Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Pytanie o Sprzęgło


kamil22lodz

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy jakie są skutki , wykańczania się sprzęgła , jak poznać że sprzęgło powoli pada , i coś jest nie tak , jakoś mi się nie podoba , jazda moja Audiczką , strasznie pedał dziwnie chodzi jak puszczę szybko to strasznie zrywa itp , nie wiem jak to wytłumaczyć , przy szybkim opuszczaniu do góry , tak jak by coś waliło z pod maski , itp czasem czuję w czasie jazdy taki poślizg i dalej jadę? co to może być :

A druga sprawa jaką zakupić pompę oleju? abym troszkę pojeździł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam sprawdz sprzęgło w taki sposób.Wbij trzeci bieg powoli puszczaj sprzęgło jeśli obroty zaczną się zwiększać a auto będzie stało to znaczy że sprzęgło się ślizga jest do wymiany

Stukanie może świadczyć że dwumas jest do wymiany

pompę oleju najlepiej ori ale cena kosmos,zamiennik febi też do tanich się nie zalicza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak pedał sprzęgła dopiero zaczyna "łapać" praktycznie na samej górze, to o czym to świadczy?

Kiedyś tak miałem w 1.6 ADP, myślałem że coś poważnego a okazało się, że wystarczyło układ odpowietrzyć. Chociaż może już być tarcza zjechana. [br]Dopisany: 04 Marzec 2011, 19:31_________________________________________________

koledzy jakie są skutki , wykańczania się sprzęgła , jak poznać że sprzęgło powoli pada , i coś jest nie tak , jakoś mi się nie podoba , jazda moja Audiczką , strasznie pedał dziwnie chodzi jak puszczę szybko to strasznie zrywa itp , nie wiem jak to wytłumaczyć , przy szybkim opuszczaniu do góry , tak jak by coś waliło z pod maski , itp czasem czuję w czasie jazdy taki poślizg i dalej jadę? co to może być :

A druga sprawa jaką zakupić pompę oleju? abym troszkę pojeździł

Co do tego szarpania to albo tak jak piszą wyżej albo może na mocowaniu tarczy sprzęgłowej do wału są luzy i to tak wali. W moim poprzednim miałem taki przypadek, sprzęgło jeszcze w dobrym stanie a na tym całym mocowaniu tarczy kilku milimetrowe luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym zaczął od poduszek silnika :) Puszczając szybko sprzęgło musi szarpnąć silnikiem, a jak poduchy wytłuczone to dadzą się w ten czas słyszeć.

Co do sprzęgła biorącego wysoko.. Z rozeznania które robilem, jest to standard w A4. Kumpel ma polifta ADP i wysoko bierze, wszyscy znajomi z ADRami tez mają taką przypadłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie sprzęgło też bierze wysoko audi tak ma

dwumas to koło zamachowe koszt nowego 1600 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas ma za zadanie tłumić drgania. Zamiast sztywnego połączenia między silnikiem a skrzynią są 2 tarcze. Jedna osadzona na wale korbowym, druga na wałku skrzyni biegów. Są one bardzo blisko siebie. Wyrzeźbione są w nich rowki i wypusty miedzy którymi sa sprężyny, które mają amortyzować drgania etc. W ten sposób wszystko pracuje łagodniej i skrzynia biegów wolniej sie zuzywa. Całość, 2 tarcze słuzą jako koło zamachowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ADP i sprzęgło łapie wysoko. Praktycznie trzeba by mieć nogę zginaną w dwóch miejscach, żeby szyby nie zbić. Po wymianie płynu i odpowietrzeniu łapie niewiele niżej, ale za to jest bardziej "dozowalne" :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sprzęgło brało wysoko(było wytarte :disgust:), ale przy wymianie silnika kupiłem również kompletne sprzęgło i teraz łapie prawie od dołu :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega wyżej pisał abym sprawdził ruszając na 3 biegu , ale auto rusza bez problemu nic się nie ślizga , nie wiem czy tak musi być , ale bardziej chodzi mi o to ze jest tam jakieś małe szarpniecie przy puszczeniu sprzęgła, czy tak musi być czuję jakby coś uderzało to nie jest jakiś huk , no ale jest , :\[br]Dopisany: 05 Marzec 2011, 12:15_________________________________________________a jak odpowietrza się układ , można to zrobić samemu ?

A może te poduszki :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie ślizga to jest ok jeszcze pojeździsz na tym sprzęgle

Tak jak wyżej pisali sprawdź w jakim stanie masz poduszki pod silnikiem i skrzynią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ADR i też mam problem ze sprzęgłem :cool1:. Tylko że moje ma objawy jak by się zacinało... Jak pusze sprzęgło to nie dość że bierze na samym końcu to jeszcze zawsze szarpie przy ruszaniu... Zawsze załapuje na samym końcu a wrecz jak nawet zdejmuje nogę z pedała sprzęgła to dopiero łapie... Tak jak by coś się zawieszało... Wie ktoś co może być przyczyną tego?? Mi się zdaje że przydało by się układ odpowietrzyć, ale nie jestem pewien na 100%. Z góry dzięki za pomoc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas ma za zadanie tłumić drgania.

To w ADRach też są dwumasy?

Ehh całe życie się człowiek uczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie , audi 1.8 adr czy jest dwumas ? również mam problem z wysoko łapiącym sprzegłem .. jest to dośc uciążliwe. aha i czy wszystkie a4 mają hydrauliczne sprzęgło ?? :mysli:

Tak w ADR jest dwumas. I wysoko łapiące sprzęgło to norma. Przynajmniej u kilku\ kilkunastu osób na forum ;) I raczej wszystkie A4 mają hydrauliczne sprzęgło. Ale tu mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...