Booggy Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Witam. Posiadam silnik 1.9 tdi 131 km AVF Od jakiegoś czasu przy przyspieszaniu wydobywa mi się dziwne syczenie spod turbo.... typu szzzzzzzzzzzzzzzzzz i strasznie dymi .... Możliwe że mam nieszczelny dolot i tu moja prośba. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć gdzie tego szukać?? muszę coś odkręcać? p.s Czy jest ktoś z Krakowa okolice Kapelanki kto pomoże znaleźć problem??
IDUAL Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Kolego syczy z któregoś z węży ciśnieniowych pewnie z tego który wychodzi z turbiny taki S. Ale jego sprawdzić idzie tylko z podspodu trzeba kanał. Najlepiej wykręcić węże pokolei i sprawdzać czy nie zapocony nigdzie bo dziurka może być bardzo mała a przeważnie jest gdzieś na zagięciach i bez zdjęcia węży nie widać jej. To wiem z doświadczenia jak szukałem u siebie nieszczelności.
letallec Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Objawy rzeczywiscie nieszczelnosci w dolocie. Rura od turbo do intercoolera moze miec nieszczelnosc. Lub po prostu gdzies spadla obejma i sie rozszczelnilo. Wtedy trzeba tez poszukac przyczyny przeladowania. Masz VAG'a?
Booggy Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 a idzie to zrobić samemu czy trzeba jechać do mechanika?? nie nie mam Vaga:/
letallec Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 a idzie to zrobić samemu czy trzeba jechać do mechanika?? nie nie mam Vaga:/ Mozna poszukac samemu. Glowa pod maske, a druga osoba niech masuje pedal gazu [br]Dopisany: 14 Marzec 2011, 12:54_________________________________________________ nie nie mam Vaga:/ Szkoda, bo z logów można by wywnioskować mniejwiecej gdzie ta nieszczelność się umiejscowiła.
Booggy Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 i tak właśnie byłem robić i przejrzałem wszystkie rury do których miałem dostęp i tylko koło zaworu egr jest troche oleju a tak to wszędzie sucho..... może ktoś z krakowa kto ma Vag'a pomoże??
IDUAL Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Na postoju bez obciążenia jak mała dziura to może nie syczeć. Jakbyś nie doszedł w ten sopsób to jedynie wykręcać weze i sprawdzać pokolei. Nie trzeba być mechanikiem pare piwek kumpel i idzie zrobic [br]Dopisany: 14 Marzec 2011, 12:59_________________________________________________Egr cieknie w tych silnikach to normalka.
Booggy Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 właśnie zauważyłem że na postoju nic nie szumi a tylko wyjadę na droge i juz szumi... a pod górkę jak ruszam to dymi jak jasny chu..... ale takim błękitnym dymem dawniej tak nie było ... egr to wiem bo naczytałem sie o nim i dlatego go nie robie...
jarbi Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Musisz obejrzeć dokładnie cały dolot powietrza od wyjścia z turbiny do kolektora. W miejscu nieszczelności może pojawić się trochę oleju (niewielka ilość oleju w dolocie to norma), sprawdź też wszystkie połączenia - opaski. Na biegu jałowym metoda "na ucho" może być mało skuteczna, więc poproś kogoś, żeby dodawał gazu. Na pewno będziesz musiał zdjąć obudowę plast. z góry silnika i niestety zapewne osłonę z dołu więc raczej bez kanału/podnośnika się nie obędzie. Najwygodniej i najpewniej sprawdzisz połączenia przewodu ciśnieniowego na wodę z mydłem lub jakimkolwiek płynem do mycia naczyń - grunt, żeby dobrze się pienił, bieżesz pędzelek i do dzieła Jak strasznie dymi to nie jeździj nim bo zaraz będziesz turbinę musiał czyścić i zakleisz kata, o ile go masz Powodzenia.
