Kri$ Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Witam Posiadaczem Allroada jestem od października. Na początku pytałem na forum A6 o porady odnośnie zakupu, następnie zaryzykowałem i pojechałem do Dresden - autko na zdjęciach było pierwsza klasa, na miejscu okazało się jednak, że jest to jedna wielka pomyłka - przez cały prawy bok rysa, słabo odpalał na zimnym, a na dole przednich lewych drzwi RDZA !!! więc zaryzykowałem i wybrałem się po rezerwowe auto koło Hamburga... Choć przyznaję, że to autko z Drezna na zdjęciach prezentowało się na 10/10, a to z Hamburga to max. dostałoby ocenę 6-7/10 (oceniając fotki). Na miejscu jednak okazało się, że mam więcej farta niż rozumu, gdyż auto mimo słabych zdjęć okazało się, że jest super zadbane. Ale opowiem jak było... Autem podjechała ~60 letnia kobieta i od razu zgasiła silnik Moja pierwsza myśl "o kur*ka wodna - a gdzie studzenie turbo". Obejrzałem auto, parę rysek na przednim zderzaku, parę na tylnym (na tych szarych plastikach), w środku ideał - 247 tys km i w ogóle tego nie widać. Kobieta jak się okazało oprócz Allroada ma również Mesia CLK, którym wraz ze swoim partnerem jeździła do własnego domku do Włoch, a Allroadem jeździł jej partner, ale zmarł jakiś czas temu, więc postanowiła sprzedać auto. Mam fakturę na 1600€ !!! że we wrześniu został zrobiony rozrząd, hamulce, pompa wody, klima, ogólnie wszystko co należało zrobić oprócz oleju, do wymiany którego mam ~1000km (serwis już się pali). Na koniec mówi, że ma jeszcze Winterreifen i winter-dywaniki no i jak się okazało - opony są z 2008 roku, prawie nie jeżdżone, felgi do zimówek jak nówki - jak zmienię kapcie z letnich na zimowe, to dodam zdjęcia. Co do autka, to ciemna zieleń, 2,5TDI, 2004 rok, 247540km (obecnie >250000km), 180ps - kultura pracy V6 w porównaniu do poprzedniego Golfa 4 cylindrowego to jak niebo a ziemia. Prędkości rzędu 180-200km/h na autostradach w ogóle nie czuć w środku - cisza, spokój... Co do wyposażenia, to nie mam pojęcia co jest standardem w Allroadzie, zatem napiszę co mam - QUATTRO - klimatronik 2 strefowy - skórzana tapicerka (podgrzewany przód) z elektryczna regulacja lędźwi - grzana przednia i tylna szyba - navi (niestety RNS-D ;( a w Dresden było RNS-E ;( no ale to jest drobiazgiem, a stan techniczny obu aut to jak niebo a ziemia) - zestaw głośnomówiący do Nokii 6310i - zmieniarka 6cd - pełne koło zapasowe + kompresor - pozioma roleta w bagażniku oraz pionowa siatka. - hak - tempomat - pełny FIS - ksenony - spryskiwacze świateł - światła przeciwmgielne - 4x elektryka szyb - 2x podłokietniki - fabrycznie przyciemnione tylne szyby (boczne i tylna) - tiptronic 5-biegowy (heh zakochałem się w trybie S) - parktronic przód + tył Szkoda, że nie ma kierownicy wielofunkcyjnej (przydałaby się regulacja radia i odbieranie telefonów) ;( ale to nie jest wielkie zmartwienie. Co do planów - NIC !!!! KOMPLETNIE NIC !!!! W Golfie III już się wystarczająco pobawiłem w "tjuningi" typu gleba i fela a tutaj kółka na lato są oryginalne Audi, gleby też nie zrobię, bo to Allroad więc nic nie planuję zmieniać Jedynie może zmienię RNS-D na RNS-E... hmm... zobaczymy PS. To auto tak wygodnie się prowadzi w porównaniu do Golfa III, że zamiast z A7 koło Hannoveru skręcić na A2 w kierunku Berlina pojechaliśmy z kolegą 92km za daleko na południe i po tym incydencie już włączyłem navi na stałe... a funkcja TMC i pokazywanie gdzie jest Stau (korek) jest po prostu świetna !!! PS 2. Nie śmiejcie się z fotek Nudziło mi się i próbowałem zrobić fotki "artystyczne" ============================================================ 20.11 - zimowy setup Temperatury >15*C i piękne słońce... tak, to listopad niestety chyba już bezpowrotnie taka pogoda minęła i teraz będzie już tylko zimno i brzydko na dworze (chyba, że spadnie śnieg ). Przyszedł zatem czas na zmianę kół na zimowe. Oj sądziłem, że zajmie mi to max 1h, a spędziłem przy kołach 5 godzin - wypucowałem letnie felgi, zabezpieczyłem opony preparatem do konserwacji opon. Na aucie wylądowały koła, które otrzymałem od