Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[Audi Allroad C5] 2,5TDi 180ps quattro by Kri$


Kri$

Rekomendowane odpowiedzi

IMG_0000.jpg

Witam :)

Posiadaczem Allroada jestem od października. Na początku pytałem na forum A6 o porady odnośnie zakupu, następnie zaryzykowałem i pojechałem do Dresden - autko na zdjęciach było pierwsza klasa, na miejscu okazało się jednak, że jest to jedna wielka pomyłka - przez cały prawy bok rysa, słabo odpalał na zimnym, a na dole przednich lewych drzwi RDZA !!! więc zaryzykowałem i wybrałem się po rezerwowe auto koło Hamburga...

Choć przyznaję, że to autko z Drezna na zdjęciach prezentowało się na 10/10, a to z Hamburga to max. dostałoby ocenę 6-7/10 :) (oceniając fotki).

Na miejscu jednak okazało się, że mam więcej farta niż rozumu, gdyż auto mimo słabych zdjęć okazało się, że jest super zadbane.

Ale opowiem jak było...

Autem podjechała ~60 letnia kobieta i od razu zgasiła silnik :D Moja pierwsza myśl "o kur*ka wodna - a gdzie studzenie turbo".

Obejrzałem auto, parę rysek na przednim zderzaku, parę na tylnym (na tych szarych plastikach), w środku ideał - 247 tys km i w ogóle tego nie widać.

Kobieta jak się okazało oprócz Allroada ma również Mesia CLK, którym wraz ze swoim partnerem jeździła do własnego domku do Włoch, a Allroadem jeździł jej partner, ale zmarł jakiś czas temu, więc postanowiła sprzedać auto. Mam fakturę na 1600€ !!! że we wrześniu został zrobiony rozrząd, hamulce, pompa wody, klima, ogólnie wszystko co należało zrobić oprócz oleju, do wymiany którego mam ~1000km (serwis już się pali).

Na koniec mówi, że ma jeszcze Winterreifen i winter-dywaniki :D no i jak się okazało - opony są z 2008 roku, prawie nie jeżdżone, felgi do zimówek jak nówki - jak zmienię kapcie z letnich na zimowe, to dodam zdjęcia.

Co do autka, to ciemna zieleń, 2,5TDI, 2004 rok, 247540km (obecnie >250000km), 180ps - kultura pracy V6 w porównaniu do poprzedniego Golfa 4 cylindrowego to jak niebo a ziemia. Prędkości rzędu 180-200km/h na autostradach w ogóle nie czuć w środku - cisza, spokój...

Co do wyposażenia, to nie mam pojęcia co jest standardem w Allroadzie, zatem napiszę co mam :)

- QUATTRO :quattro:

- klimatronik 2 strefowy

- skórzana tapicerka (podgrzewany przód) z elektryczna regulacja lędźwi

- grzana przednia i tylna szyba

- navi (niestety RNS-D ;( a w Dresden było RNS-E ;( no ale to jest drobiazgiem, a stan techniczny obu aut to jak niebo a ziemia)

- zestaw głośnomówiący do Nokii 6310i

- zmieniarka 6cd

- pełne koło zapasowe + kompresor :D

- pozioma roleta w bagażniku oraz pionowa siatka.

- hak

- tempomat

- pełny FIS

- ksenony

- spryskiwacze świateł

- światła przeciwmgielne

- 4x elektryka szyb

- 2x podłokietniki

- fabrycznie przyciemnione tylne szyby (boczne i tylna)

- tiptronic 5-biegowy (heh zakochałem się w trybie S) :D

- parktronic przód + tył

Szkoda, że nie ma kierownicy wielofunkcyjnej (przydałaby się regulacja radia i odbieranie telefonów) ;( ale to nie jest wielkie zmartwienie.

