Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ADR] Silnik sie grzeje w trakcie jazdy dochodzi do 100 stopni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ostatnio zauwazylem ze w trasie zagrzal mi sie silnik ok 100-105 stopni. Nie katowalem silnika i jechalem spokojnie 100-110km/h. Najdziwniejsze jest to ze jak zatrzymalem sie na postoju na biegu jalowym temperatura powrocila do 90 na wskazniku. Kiedy znowu ruszylem po pewnym czasie znowu sie zagrzal. Postawnowilem wiec zrobic logi dynamiczne i przed wyruszeniem sprawdzilem jeszcze poziom plynu chlodniczego i wskazywal minimum albo troche mniej. Po powrocie z testow gdy silnik zagrzal sie do 100-104 stopnie(tyle tez wskazywal na klimatronku, choc wczesniej przeklamywal o jakies 8-9 stopni) zajrzalem znowu do plynu i stan byl ten sam lecz gdy odkrecilem korek zbiornika wyrownawczego to zasyczal, zabulgotalo ipoziom wskoczy prawie na maksa. Zastanawiam sie czy to uszczelka pod glowica czy moze to tez byc wina nie otwierajacego sie termostatu. Dodam tez ze zaczal strasznie duzo palic.

Pozdrawiam i czekam na jakies pomocne sugestie :)

Opublikowano

Uszczelka pod głowicą to by ci płyn ubywał jak i byłyby "plamki oleju" w zbiorniku, nie znam się dobrze, ale czy ni lepiej zacząć od najtańszych rzeczy jakim jest np czujnik cieczy chłodzącej, później termostat ?

Opublikowano

kolego pompa wody może już nie domagać masz odpowietrzony dobrze układ termostat otwiera?? :hi:

Opublikowano

coś mi się wydaje ze do wymiany Czujnik temperatury i termostat !!!

Opublikowano

zobacz czy węże do chłodnicy są gorące i czy chłodnica jest nagrzana :wink4:

Opublikowano

A ma ktos pomysl jak sprawdzic czy termostat otwiera??

Wsadzić do wody z termometrem, podgrzać i zobaczyć przy jakiej temp się otwiera.

Opublikowano

Własnie bylem rozgrzac samochod i po powrocie temperatura na kanale 49 110 st na 51 93st a na desce rozdzielczej 90. Zagladam pod maske gorny waz od chlodnicy do zbiornika wyrownawczego goracy ale mozna go trzymac w reku siegnalem na do tego co wychodzi z silnika pod kolektoremi byl letniawy. Jurtro jade kupic termostat i czujnik temp. zobaczymy czy pomoze :)

Dam znac[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 21:44_________________________________________________No i problem rozwiązany :dance: przy wymianie termostatu, ktorego z reszta nie moglem wytargac i go zmiazdzylem szczypcami :confused4: zajrzalem jeszcze do pompy wody i okazalo sie ze wirnik czyli to plastikowe kolko co miesza plyn peklo i oobracalo sie na osi. Nowa pompa zakupiona i zalozona. Wskazoweczka ladnie trzyma rowne 90st C. i przy okazji lepiej zaczely nawiewy grzac :):) :thumbup:

PS

Matius dzieki za podpowiedz :)

Temat mozna zamknąć

Opublikowano

nie ma za co dobrym Ludziom Trzeba Pomagać :hi::cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...