Jump to content

[B5 AEB] Problem z szarpaniem na przyśpieszeniu.


TurboTeam24
 Share

Recommended Posts

Witam... :hi: Od dłuższego czasu próbuje znaleźć podobny przypadek jak u mnie, ale niestety na forum nie widzę identycznego problemu. Wiec opiszę mój problem od początku..

Zacznę od tego, że na VAGu nie wyświetla żadnego błędu :mysli:

Silnik podczas nadepnięcia na gaz zaczyna szarpać,po lekkim puszczeniu gazu przestaje i baaardzo powoli przyspiesza bez szarpania. Na początku były to bardzo lekkie mało odczuwalne szarpnięcia w czasie ok 2 tygodni szarpania tak wzrosły, że nie idzie normalnie przyspieszać..

Wskaźnik doładowania pokazuje nawet do 1.1 bara (wiec przeładowuje) po ściągnięciu kostki z N75 ładuje do 0.2

Wtedy szarpania zmalały, lecz nie do końca.Dlatego zastanawia mnie czy to wina N75 czy czegoś innego..Wężyki i cały dolot wydaję się ok. Dodam jeszcze ze po odpaleniu samochodu (na zimnym silniku) przez bardzo krótki moment silnik wchodzi normalnie na obroty..

Ogranicza mnie fakt że jestem za granicą i po 1 nie chciałbym zostawić fortuny u mechaników..po 2 nie mam części zamiennych do sprawdzenia. Od niedawna posiadam interfejs dlatego na razie jestem zielony jeśli chodzi o logi.

Jeśli ktoś ma sposób na mój problem byłbym wdzięczny za poradę.. :notworthy: Pozdrawiam.. :good:

Link to comment
Share on other sites

sprawdź szczelność dolotu z filtra -turbina i turbina przepustnica ,najlepiej wepnij ciśnienie tylko nie duże w wężyk od podciśnienia i zatkaj wlot dolotu wtedy sprawdzisz całość .Jak będzie gdzieś upuszczać to już będziesz wiedział ;D mam to samo co ty ,ja tak zrobiłem i wyszło ze IC mi puszcza ;/

Link to comment
Share on other sites

a jak to sprawdziłeś ? jak nie nieszczelność to zawór n75 zobacz czy sprawny ,no i gruszkę (WG) czy nie puszcza

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzałem na słuch, bo powinno być słychać..może sie mylę.. :mysli: Nie wiem jak dokładnie sprawdzić N75, napięcie na kostce wynosi u mnie 6,5V wiec nie chciałem podłaczać 12..!! Gdy go wymontowałem i dmuchnąłem w najdłuższy króciec od dolotu to czułem lekki przepływ powietrza..nie wiem czy nie powinien byc w tym momencie całkowicie zamknięty..??!! :mysli:

Link to comment
Share on other sites

6,5v to dobrze a co do szczelności to na włączonym silniku nic nie usłyszysz i na jałowym niema takiego ciśnienia , sprawdź tak jak ci mówiłem wtedy będziesz miał pewność ze nie ucieka ,a jak obroty lekko ci nie skaczą może ?

Link to comment
Share on other sites

Może i masz racje, ale czy takie lekkie puszczanie IC byłoby powodem takich mocnych szarpań i przeładowania aż do 1.1 bara?? :mysli: hmm..a możliwe żeby sonda lambda miała coś z tym wspólnego??

Link to comment
Share on other sites

cewki

Link to comment
Share on other sites

możliwe żeby to były cewki jeśli nawet przy 5 tyś obrotów do których z bólem dochodzi, po lekkim puszczeniu gazu jedzie jakby nigdy nic..zero szarpania..!! Lecz gdy znowu wcisnę mu gaz, od razu zaczyna szarpać..Sam już nie wiem na czym się najbardziej skupić.. :mysli:

Link to comment
Share on other sites

w jakim stanie masz DV-ke ?

Link to comment
Share on other sites

f*ck, dzis stalo mi sie dokladnie to samo:/

vag nie pokazuje bledow, cewek nie wywala, czyscilem przepustnice, robilem adaptacje, przez 2 minuty chodzil ok, po czym zaraz znowu lipa:/

w poniedzialek bede podmienial cewki na inne zobaczymy co tam sie dzieje

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem w jakim stanie jest DV.. Jak go najlepiej sprawdzić??

wyciągnac i sprawdzic

opis jest na forum

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem w jakim stanie jest DV.. Jak go najlepiej sprawdzić??

podmienić

Link to comment
Share on other sites

nie, nawet nie to, DV bardzo łatwo sprawdzic

nie trzeba do tego zadnej filozofii

Link to comment
Share on other sites

jeszcze mam pytanie.. czy kąt wyprzedzenia zapłonu nie jest winny?? może w tą stronę by spojrzeć..hmm.. :mysli: dodam że po dodaniu gazu i szybkim puszczeniu słychać w filtrze powietrza tak jakby szarpany odgłos powietrza..nie wiem czy to normalne..!! słychać także przy szarpaniu na obciążeniu strzelanie w dolot... :mysli:

Link to comment
Share on other sites

to sa objawy pracy DV-ki

teraz musisz ja wymontowac i sprawdzic czy działa prawidłowo i czy jest szczelna

Link to comment
Share on other sites

to sa objawy pracy DV-ki

teraz musisz ja wymontowac i sprawdzic czy działa prawidłowo i czy jest szczelna

ok..jutro rano go sprawdzę i dam znać.. więc twierdzisz że reszta tzn. N75 lub zapłon odpada tak??

