Jump to content

[B5 AJM] WYCIEK OLEJU? FOTO


wicio82
 Share

Recommended Posts

DSCN0030popr.jpg

Witam,

Zaczelo mnie to juz denerwowac dolewanie oleju do 1,5l oleju na 10tys km. Jak widzicie na foto wyciek jest z tej "gruszki" co ma dwa otwory po bokach i z nich leci i brudzi silniczek oraz napawa niepokojem. Mam na zegarze 320tys dbam o nia i dobrze mi sluzy. Kilka miesiecy temu robilem turbine w diesel servis (1400zł lacznie) turbo ladnie chodzi auto tez bez zarzutow a ten olej mi caly czas leci. Czy wystarczy wymienic ta gruszke czy ona ma takie zadanie skoro dziurki sa zeby cos przepuszczac? Ale co? A moze wogole tam nie powinno byc sladow po oleju? Na Vagu mialem tylko jeden blad ktorego sie spodziewalem czujnik temp chlodzenia ale to raczej nie ma nic wspolnego z tym wyciekiem. Z gory dzieki za info. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

To jest zawór EGR recurkulator spalin.Akurat czesto wystepuje taka sytuacja jak u Ciebie.Masz dwa rozwiązania kupić nowy zawór lub zaślepić blaszka i nic Ci się nie bedzie lało.

Link to comment
Share on other sites

ile kosztuje ten zawor? nowy/uzywany? Ewentualnie mozna go zaslepic ale czy napewno nie bedzie skutkow ubocznych? I czym dokladnie zaslepic? Moze ktos szerzej opisac temat?

Link to comment
Share on other sites

Nawet jak wymienisz egr to po pewnym czasie znowu zacznie z niego kapać.

Gdzieś na forum jest opisane jak zaślepić :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Nawet jak wymienisz egr to po pewnym czasie znowu zacznie z niego kapać.

Gdzieś na forum jest opisane jak zaślepić :wink4:

po pewnym czasie????

zanim zacznie leciec znow to auta sie wczesniej pozbedziesz.

napisz do tom77.

ja u niego kupilem ok 400 pln.

zaslepienie blaszka nic nie da bo olej jest z odmy i wycieka(poci sie)na grzybku.

a jak ci nie leci w duzych ilosciach,a zawor jest sprawny to olej to.

wyczysc go i na 6 miechow masz spokuj.

wyciek niewielki,plamy pod autem nie robi.

ja bym go juz drugi raz nie wymienil ale coz jestem 400 pln w plecy.

:hi: :hi: :hi:

Link to comment
Share on other sites

to pewnie jeszcze zależy od tego ile kto jeździ :wink4:

z tego co kolega napisał w pierwszym poście to dość sporo leci bo musi dolewać 1,5l oleju... Ja zaślepiłem egr w warsztacie bo leciało bardzo. Co prawda plam pod samochodem nie było, ale wszystko było w oleju. Od tamtej pory nie ma żadnego śladu pocenia się, a trochę czasu już minęło.

Link to comment
Share on other sites

zapewne te 1,5 litra oleju to nie problem egr!!!

turbo do przegladu zanim sie za duzo zrobi w intercol.

a jak sie zrobi za duzo to bedzie niezly DYM na samozaplonie.

no chyba ze ten olej idzie na wydech od strony goracej

czasem regenerowane dlugo nie dzialaja(wyczytalem w necie)

Link to comment
Share on other sites

koledzy u mnie tez duzych plam nie ma na ulicy ale czasami kapnie a jak widac na foto troche leci tego oleju. Co do turbiny to pol roku temu regenerowalem bo mi sie wieszala (uszkodzony wirnik) zrobili generalna regeneracje ale po paru dniach znowu sie czasami zawieszala wiec pojechalem na reklamacje i od 2 miesiecy jest super. na turbinie oczywiscie sucho i ma moc!

Moja audiczka duzo jezdzi wiec co mi radzicie? O co chodzi z tymi zaslepkami i ile to kosztuje? Czy jak sie zaslepi to ma jakikolwiek to na cos wplyw?

Link to comment
Share on other sites

najlepiej to zaslepic te otwory w egr przez kture leci olej.

razem z tym TRZEBA odlaczyc i zaslepic(zatkac szczelnie)przewod podcisnienia ten z grzybka.

po tym zabiegu silnikowi nic nie bedzie.

problemy pojawiaja sie jak sie zaslepi w mlodszych autach

Link to comment
Share on other sites

Dario a ile moze kosztowac taka usluga zaslepienia w przecietnym warsztacie? Czyli z tego co rozumiem to proponujesz odlaczenie tego grzybka ale on ma prezciez jakas funkcje czy nie bedzie wiecej palil albo bardziej zanieczyszczal srodowisko? A i czy uzywki nie mozna kupic za jakas dobra stowke?

