Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spociki Łódzkie


Seba_LDZ

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 76.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Seba_LDZ

    14310

  • klysek

    8185

  • bartek1605

    6526

  • Kimi

    5681

Top użytkownicy w tym temacie

ps2:

taaaakk.. dobrze widzisz Kimiasz... w RS5 jest ta proteza :polew:

masz może info co wynalazek tam siedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps2:

taaaakk.. dobrze widzisz Kimiasz... w RS5 jest ta proteza :polew:

masz może info co wynalazek tam siedzi

o skrzynie automatyczną pytasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta "proteza" jak to nazwał Kimiasz to S-tronic.... dwusprzęgłowa (coś jak DSG ale szybsza i mocniejsza), 7 biegowa skrzynia...

http://www.eurocarblog.com/post/677/the-new-audi-s-tronic-7-speed-gearbox

http://www.audiworld.com/news/08/audi-s-tronic/content.shtml

Siedem biegów, które można zmieniać błyskawicznie i bez przerywania siły ciągu: Audi prezentuje nowy etap ewolucyjny mechanizmu przenoszenia siły. Siedmiobiegowy S-tronic łączy dynamiczny sposób działania z wysoką efektywnością.

Ta dwusprzęgłowa przekładnia przystosowana jest do współpracy z podłużnie zamontowanymi silnikami i napędem na wszystkie koła quattro, a ze swoją zdolnością przenoszenia momentów obrotowych do 550 Nm nadaje się do wielu sportowych modeli. Audi wprowadzi nowego S-tronica jeszcze w tym roku jako seryjną skrzynię biegów do kilku serii modeli.

Siedmiobiegowy S-tronic Audi inicjuje nowy etap strategii optymalizacji napędu. Nowa skrzynia biegów, będąca w stu procentach własną konstrukcją marki, jest przeznaczona do samochodów średniej wielkości. Audi zaprojektowało ją jako sportowy, a jednocześnie wysoce efektywny, supernowoczesny podzespół.

Kierowcy Audi mogą korzystać z nowego siedmiobiegowego S-tronica na różne sposoby. Tryb w pełni automatyczny, w którym biegi wybiera komputer, dysponuje programami D (Drive) i S (Sport). Przełożenie można również zmieniać manualnie dźwignią zmiany biegów lub opcjonalnie „łopatkami” na kierownicy, a proces zmiany biegów robi wrażenie swoją szybkością.

Nowa przekładnia „hightech” Audi podczas zmiany przełożenia daje poczucie dynamiki, a zarazem komfortu i najwyższej precyzji. Łączy w sobie efektywność z dużym potencjałem sportowym.

Siedmiobiegowy S-tronic współpracuje z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi, obsługującymi różne biegi. Dużej średnicy zewnętrzne sprzęgło K1 przekazuje moment obrotowy przez wałek napędowy na koła zębate nieparzystych biegów 1, 3, 5 i 7. Znajdują się one w tylnej części korpusu skrzyni biegów odlanej z aluminium, czyli bliżej środka samochodu.

Wokół pełnego wałka napędowego obraca się wałek w przekroju drążony. Jest on połączony z mniejszym sprzęgłem K2, wbudowanym w większe sprzęgło obsługujące biegi parzyste 2, 4 i 6 oraz bieg wsteczny. Wszystkie koła zębate poszczególnych biegów leżą w jednej linii jedno za drugim na obu wałach napędowych w kolejności 4, 6, 2, R, 1, 3, 7 i 5.

Obie części przekładni są przez cały czas aktywne, lecz tylko jedna z nich jest połączona z silnikiem. Na przykład podczas przyspieszania na trzecim biegu w drugiej przekładni włączony jest już czwarty bieg, można powiedzieć, że „jest przygotowany”. Proces zmiany przełożenia następuje przez zmianę sprzęgieł – gdy K1 otwiera się, K2 błyskawicznie zamyka. Proces ten trwa tylko kilka setnych sekundy i następuje bez przerywania siły ciągu, płynnie i komfortowo, w sposób prawie niezauważalny dla kierowcy.

Z wału napędowego siły są przenoszone na samoblokujący centralny mechanizm różnicowy napędu quattro, rozgałęziający się w dwóch kierunkach. Przy podstawowym podziale 60 procent momentu przenoszone jest przez wał napędowy na mechanizm różnicowy tylnej osi i 40 procent na mechanizm różnicowy przedniej osi. Ponieważ wał ten jest zamontowany z pochyleniem 7,2 stopnia, wykorzystuje on ukośne zazębienie, zwane Beveloid. Ze względu na ograniczenie masy jest ono również wydrążone.

Asymetryczno-dynamiczny rozdział siły gwarantuje sportową, dynamiczną charakterystykę jazdy z zaznaczonym silniej tylnym napędem. W razie potrzeby środkowy mechanizm różnicowy może przenieść do 85 momentu obrotowego na tylną oś lub maksymalnie 65 procent na przednią.

[br]Dopisany: 14 Kwiecień 2011, 22:49_________________________________________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:decayed:

mnie chodziło tylko o model i producenta :tongue4:

tutaj widać jak "proteza" jest szybka :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSG i w góre to jest to samo co Opticruise czyli manual z automatycznym sterowaniem :wink4:

tylko jestem ciekaw czy niemiaszki dalej kładą od sąsiada czy ściągają z kraju skośnookich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSG i w góre to jest to samo co Opticruise czyli manual z automatycznym sterowaniem :wink4:

tylko jestem ciekaw czy niemiaszki dalej kładą od sąsiada czy ściągają z kraju skośnookich

o to jest pytanie.... czytałem ostatnio artykuł jaką zajebistą współpracę Audi podjęło z tymi co robią za paczkę ryżu... i jak to jest prawda to aż boję się pomyśleć jaka będzie trwałość takiej B8... czy silników, skrzyni itp...

[br]Dopisany: 15 Kwiecień 2011, 00:17_________________________________________________Bartek a Ty w ASB to słyszałem, że ostro siedzisz i developujesz.... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ohayoo :hi: :hi: :hi:

Piąteczek :decayed: :decayed: :decayed: :decayed: :decayed:[br]Dopisany: 15 Kwiecień 2011, 07:44_________________________________________________Lecę, na razie, miłego dnia :papa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...