dreamburn Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Witam.Mam takie pytanie,odkreciłem wąż gumowy od strony zimnej w turbinie i przy okazji sprawdziłem czy ma luz, okazało sie ze ma lekki luz ok1mm w lewo i w prawo, góra dół.Luz wzdłużny prawie nie wyczówalny, chociaz niekiedy wydawało mi sie ze go wogóle nie ma.Teraz pytanie czy mozna tak jezdzic??oleju nie puszcza,tzn nie ubywa na bagnecie!, jak narazie nie zauwazyłem zeby cos tam ocierało, dodam ze słuchałem jak pracuje na sciagnietej gumie od strony zimnej, łopatki sa ok zadna nie połamana, samochód zbiera sie tak jak powinien, zadnych błedów turbo nie łapie!,kreci do konca.Słyszałem ze minimalne luzy zawsze ponoc sa dopiero jak turbo zaczyna sie krecic i dostanie olej to wtedy one znikaja,tak słyszałem.
Grzesiekkbc Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Można, koledzy z innych for piszą że ciśnienie oleju koryguje ten luz co jest na boki.
dreamburn Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Opublikowano 24 Marca 2011 No własnie , tez tak wyczytałem , chyba na forum passata.A jakie sa oznaki jak np.pusci turbo olej podczas jazdy??
vauxhall95 Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 taki ze mozesz niekiedy pozegnac sie z silnikiem.Silnik wejdzie na max obroty lub zgasnie
malinek21 Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Kolego musisz mieć minimalny luz czyli taki jak ty masz no może troszke mniejszy ale to jest norma.Jak nie masz wogóle luzu to jest zmartwienie ze masz zapieczone łożyska na wałeczku turbiny.No jeśli luz sie powiekszy wtedy mozesz zauwazyć dymienie na szaro z rurki wydechowej wtedy jest sie nad czym martwic bo wtedy jak koledzy wyżej piszą możesz się zdziwić jak ci sie wkreci na max obroty ty go bedziesz chciał zgasić a on ci pokaze środkowy palec.
dreamburn Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Opublikowano 24 Marca 2011 No to wtedy tylko na bieg i hamulec Jak narazie wywaliłem kata wiec troche odrazu zakopcił ale to ponoc normalne przez jakis czas ,jak miałem kata to nic nie kopcił, dosłownie nic!,nawet podczas odpalania!choc widziałem u niektórych podczas odpalania czarna chmure.Wiec narazie niema sie czym martwic?/
malinek21 Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Spoko nic nie zachodz spij spokojnie :)Witaj w klubie moja tez nic nie kopci i to mnie cieszy
yanosho Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 jak najbardziej można jeździć z takim luzem
dreamburn Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Witam.Moze mi ktoś powiedzieć czy luz turbiny sprawdza sie na zimnym czy ciepłym silniku??z tego co wiem to na rozgrzanym silniku metal sie rozszerza wiec teoretycznie powinien byc jakis luz??
malinek21 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 na zimnym sprawdz ma być mały luz. na ciepłym tez bedzie ale na pewno trochę mniejszy.
dreamburn Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Jak na Ciepłym bedzie mniejszy??Z tego co wiem to metal jak jest zimny to sie kurczy no chyba ze sie myle ??Na zimnym niemam zadnego prawie luzu a na rozgrzanym jest tam jakis.
malinek21 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Chyba coś ci się pomyliło muszisz poczytać z Podstaw konstrukcji maszyn taki dział jak metaloznawstwo. przykład silnik w simsonie jak przegrzejesz to tłok sie rozszerza i trze o ścianki cylindra noi sie zaciera,w tym przypadku puchnie wałeczek.Niechce się z nikim kłucic ale takie jest moje zdanie.
dreamburn Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2011 To wytłumacz mi jak to jest mozliwe ze na zimnym nie mam prawie żadnego luzu a na rozgrzanym mam??Jezeli powołac sie na Twoja teorie to by wychodziło ze Jezeli na zimnym mam miec luz a na ciepłym nie mam miec luzu czy mniejszy luz, to w przypadku mojej turbiny na zimnym silniku powinien lac sie z niej olej bo luz na ciepłym silniku jest mniej wiecej ok1mm w jedna i druga strone , to na zimnym powinien byc ok2mm lub wiecej , A jest dokładnie na opak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się