jarek1971 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Witam,mam problem ze wspomaganiem kierownicy! Kiedy samochód dłużej stoi np.całą noc to rano kiedy go zapalę to kręcąc w prawo kierownica pracuje lekko prawidłowo,natomiast w lewo chodzi bardzo ciężko,musze nią dobrze pokręcic,słychac puknięcie i wspomaganie działa.Ponadto podczas kręcenia słychac stuki. Płyn wymieniłem!!!
Easy Rider Opublikowano 11 Stycznia 2008 Opublikowano 11 Stycznia 2008 witam, chcialem zapytac, czy dalej masz ten problem, a jesli nie to jak udalo Ci sie go naprawic. ja mam podobnie, tzn, rano przy ruszaniu, przy pierwszym, ewentualnie drugim skrecie w lewo bardzo ciezko chodzi kierownica, pozniej juz jest ok, nie ma natomiast zadnych stukow, czy pukniec (albo ich nie slysze ) dodam jeszcze ze wczesniej zaobserwowalem, ze mam za malo plynu w ukladzie wspomagania i dolalem "jakis" uniwersalny plyn przenaczony do vw, audi, teraz dopiero doczytalem ze zalecana, jest wymiana CALEGO plynu i dodatkowo przeplukanie ukladu nowym plynem, co na pewno teraz jeszcze zrobie....
mlodyy Opublikowano 11 Stycznia 2008 Opublikowano 11 Stycznia 2008 witam dolewanie wymienianie itp plynu nic nie da maglownica do wymiany koszt z wymiana okolo 550zl za uzywana oczywiscie czasem jest tak ze po zapaleniu autka cierzko chodzi raz stuknie przy skrecie i jest oki raz stuka przez dluza chwil ale to samo magiel wymien i bedzie ok pozdrawiam
Mariusz Opublikowano 12 Stycznia 2008 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Witam.Ja miałem tosamo co opisujesz kosztowało mnie to wymiane maglownicy.[br]Dopisany: 12 Styczeń 2008, 18:00 _________________________________________________ Witam.Ja miałem tosamo co opisujesz kosztowało mnie to wymiane maglownicy. Wymieniałem napoczątku płyn i niepomagało wymieniłem też pompe i dalej niepomogło dopiero jak wymieniłem MAGLOWNICE to jest OK. :th:
PX333 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 A4 B6 2,5 TDI 180 KM Witam i od razu do rzeczy: Miałem podobny problem. Jak trochę sypnęło pojechałem z kumplem na parking pokręcić baczki na śniegu i coś mi walnelo we wspomaganiu... (nie działało na niskich obrotach). Pojechałem do mechanika na diagnozę i powiedział, że pompa jest do wymiany. Wymienił pompę i po kilku minutach jezdzenia znowu to samo... Po wizycie w serwisie (nie ASO ale zajmującym się układami kierowniczymi) Okazało się ze przyczyna była taka: podczas wytężonej pracy przekładni kierowniczej zaczela się ścierać tulejka wewnątrz maglownicy. Opiłki przedostały się do układu hydraulicznego i tamtędy zostały zassane przez pompę. Jak takie opiłki dostaną się do pompy to pompa (choćby nowa) jest w stanie dobrze pochodzić około 10 minut... !!! i potem jest do wywalenia. W serwisie wymieniono mi pompę, zregenerowano przekładnię i przeczyszczono układ wspomagania ciśnieniowo (TYLKO gorącą wodą Karcherem). Wyważono, nasmarowano, zmontowano itp. Koszt calej imprezy: Nowa pompa ok 850 zl (nie audi ale dedykowana) regeneracja maglownicy 800 zl i robocizna (demontaż montaż, centrowanie pompy i wszystko inne) ok. 1000 zl... Troche sporo wiec przestrzegam przed pochopnym wymienianiem pompy !!! Jeśli płyn w zbiorniczku jest zasyfiony opiłkami (mętny czarny i brudny) należy najpierw przeczyścić CALY układ a potem zdecydować czy i co wymieniać. Pozdrawiam i powodzenia !!! A4ever !!!