Niemki --> Nankang 225/55/R17 + fele Rial - wolałbym oryginalne felgi Audi ale nie będę wybrzydzał zresztą sami oceńcie jak auto się prezentuje na zimowym setupie Odkryłem tylko jeden feler - niestety ściąga mi trochę na prawo więc muszę mimo wszystko pojechać do gumolajzy, żeby wyważył mi koła Na letnich auto jechało jak po sznurku, więc zrzucam winę na zimowy zestaw felgi+opony+dystanse Wymyte letnie felgi poczekają sobie na wiosnę, oj poczekają A tak wygląda Audi na zimówkach... moim zdaniem lepiej wygląda na letnich ale w porównaniu do większości aut na stalówkach i tak prezentuje się dobrze ============================================================ 28.01.2011 - relingi & uchwyty na narty Sezon narciarski w pełni, więc Audi dostało relingi i wysuwane uchwyty na narty/snowboard. Nie posiadam worka na narty w tylnej kanapie, więc do tej pory przewoziłem sprzęt wewnątrz auta - składałem jedno siedzenie. Teraz można śmigać nawet w Alpy
aju Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 pozdrawiam użytkownika allroada ja niestety bałem się takiego zestawienia 2,5 + tip = kłopoty (przynajmniej tak zauważyłem) więc że miałem mniejsze kokonesy niż kolega kupiłem 2,7bi turbo + manual
soolek Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Cały czas chodzi mi po głowie zakup Allroada, ale się ... boję Zawiechy, silnika, skrzyni Jak sobie z tym poradziłeś (ze stresem)? No chyba, że nie czytałeś o zawieszce i silnikach?! Gratuluje auta i zdawaj relację jak tam przebiega eksploatacja. PS A takie spalanie (14,6) to gdzie złapałeś?
fayera Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Super autko Gdyby nie akcyza i tausen za mało w kieszeni też bym miał all piękne było
turdzi Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 fajny i fajnie ze ma listwy czarne , bo mi sie chce juz od tego chrmu na autach
Kri$ Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 Cały czas chodzi mi po głowie zakup Allroada, ale się ... boję Zawiechy, silnika, skrzyni Jak sobie z tym poradziłeś (ze stresem)? No chyba, że nie czytałeś o zawieszce i silnikach?! Gratuluje auta i zdawaj relację jak tam przebiega eksploatacja. PS A takie spalanie (14,6) to gdzie złapałeś? Spalanie po mieście (Wrocław) to norma na trasie schodzę do 8-9 litrów, w mieście ~16. Bałem się historii o silnikach 2,5 TDI V6, ale... uznałem, że raz się żyje i najwyżej będę żałował wyboru (na razie odpukać nic się nie dzieje). Skrzynia, zawiecha, silnik... hehe faktycznie można zawału dostać jak się pomyśli, co może się zepsuć i ile będzie to kosztowało. Na razie podchodzę do tego na zasadzie "nie martwić się na zapas", bo bym chyba wylądował w szpitalu z wrzodami. Oczywiście parę drobnych dupereli podczas eksploatacji jest do poprawy jak np. wężyk spryskiwacza tylnej klapy gdzieś się wypiął i sika pod auto, albo czujnik parktronica siadł i trzeba go wymienić. W silniku zmieniłem olej, świece, płyn G12 i śmiga - vag pokazuje 0 błędów, logi dynamiczne i statyczne z vaga również pokazują dobre parametry. Zawieszenie po zimnej nocy lubi opaść o 1 poziom i jest to dziwne, gdyż ciepła noc lub nocny postój w garażu (nawet przez kilka dni) nie powodują opadania... Dziwne, ale co zrobić vag nic nie wykazuje niepokojącego. Ot Audi kontra natura -> 0:1
jedrekx Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Spalanie po mieście (Wrocław) to norma na trasie schodzę do 8-9 litrów, w mieście ~16. to dużo Ci pali... mojemu ojcu Q7 w mieście pali max 13 litrów
aju Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Zawieszenie po zimnej nocy lubi opaść o 1 poziom u mnie tak samo ale jak spadało poniżej -15 (mam nówkę zawieszenie)
Flyer Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Spalanie po mieście (Wrocław) to norma na trasie schodzę do 8-9 litrów, w mieście ~16. to dużo Ci pali... mojemu ojcu Q7 w mieście pali max 13 litrów Wroclaw ma specyficzne korki, miasto miastu nie rowne Mi 2.5Q w A4 palilo w miescie 10-11,5, wiec Allroad musi palic wiecej... ale faktycznie - 16 to juz sporawo. To krotkie odcinki jakies?