Co do planów - NIC !!!! KOMPLETNIE NIC !!!! :D W Golfie III już się wystarczająco pobawiłem w "tjuningi" typu gleba i fela :) a tutaj kółka na lato są oryginalne Audi, gleby też nie zrobię, bo to Allroad :) więc nic nie planuję zmieniać :D

Jedynie może zmienię RNS-D na RNS-E... hmm... zobaczymy :)

PS. To auto tak wygodnie się prowadzi w porównaniu do Golfa III, że zamiast z A7 koło Hannoveru skręcić na A2 w kierunku Berlina ;) pojechaliśmy z kolegą 92km za daleko na południe :D i po tym incydencie już włączyłem navi na stałe... a funkcja TMC i pokazywanie gdzie jest Stau (korek) jest po prostu świetna !!!

PS 2. Nie śmiejcie się z fotek :D Nudziło mi się i próbowałem zrobić fotki "artystyczne" :D

IMG_0001.jpg

IMG_0002.jpg

IMG_0003.jpg

IMG_0004.jpg

IMG_0005.jpg

IMG_0006.jpg

IMG_0007.jpg

IMG_0008.jpg

IMG_0009.jpg

IMG_0010.jpg

IMG_0011.jpg

IMG_0012.jpg

IMG_0013.jpg

IMG_0014.jpg

IMG_0015.jpg

============================================================

20.11 - zimowy setup

:dance2:

Temperatury >15*C i piękne słońce... tak, to listopad :) niestety chyba już bezpowrotnie taka pogoda minęła i teraz będzie już tylko zimno :no4: i brzydko na dworze (chyba, że spadnie śnieg :quattro: ).

Przyszedł zatem czas na zmianę kół na zimowe. Oj sądziłem, że zajmie mi to max 1h, a spędziłem przy kołach 5 godzin - wypucowałem letnie felgi, zabezpieczyłem opony preparatem do konserwacji opon.

Na aucie wylądowały koła, które otrzymałem od Niemki --> Nankang 225/55/R17 + fele Rial - wolałbym oryginalne felgi Audi :D ale nie będę wybrzydzał :D zresztą sami oceńcie jak auto się prezentuje na zimowym setupie :dance2:

Odkryłem tylko jeden feler - niestety ściąga mi trochę na prawo :( więc muszę mimo wszystko pojechać do gumolajzy, żeby wyważył mi koła :) Na letnich auto jechało jak po sznurku, więc zrzucam winę na zimowy zestaw felgi+opony+dystanse :)

Wymyte letnie felgi :) poczekają sobie na wiosnę, oj poczekają :)

IMG_0016.jpg

IMG_0017.jpg

A tak wygląda Audi na zimówkach... moim zdaniem lepiej wygląda na letnich :D ale w porównaniu do większości aut na stalówkach i tak prezentuje się dobrze :)

IMG_0018.jpg

============================================================

28.01.2011 - relingi & uchwyty na narty

:good:

IMG_0020.jpg

IMG_0021.jpg

IMG_0022.jpg

IMG_0023.jpg

IMG_0024.jpg

Sezon narciarski w pełni, więc Audi dostało relingi i wysuwane uchwyty na narty/snowboard. Nie posiadam worka na narty w tylnej kanapie, więc do tej pory przewoziłem sprzęt wewnątrz auta - składałem jedno siedzenie.

Teraz można śmigać nawet w Alpy :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozdrawiam użytkownika allroada :wink4:

ja niestety bałem się takiego zestawienia 2,5 + tip = kłopoty (przynajmniej tak zauważyłem) więc że miałem mniejsze kokonesy niż kolega kupiłem 2,7bi turbo + manual :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas chodzi mi po głowie zakup Allroada, ale się ... boję :blink: Zawiechy, silnika, skrzyni :wallbash:

Jak sobie z tym poradziłeś (ze stresem)? No chyba, że nie czytałeś o zawieszce i silnikach?!

Gratuluje auta i zdawaj relację jak tam przebiega eksploatacja.

PS A takie spalanie (14,6) to gdzie złapałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super autko :good:

Gdyby nie akcyza i tausen za mało w kieszeni też bym miał all

piękne było :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny i fajnie ze ma listwy czarne , bo mi sie chce juz :sick3: od tego chrmu na autach :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas chodzi mi po głowie zakup Allroada, ale się ... boję :blink: Zawiechy, silnika, skrzyni :wallbash:

Jak sobie z tym poradziłeś (ze stresem)? No chyba, że nie czytałeś o zawieszce i silnikach?!

