[ALL] DPF / FAP budowa, jak to działa i jak o niego dbać
0

    24 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    greg_s    0

    Codziennie pracujemy z filtrami DPF/FAP ... generalnie VAG nie odwalił lipy i układy oczyszczania spalin działają bardzo dobrze...ale do czasu...

    Filtr zakładany w fabryce spokojnie wystarcza na ok 200tyś km, dystans ten skraca się lub wydłuża w zależności gdzie i jak auto jest eksploatowane.

    Najważniejsze co trzeba robić aby filtr cząstek stałych pożył jak najdłużej to:

    - częsta wymiana oleju i filtrów

    - w razie wystąpienia jakiejkolwiek usterki związanej z wtryskiem paliwa,dolotem i wydechem należy jak najszybciej usunąć awarie

    - nie wpadać w panikę jak na wyświetlaczu zapali nam się kontrolka informująca o zatkanie DPFa, nie gasić silnika tylko przejechać się za miasto...

    Jeśli ktoś będzie miał filtr do wymiany to tez nie ma tragedii(pomijam ASO)...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Yoghurt    0

    skoro juz jestesmy przy temacie DPF'a - napisales, ze powinien wytrzymac do okolo 200K - da sie jakos sprawdzic stopien zuzycia filtra? wiadomo, filtr sie wypelnia, aktywuje sie procedura wypalania, wypalam go do 0% (wg VAG'a) i tak w kolko. czy to wypalenie do 0% swiadczy o kondycji DPF'a? czy w miare zuzycia sie filtra nie bedzie sie wypalal do 0%?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Kimi    0
    - nie wpadać w panikę jak na wyświetlaczu zapali nam się kontrolka informująca o zatkanie DPFa, nie gasić silnika tylko przejechać się za miasto...

    Uhm, szczególnie jak, przykładowo, jadę z chorym dzieckiem do lekarza, albo jadę do pracy. :gwizdanie:

    "Szefie? Sorry, ale spóźnię się godzinkę, bo muszę przeprowadzić procedurę dopalania cząstek w DPF-ie"

    Idea może i dobra z tym DPF-em/FAP-em, ale wykonanie - żenada. Koncerny motoryzacyjne już nawet nie starają się maskować parcia na kasę klientów zmuszanych do wizyt w serwisach.

    Czekam tylko, jak w nowych autach pojawi się kontrolka: "Zapier.... do serwisu, bo jak nie, to Ci zgasnę na środku skrzyżowania i takiego ch...a mnie odpalisz" :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Yoghurt    0

    Uhm, szczególnie jak, przykładowo, jadę z chorym dzieckiem do lekarza, albo jadę do pracy. :gwizdanie:

    "Szefie? Sorry, ale spóźnię się godzinkę, bo muszę przeprowadzić procedurę dopalania cząstek w DPF-ie"

    Idea może i dobra z tym DPF-em/FAP-em, ale wykonanie - żenada. Koncerny motoryzacyjne już nawet nie starają się maskować parcia na kasę klientów zmuszanych do wizyt w serwisach.

    Czekam tylko, jak w nowych autach pojawi się kontrolka: "Zapier.... do serwisu, bo jak nie, to Ci zgasnę na środku skrzyżowania i takiego ch...a mnie odpalisz" :D

    eee nie jest tak zle. kupilem auto w lipcu, przejechalem 20K kilometrow i raz jeden widzialem ta kontrolke (w pierwszych miesiacach gdy nie do konca nie wiedzialem co i jak). teraz automatyczne wypalanie DPF'a wlacza mi sie co okolo 250-300 km (nie to awaryjne, bez kontrolki), czuje i slyszy, ze silnij inaczej pracuje ale pare minut i wg VAG'a zapelnienie spada do 0%. jak do tej pory naprawde nie moge narzekac. nie powiem, zeby to bylo zupelnie przezroczyste ale na pewno nie jest to powod, zebym drugi raz nie kupil samochodu z DPF'em.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    czarny    0

    VAG'a zapelnienie spada do 0%. jak do tej pory naprawde nie moge narzekac. nie powiem, zeby to bylo zupelnie przezroczyste ale na pewno nie jest to powod, zebym drugi raz nie kupil samochodu z DPF'em.

    a jak sprawdzacie poziom zapełnienia?

    ja juz mam przejechane 209 tys auto kupiłem przy stanie 180 i tylko raz mi sie to pojawiło akurat w korku w krakowie :polew: i wtedy zonk musialem najpierw z korku wyjechać.

    a jeżeli filtr mi się uwali po prostu go wywale i po kłopocie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Yoghurt    0

    a jak sprawdzacie poziom zapełnienia?

