voytello Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Panowie, posiadam B5 z silnikiem AFN. Ostatnio coraz częściej zaczyna doskwierać błąd: 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-10 - - - Intermittent Wyłączenie silnika kasuje błąd. Dodatkowo nie ma szczególnej reguły kiedy silnik wchodzi w "notlauf". Niekiedy jest to na "3-jce" po przekroczeniu 3000 rpm, raz zdarzyło mi się nawet jadąc po wzniesieniu na "4-ce" przy 2200 rpm, ostatnim razem na płaskim terenie gdy wrzuciłem na "5-tkę" i zacząłem wyprzedzać kolumnę aut przy prędkości 140 km/h. Bywa tak, że przejadę trasę na jednym baku "butując" ile fabryka dała i autko pysznie śmiga. Przy poprzedniej A4 mając prawie podobny problem (regularny "notlauf") zostałem przez jedną z firm z Lublina wprowadzony w błąd i zwyczajnie oszukany (w całym rozrachunku kosztowało mnie to ponad 2500 zł - ale to jest historia na zupełnie inny wątek) i od tamtej pory zanim komukolwiek dam się dotknąć do babrania przy turbinie mojego auta, wolę sam rozpoznać temat i zasięgnąć jak największej porcji informacji u fachowców-entuzjastów (stąd ten post na forum), a nie u druciarzy. Auto prawdopodobnie ma "chip" - poprzednia A4, którą miałem też była AFN, ale gorzej się zbierała mimo, że była lżejsza (sedan, teraz mam wersję avant). Po przestudiowaniu FAQ dotyczącego diagnostyki VAG-iem i tworzenia logów, poniżej zamieszczam rezultaty moich pomiarów. Całość wykonałem na poczciwej wersji 311.2-N. Jeśli okaże się, że któryś z pomiarów powinienem powtórzyć, proszę o sygnał. Jestem w stanie powtórzyć wszystko także na nowszej wersji aplikacji. Na tyle na ile mogłem zrozumieć opis analizy logów wyszło mi, że mam problem z czujnikiem przepływu powietrza. Nie jestem ani mechanikiem ani fachowcem, stąd gorąca prośba o pomoc i Wasze uwagi/podpowiedzi/sugestie... Logi dynamiczne:Log (0 - 000)Log (1 - 001,001)Log (2 - 004)Log (3 - 010)Log (4 - 011)Log (5 - 008,008)Log (6 - 003) Logi statyczne: Grupy normalne:Log (0 - 000)Log (0 - 001)Log (0 - 003)Log (0 - 004)Log (4 - 007)Log (3 - 013)Log (8 - 014)Log (5 - 018)Log (6 - 023) Grupy Basic Settings:Log (0 - 000)Log (1 - 004)Log (2 - 003)Log (3 - 011) _________________________________________________ Małe wyjaśnienie: Log (1 - 001,001) - tu są dwa pomiary bo za pierwszym razem się "zbiesił" i szybko wskoczył w "notlauf", a zaraz potem już było prawie ok z tą różnicą, że na końcu znowu wpadł w "notlauf" Log (5 - 008,008) - tu prawie to samo co powyżej z tą różnicą, że przy drugim pomiarze jakby mógł to by i 5000 rpm osiągnął Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc!
vauxhall95 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Kat wtrysku do regulacji Egr moznaby wyczyscic ale nie ma koniecznosci. Dynamiczne popraw pedal nie byl na 100%
voytello Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 Kat wtrysku do regulacji Egr moznaby wyczyscic ale nie ma koniecznosci. Dynamiczne popraw pedal nie byl na 100% Dzięki za odpowiedź. Dziś postaram się wkleić poprawne pomiary dynamiczne.[br]Dopisany: 13 Marzec 2011, 12:28_________________________________________________Poprawione logi dynamiczne: Log (0 - 004) Log (1 - 000) Log (2 - 001) Log (3 - 010) Log (4 - 008) Log (5 - 003) Log (6 - 011)
ciahciah Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Kat wtrysku do regulacji Egr można by wyczyścić ale nie ma konieczność, kolektor ssący podobnie Tak się zastanawiam czy ci zaproponować wywalić kata czy wyczyścić turbo i zgadnij co wymyślił, zrób jedno i drugie :> ciężko powiedzieć co bardziej kwalifikuje się do zrobienia
voytello Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 Panowie dzięki za podpowiedzi. :good: Robota zaplanowana. Dam znać z logami po wszystkim.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się