... AVF 2002r. delikatnie na przednich błotnikach (od wewnątrz) zaczyna wychodzić ruda :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mozliwe,ze auto z 2004 rdzewieje a moje z '96 nie ma zadnej rdzy na błotnikach :mysli:

Jezeli mam jakis odprysk lakieru to maluje lakierem do paznokci żony ale lepiej wziac lakier od kochanki bo ma lepsze jakosciowo a dla żony to raczej sie sknerzy na kosmetyki :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mozliwe,ze auto z 2004 rdzewieje a moje z '96 nie ma zadnej rdzy na błotnikach :mysli:

Jezeli mam jakis odprysk lakieru to maluje lakierem do paznokci żony ale lepiej wziac lakier od kochanki bo ma lepsze jakosciowo a dla żony to raczej sie sknerzy na kosmetyki :naughty:

:shocked: :shocked: :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jesieni lakiernik miejscowo oczyścił i polakierował na rantach przednich błotników ale teraz widzę, że wychodzi rdza w nowych miejscach. Może na wiosnę całe przednie błotniki wymienić bo nie wiem czy wyczyszczenie rantów na całej długości na długo pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jesieni lakiernik miejscowo oczyścił i polakierował na rantach przednich błotników ale teraz widzę, że wychodzi rdza w nowych miejscach. Może na wiosnę całe przednie błotniki wymienić bo nie wiem czy wyczyszczenie rantów na całej długości na długo pomoże?

W naszym klimacie obstawiam że po następnej zimie znowu wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jesieni lakiernik miejscowo oczyścił i polakierował na rantach przednich błotników ale teraz widzę, że wychodzi rdza w nowych miejscach. Może na wiosnę całe przednie błotniki wymienić bo nie wiem czy wyczyszczenie rantów na całej długości na długo pomoże?

W naszym klimacie obstawiam że po następnej zimie znowu wyjdzie.

oprócz klimatu dorzuciłbym jeszcze ten syf którym sypane są drogi :thumbdown:

też coś mi się wydaje, że nawet po wymianie spokój będziesz miał tylko na jakiś czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu jak kupowałem to Audi to wahałem się co wybrać Audi czy mercedesa C, wybór padł na audi właśnie ze względu na dobre zabezpieczenie antykorozyjne, według potocznej opinii mercedes miał być bardziej podatny na korozję. Po kilku latach okazało się, że jest akurat odwrotnie. Daje to dużo do myślenia przy zakupie następnego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...