Kri$ Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Opublikowano 7 Lutego 2011 16 to juz sporawo. To krotkie odcinki jakies? ~2,5km. U mnie auto jeździ na zasadzie Pareto 80% czasu po mieście, 20% czasu na trasach 20% dystansu po mieście, 80% dystansu na trasach czyli często gęsto po Wrocławiu króciutkie odcinki, że miesięcznie potrafię zrobić autem po mieście np.300km, a potem wyjazd zagraniczny i za jednym zamachem 3000km pyknięte potem znowu krótkie odcinki i znowu wyjazd i np. 1500km i tak na zmianę Jeśli nie muszę jeździć po Wrocławiu, to tego nie robię - specyficzne miasto ze specyficznymi korkami - szkoda moich nerwów, a niestety nie mam w łapie siły jak Pudzian, żeby dokształcać innych kierowców Poza tym Wrocław jeśli chodzi o korki jest 3 miastem w Europie Porobię jednak jeszcze trochę logów, może coś z nich wyjdzie, że jednak "cuś" jest nie tak, że auto pali tyle, ile pali.
turdzi Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Bałem się historii o silnikach 2,5 TDI V6, ale... uznałem, że raz się żyje i najwyżej będę żałował wyboru (na razie odpukać nic się nie dzieje).Skrzynia, zawiecha, silnik... hehe faktycznie można zawału dostać jak się pomyśli, co może się zepsuć i ile będzie to kosztowało. Madz BAU i rocznik 2004 , mam tez w rodzinie B6 z tym motorem ma juz 200 tys przelatanei silniczek chodzi szelest.Nie masz co panikiowac jestem pewien ze nic ci sie z tym silnikiem nie bedzie dzialo
Flyer Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Jesli pali Ci 16 przy odcinkach 2,5km po miescie to zupelnie normalne
Gość mmcv Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Ladne autko a o silnik sie nie boj, BAU to dobre 2.5 :good: . Bezawaryjnej jazdy zycze. p.s. czemu AllRoady robili w tym beznadziejnym kolorze .
soolek Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Ladne autko a o silnik sie nie boj, BAU to dobre 2.5 :good: . Bezawaryjnej jazdy zycze. p.s. czemu AllRoady robili w tym beznadziejnym kolorze . Trzeniu ma BDH, jeden z najlepszy 2.5 i ... kupa (ostatnio grzebał w silniku). Ale koniec o tym.
Flyer Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Ladne autko a o silnik sie nie boj, BAU to dobre 2.5 :good: . Bezawaryjnej jazdy zycze. p.s. czemu AllRoady robili w tym beznadziejnym kolorze . Trzeniu ma BDH, jeden z najlepszy 2.5 i ... kupa (ostatnio grzebał w silniku). Ale koniec o tym. Po 1 to Trzeniu nie grzebal przy silniku, tylko jego kolejny wlasciciel. Po 2 Trzeniu prawdopodobnie upalal ostro auto... kazde mozna zajezdzic.
soolek Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Ladne autko a o silnik sie nie boj, BAU to dobre 2.5 :good: . Bezawaryjnej jazdy zycze. p.s. czemu AllRoady robili w tym beznadziejnym kolorze . Trzeniu ma BDH, jeden z najlepszy 2.5 i ... kupa (ostatnio grzebał w silniku). Ale koniec o tym. Po 1 to Trzeniu nie grzebal przy silniku, tylko jego kolejny wlasciciel. Po 2 Trzeniu prawdopodobnie upalal ostro auto... kazde mozna zajezdzic. Ad 1 Fakt, to Bieńkowóz teraz. Zapomniałem. Ad 2 Upalanie to pojęcie względne. Niektórzy nie wiedzą, albo mają w nosie przykazania dla TDI. I nawet spokojni kierowcy.
Gość mmcv Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Trzeniu ma BDH, jeden z najlepszy 2.5 i ... kupa (ostatnio grzebał w silniku). Nie wiemy co bylo nie halo , i tak jak wspomnial Flyer kazde auto mozna zajedzic (znajomy 3 razy turbo i 2 razy silnik zajezdzil w Golfie V - diesel lubi wysokie obroty :kox: ). 2.5 na B to udane motory , i bede sie tego trzymac - uzytkuje przeszlo 80kkm . Auto ma najechane 230k i od wymiany do wymiany oleju nie schodzi prawie nic.
Kri$ Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Opublikowano 8 Lutego 2011 Heh co nie tak jest w tym kolorze? Wiem, że srebrny bardziej rzuca się w oczy, ale... powoli zaczynam się przekonywać do zielonego Podobał mi się srebrny, ale ten jest przynajmniej zadbany i może nie robi takiej roboty jak szary/srebrny, ale ważne, że jeździ 2.5 na B to udane motory , i bede sie tego trzymac Ten ma >250k nalatane w 6,5 roku, co jak na polskie warunki to dużo i ciągle śmiga aż miło odliczam dni do lata, żeby pojechać w dłuższą trasę (>4k) np. do Hiszpanii. A na razie nieśmiało zaczynam się rozeznawać w temacie tv/dvd oraz kierownicy z przyciskami do radia/biegów i to chyba jedyne mody przewidziane na sezon 2011 W 2012 chcę oryginalne skręcane felgi i sam nie wiem co jeszcze można tjuningować w Allroadzie... na pewno zawieszenie modem 402
turdzi Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 pojechać w dłuższą trasę (>4k) np. do Hiszpanii. 4K i dluzsza ? to jak jest dla ciebie dluga ?
Kri$ Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Opublikowano 8 Lutego 2011 A gdzie można w Europie autem pojechać ? Rzym 1600km Barcelona 2000km nawet na Nordkapp jest 3000km więc nie rozumiem... 2k w jedną i 2k w drugą to nie jest chyba krótka trasa jak na warunki europejskie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się