    VAG'iem, measure blocks, grupa 75 dla ENGINE.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Dev    2

    a jak wyglada procedura wypalania DPF-a Vag-iem ???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Yoghurt    0

    a jak wyglada procedura wypalania DPF-a Vag-iem ???

    hmm Ty stary wyjadacz forumowy jestes wiec nie wiem czy sobie jaja robisz i czepiasz sie sformuowania czy powaznie pytasz...

    w kazdym razie VAG'iem nie wypala sie DPF'a tylko VAG'iem mozna wymusic procedure wypalania DPF'a. opisane jest to miedzy innymi tutaj:

    http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=105959.msg1231304#msg1231304

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    czarny    0

    hmm wiesz nie wszyscy mają pojęcie o takim czymś jest dużo informacji na ten temat zarówno sprzecznych jak i prawdziwych

    dzięki za informacje na pewno sie sprzyda:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Yoghurt    0

    hmm wiesz nie wszyscy mają pojęcie o takim czymś jest dużo informacji na ten temat zarówno sprzecznych jak i prawdziwych

    dzięki za informacje na pewno sie sprzyda:)

    no moze... ale jednak mysle, ze devastation sobie jaja robi

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Dev    2

    nie robie sobie jaj :angry: :angry:

    mam dużą wiedze w zakresie mechaniki silników, skrzyn biegów, zawieszen, hamulców, wydechów

    a elektronika nie jest moją najmocniejsza stroną

    stąd tez i moje zapytanie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Yoghurt    0

    nie robie sobie jaj :angry: :angry:

    mam dużą wiedze w zakresie mechaniki silników, skrzyn biegów, zawieszen, hamulców, wydechów

    a elektronika nie jest moją najmocniejsza stroną

    stąd tez i moje zapytanie

    a to przepraszam. wyzej wrzucilem link jak VAG'iem wymusic procedure wypalania DPF'a, mam nadzieje, ze sie przyda.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Duch^    0

    Nie kupujcie aut z tymi DPF i nie będzie problemu :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Yoghurt    0

    Nie kupujcie aut z tymi DPF i nie będzie problemu :)

    z tymi to znaczy z jakimi? w ogole bez dpf'a? to moze byc problem bo od 2005 obowiazuje norma emisji spalin euro 4, ktorej efektem wlasnie sa filtry czastek stalych. norma ta w stosunku do euro 3 ograniczyla emisje czastek stalych dwukrotnie. a od 2009 obowiazuje euro 5, ktora jest jeszcze bardziej restrykcyjna (euro 4 - 0,025 g/km a euro 5 - 0,005 g/km). przed DPF'em to juz raczej nie uciekniemy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    czarny    0

    ale nie wiem co wy macie ja nie mam nic do dpf fakt jest lipa bo nie jest dopracowany, lecz w ogole nie przeszkadza mimo duzego przebiegu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    greg_s    0

    a od 2009 obowiazuje euro 5, ktora jest jeszcze bardziej restrykcyjna (euro 4 - 0,025 g/km a euro 5 - 0,005 g/km). przed DPF'em to juz raczej nie uciekniemy.

    kolego Euro 5 obowiązuje od 2011r....i to jest początek końca diesli dla szaraków...każdy nowy samochód musi mieć DPF...

    Dla silników 1.9/2.0 stopień nasycenia/zapełnienia sadzą/popiołem znajdziecie w grupie 068.

    Co do wypalania serwisowego...nie chcesz zabić DPFa...nie wypalaj go serwisowo dla zabawy/sprawdzenia "jak to działa"...

