dj_burza Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam. Stałem się szczęśliwym posiadaczem A4 B6 2004 1.9 TDI 130 KM BKE manual z uszkodzonym silnikiem który został za mocno przybutowany i korbowód mu wyszedł bokiem Mam pytanie do znawców tematu: Jaki silnik wybrać na wymianę. Postanowiłem że wymienię cały kompletny silnik najchętniej na mocniejszy czyli 150Km ARL-a wiadomo razem z komputerem itd. ale nie jest to postanowione do końca. Jeśli to temat trudny do swapu to proszę o sugestię odnośnie silnika który by był lepszy na wymianę. Nie ukrywam że mam w planach chipowanie a może grubsze mody bo autko jest stosunkowo młode i ładnie się prezentuje i chciałbym je dobrze dłubnąć Proszę o pomoc w dokonaniu dobrego wyboru. Autora najlepszego i zrealizowanego swapu nagrodzę 1 litrowa buteleczką Jacka Danielsa i jeszcze jedną niespodzianką pozdrawiam i czekam na pomoc.
miro_x Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 no jak to jaki. BKD i pochodne czyli 2.0 bez wad wieku dziecięcego, albo grubo 2,7 bi jak Flyer O swapie dwulitrówek poczytaj w podwieszonych
dj_burza Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Opublikowano 23 Lutego 2011 Czyli olać 1.9 i wkładać 2.0? Zmiana komputera (poza silnikiem) wystarczy do udanego swap-u czy dużo jeszcze trzeba rzeźbić?
ziby00 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 jak bym został przy 1.9 przecież jego dobrze się modyfikuje moc można podnieść i to zacznie silnik 2.0 poczytaj ja bym wybrał 1.9
smoku666 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 jak dla mnie to najlepsza i najkorzystniejsza cenowo opcja to 1.9AVF +turbo od 170 konnego 2.0 TDI +FMIC +dobrze zrobiony soft u dobrego tunera.... i auto powinno mieć ponad 200km i 400nm a spalanie ropy przy normalnej jeździe zostanie na dobrym poziomie... jeśli to będzie mało to zawsze można pokombinować z mocniejsza suszarką i innymi wtryskami... oczywiście sprzęgło i coś tam jeszcze też trzeba będzie zrobić... opcja ekstremalna to wsadzenie tam 2.7 biturbo.... ale to już gruba sprawa... zarówno cenowo jak i z robotą bo na pewno sporo gratów dodatkowo trzeba wymienić... co prawda koników było by wtedy więcej no ale odbije się to kosztem sporej różnicy w spalaniu. Zdecydowanie polecam opcje pierwszą, 200km/400nm w budzie B6 FWD daje rade, co prawda jechałem takim zestawieniem tylko raz, ale byłem pod sporym wrażeniem! Powodzenia!
miro_x Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 jeśli wyjdzie a większości nie wychodzi wieć do 200 km musisz dołożyć raczej wtryski jeszcze. Ale po co się uwsteczniać. Wg mnie 2.0 to dobre jednostki i po małych modach wychodzą i brzmią ładniej niż 1.9 Patrz na profil jaro4444 co u niego udało sie osiągnąc w 2.0.[br]Dopisany: 24 Luty 2011, 10:40_________________________________________________Poza tym łatwiej znaleźć świeży motor 2.0 niż 1.9
smoku666 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 zgadza się, u jaro4444 wyszło to super, ale wybór silnika 1.9tdi czy 2.0 tdi to temat rzeka..... ja jednak stawiam na 1.9, pomimo trochę gorszej kultury pracy silnika jest bardziej niezawodny... oczywiście i one potrafią się zj***ć ale z tego co można zaobserwować to mniej się jebią od 2.0 i ew. graty są trochę tańsze...
miro_x Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 wg mnie jak wymienisz napęd pompy w 2.0 to tam za bardzo nie ma się co zepsuć a kultura pracy... mi się wydaje a mam porównanie swojego z dwoma 2.0 (BPW i BRD) że kultura pracy 2.0 jest dużo lepsza no ale to kwestia subiektywna. Kolega dostał kilka opcji teraz musi przeanalizowac fundusze i zdecydować sam.
smoku666 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 zgadza się, nikt za niego nie zdecyduje, no i nie zapłaci przedstawionych wyżej kila opcji wystarczy do podjęcia dobrej decyzji powodzenia w przekładce i rezaniu tylko daj nam potem znać co i jak wyszło pozdro!
dj_burza Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Opublikowano 26 Lutego 2011 Witam. Dziękuje za odzew Opcja 2.0tdi raczej odpada z powodu finansów. Zmiana silnika i skrzyni i innych gratów za dużo by wyniosła. Będzie AVF lub AWX turbo z BKD , FMIC i program. Jestem już po wstępnych poszukiwaniach gratów i nie będzie chyba kłopotów z komponentami. Jak już będzie postanowione co wkładam to się pochwalę Na razie dziękuje za pomoc i będę informował o rezultatach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się