tomek23 Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Witam Wiem iż temat który poruszam jest opisany w poście powyżej, ale chciałbym aby fachowcy mi konkretnie doradzili. Nadszedł czas wymiany oleju w mojej B7, pierwsza wymiana w Polsce, auto dotychczas serwisowane w Audi Niemcy. Silnik 2.5 V6 TDI BDG(ostatni wypust silnika po poprawkach, Norma Euro 4) w tym momencie oryginalny przebieg 180tyś. No i teraz rodzi się pytanie jaki olej, czy tylko patrzeć na zalecaną normę 505.00? czy coś lepszego? Auto dotychczas jeździło na Mobilu 5w30 Mam dwa typy, proszę o opinię czy to nie będzie za "słaby" olej - Motula mi odradzono w Ecuprojekt. Mobil Syst Special V 5w30 505.00/505.01 czy Castrol SLX Professional 5w30 505.00 Zależy mi na dobrym oleju, auto jest teraz po sofcie(Ecuprojekt), wolę zapytać teraz niż mam zaszkodzić mojej niuni. Pozdrawiam i proszę o fachową poradę
mariuszby Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 Skoro jeżdzisz na mobilu i nic się nie dzieje w sensie ubytków to zostań przy tej marce. Możesz napisać czemu odradzili motula?
jurekb133 Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 jak miales castrola to lej go dalej, a moze castrol edge 5w-30. tylko pamietaj ze to sa oleje ,,energooszczedne'' ja osobiscie postawilbym na jakis 5w-50, bo jak piszesz troche autko zmodyfikowales ,to taki olej lepiej sie sprawdzi pod obciazeniem np.Mobil 1 5W-50 Rally Formula
lkowol Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 A próbowałeś pojechać ponad 110-120km/h.... Jak się nie da i łapie nolaufa to zapewne turbina do czyszczenia - umnie były podobne objawy... ...natomiast to tylko moje przypuszczenia - zrób logi i prawda powinna wyjść na jaw... Resztę powiedzieli już koledzy.....wymiana filtra paliwa też nie zawadzi tym bardziuej jeśli ostatnia wymiana była dawno/nigdy... Gdybyś czyścił turbinę warto "przy okazji" wyczyścić kolektor dolotowy - roboty niewiele więcej a sporos syfu tam siedzi...
zubi1990 Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 A próbowałeś pojechać ponad 110-120km/h.... Jak się nie da i łapie nolaufa to zapewne turbina do czyszczenia - umnie były podobne objawy... ...natomiast to tylko moje przypuszczenia - zrób logi i prawda powinna wyjść na jaw... Resztę powiedzieli już koledzy.....wymiana filtra paliwa też nie zawadzi tym bardziuej jeśli ostatnia wymiana była dawno/nigdy... Gdybyś czyścił turbinę warto "przy okazji" wyczyścić kolektor dolotowy - roboty niewiele więcej a sporos syfu tam siedzi... kolega chyba tematy pomylił
.Pablo. Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 Olej musi spełniać normy 507 (jak dobrze pamiętam) VW i audi jeśli spełnia to lej go śmiało. Ja leje Castrola edga 5W30 silnik po chipie zero problemu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się