Gość dzikidzidz Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Dużo za pompę zapłaciłes, nie chciałeś używanej ZF? Kto robi dedykowane pompy do Audi? Pozdrawiam
PX333 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Pompa nowa, zamiennik ale dobrej firmy i z gwarancją... za poprzednią dałem 400 ale byla badziewiasta. wolałem dopłacić i mieć pewność że będzie dobrze bo nie chce jeździć po serwisach i wydawać kasę bez sensu. Teraz działa wspomaganie idealnie. pozdrawiam,[br]Dopisany: 21 Styczeń 2008, 21:06 _________________________________________________aha, firma robiąca pompy to FEBI (robi też płyny do wspomagania ponoć lepsze niż oryginalne audi...). poprzednio kupiłem używkę i po 10 minutach padła... pozdr,
kmop Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 witam ,a ja mam problem ze wspomaganiem ale po przejechaniu trasy powyzej 200 km- bardzo ciezko kreci,a nastepnego dnia jest ok do nastepnego wyjazdu .pozdrawiam
Obsession Opublikowano 30 Stycznia 2008 Opublikowano 30 Stycznia 2008 Ja założyłem używkę ze szrotu i chodzi bez zarzutu. Koszt 250zł.
Easy Rider Opublikowano 3 Marca 2008 Opublikowano 3 Marca 2008 witam, oddalem do mechanika i okazalo sie ze to tylko pompa - regeneracja 250 pln
Yelo Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 U mnie były wielkie problemy ze wspomaganiem - ciężko chodziło, cały czas, ale ja jakoś jeździłem (mechanik miał problem z wjechaniem do garażu). Okazało się, że padła mi pompa i przekładnia się zatarła. Wymiana wszystkiego ok. 1500 (robiłem razem z olejem + filtrami, więc podaję orientacyjny koszt). Pompa ~500 - nówka sztuka Magiel ~500 - używka w bdb stanie Robota ~500 Twarz mi pobladła, jak zobaczyłem fakturę...
KUBAS2012 Opublikowano 11 Listopada 2015 Opublikowano 11 Listopada 2015 Odkopię lekko temat Mam podobne objawy , kierownica czasami ciężko chodzi, i czasem potrafi się zaciąć, ale to przy manewrowaniu na parkingu Skręcając mocniej podczas jazdy słychać głośną pracę pompy Jakiś czas temu wymieniałem płyn od wspomagania na nowy. Gdzie szukać przyczyny ? Mam zamiar odstawić za niedługo auto do mechanika, lecz wolałbym naświetlić sobie temat
BambikSb Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) Kolego pompa jak jest uszkodzona to daje jakies objawy, np. wyje, albo stuka. U mnie jak i u większości użytkowników a4 wcześniej czy później problem się pojawił. Ciężko było skręcać w lewo, w prawo lekko szło. Auto jak było zimne kiera skręcała w 2 strony, natomiast po rozgrzaniu płynu w lewo było ciężko max. Wymieniłem pompę, nie dało to nic, więc został magiel. Koszt magla 550 zł za regenerowany ZF (podobno na ori częściach) do tego robota, płyn, zbieżność wyszło w sumie 950 zł. Problem znikł. Edytowane 20 Listopada 2015 przez BambikSb
goldi Opublikowano 21 Listopada 2015 Opublikowano 21 Listopada 2015 Kubas jak pewnie dodasz gazu to lekko chodzi wspomaganie to objaw pompy a co do maglownicy płaciłem 800 zł z wymianą i ustawieniem zbieżnośći
KUBAS2012 Opublikowano 24 Listopada 2015 Opublikowano 24 Listopada 2015 Szczerze to nie sprawdzałem czy przy dodaniu gazu jest różnica , ale muszę kuknąć co do tego dziwnego hałasu to głównie przy skręcie w lewo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się