IDUAL Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Jakby była dziura w dolocie to by kopcił na czarno a nie na szaro. Wejdz na spoty krakowskie i zagadaj o diagnostyke vag napewno ktoś ma vaga jak podjedziesz an spota to ci furke zdiagnozują.
jarbi Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Faktycznie - nie doprecyzowałeś, przy nieszczelności raczej nie byłby błękitny dymek - to raczej wskazuje na spalanie oleju silnikowego ale nie ma co gdybać, bez VAG'a się nie obędzie i tym bardziej sugeruję nie jeździj nim przynajmniej do czasu zdiagnozowania usterki ! O katalizatorze pisałem, bo myślałem, że wali na czarno i sadzami (tak się dzieje przy nieszczelności w dolocie) a wtedy nie zdąży się ten cały syf wypalić i zakituje kata na amen - ale ta uwaga już raczej nieaktualna
Booggy Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 aha ok chłopaki to teraz pytanie ktos z krakowa pomoże?
jarbi Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Sprawdź kolego jeszcze czy nie ubywa ci oleju (nie był przelany ponad max?) jeżeli masz taką możliwość, to auto na kanał (nie wiem jak u Ciebie, w AFN przy niewielkiej gimnastyce da się to zrobić od góry) i zdejmij dolny wąż z intercoolera - jeżeli jest tam olej to niech zleci cały. Dodatkowo mógłbyś sprawdzić luzy na wirniku turbiny - zdejmujesz z turbinki wąż (ten który idzie na filtr powietrza) i spróbuj poruszać wałkiem wirnika przód - tył i góra - dół. Oczywiście wszystko to na wyłączonym silniku Daj znać jaki wynik.
Booggy Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 ok dzisiaj to zrobie ale dopiero ok godz 17:/ olej jest ok nie było ponad max i a nie ubywa jest tyle ile było..
jarbi Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Ok. Dobrze byłoby gdyby ktoś z Twojej okolicy, posiadający VAG'a zlogował to autko - w warsztatach z szyldem "diagnostyka" w wielu przypadkach ta "diagnostyka" polega na wykasowaniu błędów Tutaj bez logów to jak "szukanie igły w stogu siana" ale warto sprawdzić to o czym napisałem wyżej a szczelność dolotu swoją drogą też sprawdź dokładnie.
Booggy Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 chłopaki byłem, popatrzyłem i zlokalizowałem dziurkę albo raczej dziurę wielkości dwóch kciuków ..... dziura pomiędzy turbem a tym czymś co idzie do zderzaka nie wiem jak to sie nazywa:/ taki dość długi przewód. Załatałem ją - myśle że do czasu jak nie kupie nowej to wytrzyma:) szum znikł i nawet lepsze przyspieszenie ma tak mi się wydaje. Mam natomiast inne pytanie pomiędzy turbem a katalizatorem zauważyłem świeży wyciek oleju na jakimś składaniu:/ co to może być?? czy to możliwe żeby przez tą dziurę co ją zatkałem wywalało olej(bo dziura była właśnie w tamtą stronę) Zauważyłem również że przy 4 tysiącach zaczyna delikatnie pluć olejem,co może być przyczyną?
grand10 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Ta rura kosztuje 760zl w aso na allegro brak ja poradziłem sobie w taki sposób ze kupiłem tak wygiętą rurę z 2 stron fi 50 i bezpośrednio na turbo założyłem a tam olej to normalka z odmy ten olej jak telepie silnikiem to się przedostaje a żeby to zmienić to trzeba całą pokrywę wymienić koszt samej pokrywy 550zł Aso Chyba ze się mylę
Booggy Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 matko boska szkoda że nie od razu 1000zl chcą za nią ja nałożyłem tam gdzie była dziura kawałem innej gumy obkleiłem taśmą izolacyjną i na wszystko nałożyłem opaskę myślę że trochę powinno wytrzymać, a przez ten czas będę myślał nad innym pomysłem to zostawie to tak jak jest:) kurcze martwi mnie tylko ten olej przy tych obrotach:/
grand10 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Skąd ci chlapie i kup sobie taka srebrna taśmę szeroka ona jest wzmacniana specjalnie I jaki przebieg masz??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się