szary136 Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 Witam wszystkich. Kupiłem ostatnio Audi A4 2.0tdi 16v z 2005r. W silniku po odpaleniu motoru było słychać hałas łańcuszka na pompie olejowej. No nic taka drobnostka do naprawienia. Po zdjęciu miski olejowej okazało się, że do wymiany jest napinacz, małe koło zębate i oczywiście łańcuszek. Zamówiłem potrzebne części w AutoCenter na Puszkina w Łodzi. Po dwóch dniach mam potrzebne rzeczy, tylko bez łańcuszka. Łańcuszek został zastąpiony całym mechanizmem, ale to wszyscy chyba już dawno wiedzą. Przeróbka jest bardzo kosztowna i wolałbym jej uniknąć i tu pojawia się moje pytanie, czy wiadomo już w śród fanów Audi Jakim innym łańcuszkiem można zastąpić stary o numerze 03G115230. Pozdrawiam.
yanosho Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 ja bym w tym temacie nie cudował i polecam przeróbkę na system "starego typu" tak jak w BKD i masz spokój na zawsze temat masz podwieszony na pierwszej stronie
szary136 Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Opublikowano 27 Marca 2011 Taka przeróbka to jednak spora ingerencja w motor. Poza tym nie wierzę, że ten łańcuszek tak nagle znikną z rynku. Być może jest w innym aucie, lub jest dłuższy o kilka ogniwek. Gdzieś po łebku wyczytałem, że można skrócić łańcuszek z 2.0 fsi. Mam kod febi 25357. Albo drugi pomysł Audi A6 3.0 tdi, taka sama długość kod febi 25397. Mam nadzieję że ktoś już wymyślił skąd wziąć łańcuszek, a nie od razu zmieniać cały układ.
przemek4net Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 Taka przeróbka to jednak spora ingerencja w motor. no jest... sa 3 metody: - metoda oficjalna: pojsc do aso i zamowic zestaw walkow z napedem zebatkowym, zabieram nowego typu 10cm (jeszcze do tematu nie doszdles moze: wpisz w google "zabierak pompa oleju" lub wysil sie i przeczytaj podpiety watek) - metoda kastracji: przerobka na naped bez walkow wyrownujacych - metoda regeneracji (w allegro szukaj pompa olejowa vw i masz pare aukcji po 650-750 zyla) Czytamy.... Pozdrawiam, Przemek
Boro76 Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 Kolego, Ja też potwierdzam, że można dobrać od silnika 2,0 benzyna (trzeba skrócic o 2 oczka). Możesz tez poszukac na allegro używanego (koszt od 100 do 400 zł). Sprawdziłeś zębatkę na wale?
mariuszsal Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 A czemu używane skoro może na allegro kupić cały nowy zestaw, lub poszczególne części. Mi znalazło 18 aukcji z tym co szukasz http://allegro.pl/listing.php/search?string=03G115230&category=0&description=1&sg=0
Boro76 Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 No faktycznie. Coś się na rynku pokazało, tylko ciekawe skąd się to wzięło skoro jest wycofane w ASO. Może jakieś żelazne zapasy...
szary136 Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Opublikowano 27 Marca 2011 OK! Przeglądałem aukcje allegro. Tylko ten łańcuch o numerze 03G115230 kosztował 114 zł bez łaski i upustów w serwisie audi. Trochę głupio jest wydać teraz na tą samą rzecz 550zł. Tym bardziej, że nie mam pewności oryginalności omawianej części. na tych zdjęciach nie widać pudełeczek. Przypuszczam że nie są to żelazne zapasy tylko super pomysł na zarabianie pieniędzy.
H4mm3R Opublikowano 31 Marca 2011 Opublikowano 31 Marca 2011 Poczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=128515.0
ALBINEK Opublikowano 31 Marca 2011 Opublikowano 31 Marca 2011 W tamtym roku kupowałem u dealera Audi we Wrocławiu i były dostępne.
Boro76 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 W tamtym roku kupowałem u dealera Audi we Wrocławiu i były dostępne. Ja we wrześniu otrzymłem informację w ASO w Poznaniu, że nie sprzedają już samych łańcuchów tylko w zestawie. Zresztą w ETCE też już występuje jako zestaw.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się