Link to comment
Share on other sites

uzywki se lepiej darowac ze wzgledu na masowe nagminne prawie w kazdym aucie te zawory mniej lub wiecej ciekna(poca sie)

jak masz zapal to mozesz zrobic tak

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=180815.0

ale duzo bawienia,najlepiej i szybko to jak pisalem wczesniej

ile cie moze kosztowac niestety nie wiem,ale jak masz smykalke to sie sam zabieraj za to...

dodatkowo jak zaslepiony egr to auto nieznacznie ma lepszego kopa z dolu

Link to comment
Share on other sites

juz sam nie wiem, niektorzy pisza zeby wymienic EGR-a inni ze po wymianie znowu za niedlugo zacznie leciec, inni zeby zaslepic a inni ze to nie najlepszy pomysl zaslepiac. Jak pisalem jezdze dosc duzo ok 50tys rocznie i juz sam nie wiem jakie rozwiazanie wybrac a nie ukrywam ze liczylem na wasza pomoc. Mimo wszystko z gory dzieki za kolejne odpowiedzi i wiadomosci

Link to comment
Share on other sites

no to wymień to i nie marudź.albo zaślep i potem też nie marudź. I tak dobrze i tak dobrze.

lepiej wymienić bo zaslepienie nie jest takie proste jak w np w AVG :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

400 PLN RACJA TAK LEPIEJ :oklaski: :oklaski: :oklaski:

plus robota.razem niezla sumka,

chyba w cenie tego jest wliczony podatek dla zielonych.

:wallbash:a ja wymienilem jakis czas temu a i tak na zaslepionym jezdze :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

juz sam nie wiem, niektorzy pisza zeby wymienic EGR-a inni ze po wymianie znowu za niedlugo zacznie leciec, inni zeby zaslepic a inni ze to nie najlepszy pomysl zaslepiac. Jak pisalem jezdze dosc duzo ok 50tys rocznie i juz sam nie wiem jakie rozwiazanie wybrac a nie ukrywam ze liczylem na wasza pomoc. Mimo wszystko z gory dzieki za kolejne odpowiedzi i wiadomosci

wymieniaj na nowy :)

ja wymienialem samemu , jakies 2 lata temu, zrobilem nie spelna 40tys i nic nie cieknie

Link to comment
Share on other sites

a ja w mojej zabawce wymienilem a do tego dorobilem wydluzony obieg przez buteleczke na odmie i problem zniknal dodam ze jakbym nie wymienial to zabawa z odma tez by zaskutkowala a co do egr to moj od wymiany nigdy nie chodzil bo wezyk od podcisnienia nigdy zalozony przezemnie nie byl a w tym przypadku sprawdzalem tez spaliny zeby miec swiety spokoj i tu tez mila niespodzianka bo w normie sie pieknie miesci to tak male info z mojej przygody.

Link to comment
Share on other sites

jak leci już z EGR-a to znaczy że w intercolerze też już masz olej.Jak kucała Tobie stara turbina to puszczała olej do intercolera a z niego dalej szło na zasilanie i do EGR-a.Tego masz teraz skutki.Mam tylko nadzieję że to są w/w skutki starej Turbiny a nie ta regenerowana przepuszcza.Jeżeli tak to weź dokładnie wyczyść ten olej oraz przepłucz zawór EGR,a o problemie za pomniesz na 4-6miesięcy.I to chyba będzie na początek najtaniej,a całość zajmie Tobie 15 min roboty. :wink4:

Link to comment
Share on other sites

wlasnie tak zrobilem u znajomego kolegi mechanika, przeczyscil mi EGRa umyl silnik i wyczyscil ten obieg w rurach stalo troche oleju a mowil ze nie powinno byc poza takzwanym filmem olejowym. A moze to z odmy przepuszczac nom bo turbine regenerowalem w diesel servis land servis i slono zaplacilem z montazem 1300zł. Mialem wymieniany wirnik, czyszczona piaskowana itp zabiegi plus nowe uszczelki. Teraz pojezdze i zobacze czy znowu sie nazbiera i jaka ilosc bo po ok 300 km zauwazylem ze juz lekko z EGRa sie rozpyla olej

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...