Jump to content

[B5 AFN] Problem z notlaufami


kominx
 Share

Recommended Posts

Koledzy mam Pytanie... Mam problem z notlaufami... Wyczyscilem juz turbo, wymienilem N75 na nowy, sprawdzilem wszystkie wezyki podcisnienia... Ale jedna rzecz mnie zastanawia... Co to za rzecz na wezyku, do czego sluzy i jak powinna dzialac ? Bo nie wiem czy dobrze pamietam ale kiedys sprawdzalem i chyba przepuszczalo powietrze w jedna strone, a teraz w dwie.... Co wy na to ?

06042011339_600x800.jpg

Link to comment
Share on other sites

to jest zawor zwrotny powinien puszczac owietrze w jedna strone , wymien go i powino byc ok koszt takiego zaworka to okolo 60zl mozesz kupic zammiennik za 20 tylko zobacz jaka masz srednice wezyka

Link to comment
Share on other sites

Tak wlasnie myslalem.... Bo z tego wychadzi ze wyciaga cale podcisnienie z gruszki....[br]Dopisany: 09 Kwiecień 2011, 12:27_________________________________________________Zaworek wymieniony.. Na razie nic sie nie dzieje ale wiecie jak to w miescie sprawdzac... Trzeba na trase jechac... Jest jednak jeszcze jedno pytanie ktore mnie nurtuje... Mianowicie skad w ukladzie bierze sie podcisnienie ? czy gdy odepne wezyk od gruszki to powinno byc wyczuwalne chocby gdy sie przegazuje ? Mam wrazenie jakby wogole nie bylo podcisnienia... Czy to mozliwe ? A jezeli tak to dlaczego ? Bo niby jest lepiej ale to nadal nie to samo auto... Nie zbiera sie tak jak kiedys...

Link to comment
Share on other sites

Podciśnienie bierze się z pompy vacuum. Jakby nie działała jak należy to byś miał słabe hamulce bo serwo by nie dostawało podciśnienia. Może masz nieszczelność na którymś z wężyków, które prowadzą do gruszki. Można chyba sprawdzić gazując silnik na postoju, czy sztanga się rusza.

Link to comment
Share on other sites

Pompa podciśnienia może dawać za mało i podział tego co wytwarza wystarcza na układ hamulcowy , na resztę jest za malo.Chyba po to sa te róznice w przekrojach przewodów - między innymi.

Link to comment
Share on other sites

Witam. troche odswieze temat gbo nie chce zakaldac nowego watka. chodzzi mi tez o te podcisnienie bo do konca nie kumam. dmuchajac w zaworek zwrotny od strony bialem to powinno przechodzic powietrze czy blokowac sie? Piszecie ze podcisnienie wytwarza pompa vacum jak widac na zalacoznym zdjeciu idacy bialy przewod od vacum do zaworka zwrotnego to tym przewodem pompa vacum daje cisnienie na pozostale wezyki? i jescze jedno pytanie ten zbiorniczek podcisnienia co miesci sie kolo n75 to jakie jest jego dzialanie? do niego wchodzi jeden przewod jak widac na zjdeciu, jaka on role pelni. nie mam wogole pojecia w jakiej kolejnosci to dziala i gdzie znika te cisnienie itd fajnie by bylo jak by ktos wyjasnil :) pozdrawiam

Chomik_Image.jpg

Link to comment
Share on other sites

akumulatora podciśnienia (opóźniacza)... czyli opóźnia otwarcie zaworu N75 (w krótkimi czasie) w czasie pierwszego uderzenia spalin po odpaleniu silnika ,czyli spaliny nie napędzają w jakimś tam stopniu łopatek turbo tylko walą na wydech oraz opóźnia zamkniecie zaworu N75 po wyłączeniu silnika czego efektem jest wyciagniecie spalin z kolektora wydechowego -> czasami moze być słychać gwizd turbiny przez krotka chwile jak wyłączysz silnik to efekt sprawnego akumulatora podciśnienij

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Mam problem ze ręce opadają mianowicie brak mocy passat 1.9TDI 130 km rok 2002.

Turbo rozebrane i wyczyszczone pompa vacum ( kruciec ) naprawiony a auto dalej wchodzi w tryb awaryjny po przekroczeniu 110km/h.

2 bieg 4000 obr. nic sie nie dzieje.

3 bieg prawie 4000 obr. i już brak mocy Wyłączenie włączenie auta i jest ok do momentu J/W

ogólnie jak na 130 km to jest slaby.

Co może być przyczyną wpadania w tryb awaryjny.

Link to comment
Share on other sites

Vag-logi i bedzie widac czego mu brak. A filtr paliwa i powietrza kiedy byl zmieniany?

Link to comment
Share on other sites

to skoro Kolega dopiero kupił auto, to w pierwszej kolejności należy zrobić pakiet startowy czyli wszystkie filtry, oleje, paski, rozrząd

Link to comment
Share on other sites

Bardzo duże przeładowanie jest, albo źle złożone turbo albo podciśnienie źle podłączone. Musisz to zrobić bo turbo nie posłuży ci długo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...