Gratuluje auta i zdawaj relację jak tam przebiega eksploatacja.

PS A takie spalanie (14,6) to gdzie złapałeś?

Spalanie po mieście (Wrocław) to norma :)

na trasie schodzę do 8-9 litrów, w mieście ~16.

Bałem się historii o silnikach 2,5 TDI V6, ale... uznałem, że raz się żyje i najwyżej będę żałował wyboru (na razie odpukać nic się nie dzieje).

Skrzynia, zawiecha, silnik... hehe faktycznie można zawału dostać jak się pomyśli, co może się zepsuć i ile będzie to kosztowało. Na razie podchodzę do tego na zasadzie "nie martwić się na zapas", bo bym chyba wylądował w szpitalu z wrzodami.

Oczywiście parę drobnych dupereli podczas eksploatacji jest do poprawy jak np. wężyk spryskiwacza tylnej klapy gdzieś się wypiął i sika pod auto, albo czujnik parktronica siadł i trzeba go wymienić.

W silniku zmieniłem olej, świece, płyn G12 i śmiga - vag pokazuje 0 błędów, logi dynamiczne i statyczne z vaga również pokazują dobre parametry.

Zawieszenie po zimnej nocy lubi opaść o 1 poziom i jest to dziwne, gdyż ciepła noc lub nocny postój w garażu (nawet przez kilka dni) nie powodują opadania... Dziwne, ale co zrobić :) vag nic nie wykazuje niepokojącego. Ot Audi kontra natura -> 0:1 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie po mieście (Wrocław) to norma :)

na trasie schodzę do 8-9 litrów, w mieście ~16.

to dużo Ci pali... mojemu ojcu Q7 w mieście pali max 13 litrów :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie po zimnej nocy lubi opaść o 1 poziom

u mnie tak samo ale jak spadało poniżej -15 (mam nówkę zawieszenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie po mieście (Wrocław) to norma :)

na trasie schodzę do 8-9 litrów, w mieście ~16.

to dużo Ci pali... mojemu ojcu Q7 w mieście pali max 13 litrów :shocked:

Wroclaw ma specyficzne korki, miasto miastu nie rowne :)

Mi 2.5Q w A4 palilo w miescie 10-11,5, wiec Allroad musi palic wiecej... ale faktycznie - 16 to juz sporawo. To krotkie odcinki jakies?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 to juz sporawo. To krotkie odcinki jakies?

~2,5km. U mnie auto jeździ na zasadzie Pareto :)

80% czasu po mieście, 20% czasu na trasach

20% dystansu po mieście, 80% dystansu na trasach :)

czyli często gęsto po Wrocławiu króciutkie odcinki, że miesięcznie potrafię zrobić autem po mieście np.300km, a potem wyjazd zagraniczny i za jednym zamachem 3000km pyknięte :) potem znowu krótkie odcinki i znowu wyjazd i np. 1500km i tak na zmianę :) Jeśli nie muszę jeździć po Wrocławiu, to tego nie robię - specyficzne miasto ze specyficznymi korkami - szkoda moich nerwów, a niestety nie mam w łapie siły jak Pudzian, żeby dokształcać innych kierowców :)

Poza tym Wrocław jeśli chodzi o korki jest 3 miastem w Europie :)

Porobię jednak jeszcze trochę logów, może coś z nich wyjdzie, że jednak "cuś" jest nie tak, że auto pali tyle, ile pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bałem się historii o silnikach 2,5 TDI V6, ale... uznałem, że raz się żyje i najwyżej będę żałował wyboru (na razie odpukać nic się nie dzieje).

Skrzynia, zawiecha, silnik... hehe faktycznie można zawału dostać jak się pomyśli, co może się zepsuć i ile będzie to kosztowało.

