trezor4 Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Witam jutro muszę wymienić alternator i chciałbym to zrobić szybko czytałem że jest problem z 1 śrubą bo jest za długa , dużo osób ja obcina i mam pytanie jaka śrubę kupić i jaką długość jak bym ja uciąć i zamienić ? w którym momencie ja uciąć ? drugi sposób jaki znalazłem to że niby jakoś da sie wyciągnać bez obcinania śruby ... trzeci to demontaż wentylatora i mam pytanie jak i gdzie i co wsadzić zeby zablokować go i czy potrzeba długiego imbusa do okrecenia ? jak ktoś ma doświadczenie to proszę o pomoc bo jutro musze go wymieć i chce wczesniej skompletować narzędzia potrzebne z gory wielkie dzięki
nowal Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 tą jedną ja u siebie odkrecilem i ile sie dało to wyciąglem, reszte wykręcilem i podwazylem altka i wyszedł. Albo ktos juz ja obciął albo to jest ten sposob co pisałes.
grabson765 Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 w wisko wylam 2 ząbki i wtedy ta 2 sruba wyjdzie bez problemu wszyscy tak robia
jarbi Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 U mnie ta śruba wyszła po wielu kombinacjach - w wisko jest w jednym punkcie zrobione zagłębienie i trzeba łbem śruby w nie trafić. Większy problem był ze złożeniem więc minimalnie skróciłem tą śrubę. W każdym razie, jak dobrze pokombinujesz to powinno wyjść bez cięcia i łamania ząbków
trezor4 Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Opublikowano 10 Marca 2011 a wie ktoś jaka to sruba napewno M8 ale jaka długośc ? bo jak bym obciąl to chce miec przygotowana nową - krótszą
goldi Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 w wisko wylam 2 ząbki i wtedy ta 2 sruba wyjdzie bez problemu wszyscy tak robia ja tak też zrobiłem jak kolega i wyszła śruba bez problemu 1
trezor4 Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Opublikowano 10 Marca 2011 chodzi o wylamanie 2 ząbków tych metalowych ?
grabson765 Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 chodzi o wylamanie 2 ząbków tych metalowych ? tak
trezor4 Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Opublikowano 10 Marca 2011 spoko dzieki w takim razie wyłamuje te zabki w razie co i nie bede sie bawil z tym
grabson765 Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 spoko dzieki w takim razie wyłamuje te zabki w razie co i nie bede sie bawil z tym
trezor4 Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Opublikowano 10 Marca 2011 a jeszcze moze podpowiesz czym to wyłamałes i jak zebym nic nie zepsuł ?
piotrsob1 Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Kolego nic nie trzeba wyłamywać, odkręcasz przewody i śruby mocujące, dekiel plastikowy z tyłu altka, odkręcasz i wyjmjesz szczotkotrzymacz zespolony z regulatorem napięcia, luzujesz lekko cztery śruby zespalające połówki altka, jak się rozsuną (czasem trzeba podważyć dwoma wkrętakami włożonymi między przednią obudowę łożyska a stojan) to wyciągasz tą śrubę co wychodzi bez problemu, tą co robi problem wysuwasz do oporu o wisko i altek powinien dać się spokojnie wysunąć z mocowania. W podporze altka jest specjalne wycięcie które na to pozwala, mimo że śruba nie jest do końca wyjęta. Bywają jednak wyjątki u braciaka ta śruba była tak długa że wyszła dopiero po rozmontowaniu altka na aucie (wyjołem najpierw tylną część ze stojanem, dopiero potem przednią z wirnikiem) Przy rzpoławianiu atka trzeba uważać na podparcie tylnego łożyska, jest tam plastikowa wkładka która zewnętrzną częścią powinna wejść w wycięcia w tylnym deklu. Z narzędzi potrzeba bodajże krótką nasadową 10 i krótki wkrętak krzyżowy do odkręcenia plastikowego dekla .
grabson765 Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Kolego nic nie trzeba wyłamywać, odkręcasz przewody i śruby mocujące, dekiel plastikowy z tyłu altka, odkręcasz i wyjmjesz szczotkotrzymacz zespolony z regulatorem napięcia, luzujesz lekko cztery śruby zespalające połówki altka, jak się rozsuną (czasem trzeba podważyć dwoma wkrętakami włożonymi między przednią obudowę łożyska a stojan) to wyciągasz tą śrubę co wychodzi bez problemu, tą co robi problem wysuwasz do oporu o wisko i altek powinien dać się spokojnie wysunąć z mocowania. W podporze altka jest specjalne wycięcie które na to pozwala, mimo że śruba nie jest do końca wyjęta. Bywają jednak wyjątki u braciaka ta śruba była tak długa że wyszła dopiero po rozmontowaniu altka na aucie (wyjołem najpierw tylną część ze stojanem, dopiero potem przednią z wirnikiem) Przy rzpoławianiu atka trzeba uważać na podparcie tylnego łożyska, jest tam plastikowa wkładka która zewnętrzną częścią powinna wejść w wycięcia w tylnym deklu. Z narzędzi potrzeba bodajże krótką nasadową 10 i krótki wkrętak krzyżowy do odkręcenia plastikowego dekla . tylko po co takie kombinacje?? wylamujesz to co mowilem i alternator po chwili masz wyjety
szamot Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 A czy jest możliwość wymienić same pierścienie na wirniku, na jednym mam spore zagłębienie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się