    Podczas procedury serwisowej temperatura spalin jest wyższa niż w czasie standardowego wypalania filtr może się podtopić lub całkowicie uszkodzić, zwłaszcza jak któryś z wtrysków niedomaga czy któryś czujnik temperatury nie działa prawidło...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Yoghurt    0

    a od 2009 obowiazuje euro 5, ktora jest jeszcze bardziej restrykcyjna (euro 4 - 0,025 g/km a euro 5 - 0,005 g/km). przed DPF'em to juz raczej nie uciekniemy.

    kolego Euro 5 obowiązuje od 2011r....i to jest początek końca diesli dla szaraków...każdy nowy samochód musi mieć DPF...

    no coz, wiki mowi, ze od 2009 - dlatego tak napisalem - ale moze wiki sie myli

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin#EURO_V

    Co do wypalania serwisowego...nie chcesz zabić DPFa...nie wypalaj go serwisowo dla zabawy/sprawdzenia "jak to działa"...

    Podczas procedury serwisowej temperatura spalin jest wyższa niż w czasie standardowego wypalania filtr może się podtopić lub całkowicie uszkodzić, zwłaszcza jak któryś z wtrysków niedomaga czy któryś czujnik temperatury nie działa prawidło...

    masz na mysli procedure polegajaca na wklepaniu kodu 21295? korzystalem z tego ze dwa razy i jak patrzylem na temperature VAG'iem to dla tego samego zakresu obrotow i predkosci w tym trybie wypalania oraz w tym, ktory odpala sie automatycznie (bez zadnej kontrolki) - byly zblizone.

    w BRD (nie wiem jak w innych 2.0) jest przed turbo czujnik EGT i fabryczny soft ma limit temperatury ustawiony na 800C, . dzieki temu czy podczas "palowania" czy wypalania DPF'a, ta temperatura nie powinna byc przekroczona (jesli zostanie to ECU przytnie dawke paliwa).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    greg_s    0

    w BRD (nie wiem jak w innych 2.0) jest przed turbo czujnik EGT i fabryczny soft ma limit temperatury ustawiony na 800C, . dzieki temu czy podczas "palowania" czy wypalania DPF'a, ta temperatura nie powinna byc przekroczona (jesli zostanie to ECU przytnie dawke paliwa).

    Co z tego że limiter będzie ustawiony na 800C jak w praktyce zwłoka jest i tak za duża i czujniki wskazują temperaturę 820-830C..

    Ty masz do czynienia tylko ze swoim jednym(czy tam kilkoma) autem, ja usuwam problemy z DPFami na co dzień, przerabiamy nie raz takie przypadki że sam byś się zdziwił "jak to jest możliwe"...wiem co jest w sofcie, bo nie raz ten soft modyfikujemy pod różnymi względami...

    Możesz robić tak jak chcesz, ja swoje wywody opieram na własnym doświadczeniu z setkami aut, a nie na zasłyszanych teoriach, moim zdaniem nie powinno się wypalać filtra DPF w trybie serwisowym bez celu bo może to doprowadzić do jego uszkodzenia :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Yoghurt    0

    no fakt, to co napisalem opieram na doswiadczeniu tylko z moim samochodem (jako end-user). specjalnie wybralem sie kiedys na przejazdzke z zapietym VAG'iem i obserwowalem w jakim zakresie obrotowym jakie temperatury sa osiagane na ktorym czujniku aby pozniej wiedziec jak najlepiej jechac samochodem gdy automatycznie wlaczy mi sie wypalanie DPF'a. dzieki za info, zawsze to kolejna opinia wzbogacajaca doswiadczenie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    griga-st    0

    Mam prośbę, może mi któryś z kolegów podać numery DPF z ETKI dla silników BRD i BPW?

    Z góry dzięki :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Dev    2

    Mam prośbę, może mi któryś z kolegów podać numery DPF z ETKI dla silników BRD i BPW?

    Z góry dzięki :)

    jakie roczniki ?????

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    griga-st    0

    2006 :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.