Madz BAU i rocznik 2004 , mam tez w rodzinie B6 z tym motorem ma juz 200 tys przelatanei silniczek chodzi szelest.Nie masz co panikiowac jestem pewien ze nic ci sie z tym silnikiem nie bedzie dzialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli pali Ci 16 przy odcinkach 2,5km po miescie to zupelnie normalne :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladne autko a o silnik sie nie boj, BAU to dobre 2.5 :good: :good: . Bezawaryjnej jazdy zycze.

p.s. czemu AllRoady robili w tym beznadziejnym kolorze :confused4: .

Trzeniu ma BDH, jeden z najlepszy 2.5 i ... kupa (ostatnio grzebał w silniku).

Ale koniec o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladne autko a o silnik sie nie boj, BAU to dobre 2.5 :good: :good: . Bezawaryjnej jazdy zycze.

p.s. czemu AllRoady robili w tym beznadziejnym kolorze :confused4: .

Trzeniu ma BDH, jeden z najlepszy 2.5 i ... kupa (ostatnio grzebał w silniku).

Ale koniec o tym.

Po 1 to Trzeniu nie grzebal przy silniku, tylko jego kolejny wlasciciel.

Po 2 Trzeniu prawdopodobnie upalal ostro auto... kazde mozna zajezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladne autko a o silnik sie nie boj, BAU to dobre 2.5 :good: :good: . Bezawaryjnej jazdy zycze.

p.s. czemu AllRoady robili w tym beznadziejnym kolorze :confused4: .

Trzeniu ma BDH, jeden z najlepszy 2.5 i ... kupa (ostatnio grzebał w silniku).

Ale koniec o tym.

Po 1 to Trzeniu nie grzebal przy silniku, tylko jego kolejny wlasciciel.

Po 2 Trzeniu prawdopodobnie upalal ostro auto... kazde mozna zajezdzic.

Ad 1 Fakt, to Bieńkowóz teraz. Zapomniałem.

Ad 2 Upalanie to pojęcie względne. Niektórzy nie wiedzą, albo mają w nosie przykazania dla TDI. I nawet spokojni kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeniu ma BDH, jeden z najlepszy 2.5 i ... kupa (ostatnio grzebał w silniku).

Nie wiemy co bylo nie halo , i tak jak wspomnial Flyer kazde auto mozna zajedzic (znajomy 3 razy turbo i 2 razy silnik zajezdzil w Golfie V - diesel lubi wysokie obroty :kox: :kox: ).

2.5 na B to udane motory , i bede sie tego trzymac - uzytkuje przeszlo 80kkm . Auto ma najechane 230k i od wymiany do wymiany oleju nie schodzi prawie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh co nie tak jest w tym kolorze? :) Wiem, że srebrny bardziej rzuca się w oczy, ale... powoli zaczynam się przekonywać do zielonego :) Podobał mi się srebrny, ale ten jest przynajmniej zadbany i może nie robi takiej roboty jak szary/srebrny, ale ważne, że jeździ :)

2.5 na B to udane motory , i bede sie tego trzymac

Ten ma >250k nalatane w 6,5 roku, co jak na polskie warunki to dużo i ciągle śmiga aż miło :) odliczam dni do lata, żeby pojechać w dłuższą trasę (>4k) np. do Hiszpanii.

A na razie nieśmiało zaczynam się rozeznawać w temacie tv/dvd oraz kierownicy z przyciskami do radia/biegów :) i to chyba jedyne mody przewidziane na sezon 2011 :D

W 2012 chcę oryginalne skręcane felgi :) i sam nie wiem co jeszcze można tjuningować w Allroadzie... na pewno zawieszenie modem 402 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojechać w dłuższą trasę (>4k) np. do Hiszpanii.

4K i dluzsza ? to jak jest dla ciebie dluga ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie można w Europie autem pojechać ? :D

Rzym 1600km

Barcelona 2000km

nawet na Nordkapp jest 3000km

więc nie rozumiem... 2k w jedną i 2k w drugą to nie jest chyba krótka trasa jak na warunki europejskie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...