David Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Panowie jezdze co miesiac autostrada polska-dania i przydalby mi sie 6 bieg i tu pytanie do was czy moge wlozyc skrzynie 6 obojetnie z jakiego silnika bez zmiany mojego dwumasa i sprzegla? mam te czesci dosyc nowe i szkoda mi ich zmieniac,prosze o ewentulanie jakies kody skrzyn i co trzeba wymienic,pytalem sie Nosba twierdzi ze moge wrzucic skrzynie z 2.5 tdi oznaczenie DQS bez zmiany dwumasa i sprzegla
Jarol Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Ja właśnie jestem po wymianie skrzyni z 5 biegowej na długą 6 biegową. Skrzynie jaką zapodałem to HCK pochodząca z silnik 2,0 170km BRD. Jest to bardzo długa skrzynia prędkość licznikowa przy 3 tyś obr to około 180km/h. zeby włożyć tą skrzynie do AWX za 5 biegową musiałem zmienić: - skrzynie 6 biegów z dystansem - dwumas - sprzęgło - wybierak - rozrusznik - tylną podporę z poduszką i łapą - worek śrub do przykręcenia tego wszystkiego Z tego co wiem to skrzynia DQS nie będzie pasować bo jest inaczej mocowana. DQS można zapodać do B5.
dariodario Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 bardzo bede wdzieczny za info jakie dluzsze skrzynie od seryjnych w ajm beda pasowaly p&p znaczy chodzi mi o to aby nie ruszac sprzegla dzieki za info
norka Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 ja mam zalozona skrzynie DQS, pasowala bez problemu przy DQS tez bedziesz musial wymienic wszystko to co Jarol wyzej napisal moim zdaniem jak bedziesz mial mozliwosc to wsadz skrzynie od 2.0 170km bo jest dluzsza
dariodario Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 ja nie chce sprzegla zmieniac i najlepiej 5 biegow by mi pasilo chyba ze jest tez 6-cio pasujaca p&p jaka jast najdluzsza 5-cio biegowa pasujaca p&p?
Jarol Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Tu są przełożnia skrzyni 6 biegowych w a4 b6 można policzyć prędkości na poszczególnych biegach:
dariodario Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 a ja jeszcze raz NIE CHCE zmieniac sprzegla. chce sie tylko dowiedziec w razie awari mojej skrzyni jaka bedzie najodpowiedniejsza[br]Dopisany: 07 Kwiecień 2011, 22:53_________________________________________________ ,najmlodsza pasujaca i w miare dluga
Jarol Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 a ja jeszcze raz NIE CHCE zmieniac sprzegla. chce sie tylko dowiedziec w razie awari mojej skrzyni jaka bedzie najodpowiedniejsza[br]Dopisany: 07 Kwiecień 2011, 22:53_________________________________________________ ,najmlodsza pasujaca i w miare dluga Najmołodsza i długa to tylko HCK tą są skrzynie najczęściej z 2007 i 2008 roku.
David Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2011 ja mam zalozona skrzynie DQS, pasowala bez problemu przy DQS tez bedziesz musial wymienic wszystko to co Jarol wyzej napisal moim zdaniem jak bedziesz mial mozliwosc to wsadz skrzynie od 2.0 170km bo jest dluzsza a dlaczego wkladales DQS? czyli dwumasa i sprzeglo musiales zmieniac? mimo ze masz avf? czy wogole istnieje jakas skrzynia 6 zeby wlozyc ja do awx bez zmiany dwumasa i sprzegla? niestety ale dwumas i sprzeglo to koszt ok 2000zl razem z robocizna
norka Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 ja mam zalozona skrzynie DQS, pasowala bez problemu przy DQS tez bedziesz musial wymienic wszystko to co Jarol wyzej napisal moim zdaniem jak bedziesz mial mozliwosc to wsadz skrzynie od 2.0 170km bo jest dluzsza a dlaczego wkladales DQS? czyli dwumasa i sprzeglo musiales zmieniac? mimo ze masz avf? skrzynie zmienialem bo cos mi tam trzaskalo na biegu jalowym i mechanik powiedzial ze to lozysko na walku sprzeglowym, co sie po wymianie okazalo ze to nie lozysko tylko dwómas a jak juz zmienialem to chcialem od razu jakas skrzynie z dluzszymi biegami, bo duzo po autostradach jezdze a stara skrzynia GBA byla troche krutka
David Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2011 ale zawsze w avf dluzsza niz w awx wiec co ja mam powiedziec :gwizdanie: a tez autostradami troche latam
norka Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 no troche dluzsza, ale jeden bieg wiecej po to zeby przy 3000rpm bylo 10km/h to troche bez sensu
David Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2011 ja w awx mam przy 160km/h 3100 obr w avf bedzie pewnie z 2900? avf jeszcze by dalo rade jechac ciagle 180 km/h ale w awx nie za bardzo a denerwuja mnie to jak niemcy golfami V,leonami lataja 180 a ja nie, bo powyzej 2003r kazde auto grupy vag ma skrzynie 6,chodzi mi o 2.0 tdi w gore sory za skladnie zdan
norka Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 no to 180km/h bedzie gdzies przy 3500 obr. to jeszcze nie tak zle kiedys mialem A4 z 90-cio konnym silnikiem i przy 160km/h bylo chyba 3600 obr. jezdzilem z ta predkoscia bardzo duzo i nie bylo problemu :>
Jarol Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Policzyłem prędkość dla skrzyni z FEC (czyli tej z AWX) oraz HCF (skrzynia z AVF) oraz długiej HCK ( skrzynia z BRD) Prędkość na poszczególnych biegach dla 3000obr silnkia i oponach 225/40R18 Jest to oczywiście prędkość rzeczywista nie licznikowa, na liczniku będzie około 5-10% więcej. FEC HCF HCK I bieg 27,7 27,6 26,2 II bieg 48,1 49,3 46,8 III bieg 77 73,9 74,7 IV bieg 115,9 98,2 102,3 V bieg 152,9 126,6 136,6 VI bieg 153,9 167,1 [br]Dopisany: 09 Kwiecień 2011, 11:02_________________________________________________Jak widać skrzynia 5 bieg w AWX i 6 bieg w AVF to praktycznie te same prędkości.
David Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2011 dzieki Jarol widac ze avf by roznicy nie zrobil,a jakby zamontowac dodatkowa chlodnice oleju moge wtedy bezpiecznie jechac 180 km/h przez dlugi czas?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się