Link to comment
Share on other sites

nie, nawet nie to, DV bardzo łatwo sprawdzic

nie trzeba do tego zadnej filozofii

:good:[br]Dopisany: 08 Kwiecień 2011, 22:27_________________________________________________

to sa objawy pracy DV-ki

teraz musisz ja wymontowac i sprawdzic czy działa prawidłowo i czy jest szczelna

ok..jutro rano go sprawdzę i dam znać.. więc twierdzisz że reszta tzn. N75 lub zapłon odpada tak??

a kto to wie. przez forum nikt ci nie powie, musisz sam sprawdzać i eliminować poszczególne elementy

Link to comment
Share on other sites

nie, nawet nie to, DV bardzo łatwo sprawdzic

nie trzeba do tego zadnej filozofii

:good:[br]Dopisany: 08 Kwiecień 2011, 22:27_________________________________________________

to sa objawy pracy DV-ki

teraz musisz ja wymontowac i sprawdzic czy działa prawidłowo i czy jest szczelna

ok..jutro rano go sprawdzę i dam znać.. więc twierdzisz że reszta tzn. N75 lub zapłon odpada tak??

a kto to wie. przez forum nikt ci nie powie, musisz sam sprawdzać i eliminować poszczególne elementy

Kolego :hi: myslę że po to jest forum żeby sobie pomagać i ewentualnie podpowiedzieć od czego zacząć.. Gdybym miał sprawdzać wszystko po kolei nie byłoby tego postu..a ja traciłbym niepotrzebnie czas na sprawdzanie "chybił-trafił" tym bardziej że nie wiem czego się czepić..a tak po podpowiedzi Devastation jutro pogrzebie przy DV-ce :good:

Link to comment
Share on other sites

kolego jesli chodzi o te zaworki itp (N75,dv,Wg....) to niestety nikt nie jest jasnowidzem czy masz zepsuty czy nie .To są elementy które musisz sam sprawdzić niestety .Tu tylko mogą ci podpowiedzieć co może być winowajca .... Sprawdź te wszystkie rzeczy

- MAF (przepływomierz), zaniża wartości lub nie wskazuje zadanych wartości

- nieszczelności w dolocie

- nieszczelności w układzie podciśnienia

- zawór DV

- zawór N75

- świece (wiek, przebieg...)

- cewki zapłonowe (wiek..., przebieg, lub długotrwała jazda w stanie ubogiej mieszanki)

- zatkany (!) filtr powietrza

- czujnik temperatury cieczy G62

- Przepustnica (brud, brak sygnału położenia przepustnicy)

- sonda lambda

- pompa paliwa

- filtr paliwa

Link to comment
Share on other sites

hmm...no iiiii....co tu duzo gadać..muszę przyznać Kolego Devastation że trafiłeś w 10..!! wymontowałem DV-ke i jeśli się nie mylę membrana jest nieszczelna..!! nie wiem czy to jest jedyny powód wariacji silnika..ale zawór jest napewno do wymiany..!! orientuje się ktoś może czy jest jakakolwiek możliwość chwilowej naprawy DV-ki?? bo narazie nie mam możliwości wymiany na nowy.. :(

Link to comment
Share on other sites

nie ma mozliwosci, jezdzij na tym co masz i zbieraj na nowy

Link to comment
Share on other sites

hehe..nie chodzi tu o kase..tylko o to że jestem za granicą i nie mam za bardzo mozliwości kupna innego..a niedługo wybieram sie do polski i tam bym kupił nowy..miałem w planach kupić BOVa HKSa ale troszkę poczytałem na ten temat i dowiedzialem sie że są z tym problemy..!! wiec zrezygnowałem.. :(

Link to comment
Share on other sites

hehe..nie chodzi tu o kase..tylko o to że jestem za granicą i nie mam za bardzo mozliwości kupna innego..a niedługo wybieram sie do polski i tam bym kupił nowy..miałem w planach kupić BOVa HKSa ale troszkę poczytałem na ten temat i dowiedzialem sie że są z tym problemy..!! wiec zrezygnowałem.. :(

nie inny tylko taki sam,

nie masz gdzies ASO Audi w okolicy??

Link to comment
Share on other sites

nie ma mozliwosci, jezdzij na tym co masz i zbieraj na nowy

Właśnie skończyłem..Twierdziłeś kolego że niema możliwości naprawy DV-ki..a jednak..powiadają.."Polak potrafi.."!! Uszczelniłem membranke..DV-ka chodzi super...zero nieszczelności...aleee...jest duża poprawa jednak jeszcze coś jest nie tak.. :( sprawdzę jeszcze N75 może on też ma winę..

Link to comment
Share on other sites

jak usunąłes nieszczelnosc ???

DV-ka musi pracowac

Link to comment
Share on other sites

"Musi pracować" i pracuje..!! zamyka, otwiera..!! wszystko jest ok..przerywany odgłos powietrza zniknął..ale silnik dalej przerywa.. :(

Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy N75 po wymontowaniu powinien mieć przepływ powietrza po dmuchnięciu w najdłuższy króciec idący od dolotu?? wydaje mi się że on tez będzie uszkodzony..!! i czy po podłączeniu go pod wtyczkę i włączeniu zapłonu powinna być w nim różnica?? czy dopiero w trakcie jazdy?? chodzi mi o jego ogólną zasadę działania.. :mysli:

Link to comment
Share on other sites

czarna magia,

ja dzis zamowilem nowa dv'ke z aso i zawor upustowy cisnienia i mam nadzieje ze bedzie banglac, jutro sie okaze, koszt w aso 191,00 pln brutto za oba zaworki, takze mysle ze tragedii nie ma, jutro jeszcze maja przyjsc platynowe swiece od toma77 i dam znac co i jak

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...