niwe Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Auto ma klimatronik. W desce rozdzielczej są jakieś klapki, zapadki i inne urządzenia, które odpowiednio sie ustawiają, w zależnosci jaki rodzaj nawiewu się wybierze. Sterowane to jest zapewne jakimis silniczkami... No i własnie co jakiś czas cała ta machineria się na kilka minut włącza - coś się (na słuch) przesuwa, włącza, wyłącza otwiera, zamyka... :> Nie jest to uciążliwe, wygląda jakby audik chciał rozmawiać Czy ktoś wie co jest przyczyną, może to jakiś gadzet ? A może to nie ma związku z nawiewem? Vag nic nie znalazł.
paplotryg1 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 ja mam tronik w B5 i też tak czasem sie dzieje , ale moim zdaniem to sie zmienia na przykład temperatura otoczenia albo wnętrza a jak jest coś nastawiona na wyświetlaczu to musi się odpowiednio ustawić położenie zaworu od nagrzewnicy
Musashi Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 to normalne zachowanie ukladu. ma zadane jakies wartosci i sobie dziala,zadjaesz wartosci i komputer je realizuje. jest to przeciez uklad dwustrefowy wiec warunki sie stale zmieniaja. zreszta nawet gdy jest wylaczona to i tak sobie w tle pracuje. jest to zjawsko normalne i nie ma sensu sie tym przejmowac ani w to zaglebiac.
niwe Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2007 Witam, czy to pracuje też w sytuacji gdy gaszę samochód i wychodze z auta? Zauważyłem też, że jak audi zaczyna spektakl to pali się również przycisk świateł awaryjnych
Musashi Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 jak wylaczasz stacyjke powinien zakonczyc show. zamknij samochod i poczekaj w srodku nie powinien wtedy dzialac.
niwe Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2007 Po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyków ze stacyjki samochód dalej "rozmawia" (nie za każdym razem)... dlatego mnie to dziwi. Tak jak pisałem wcześniej - dzieje się to co jakiś czas, trwa kilka minut... Nie pojawia się też żaden inny objaw, czy sytuacja z którą można to powiązać, lub po czym się powtarza.
Musashi Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 hmm, to troche dziwne, samochod po zamknieciu przechodzi w tryb sandby, i wszystko z wyjatkiem alarmu i jego obwodow jest w trybie standby.
letallec Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 W moim AVF miałem tak samo. Na vagu blad: 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent Zrób pełną diagnostykę vag'iem, a zobaczysz która klapa nie działa poprawnie i generuje takie dzwięki
Musashi Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 kolega pisał ze vag nic nie znalazl. acha tutaj uwaga. zdarza sie ze vag-com, laczy sie ze sterownikiem klimatyzacji, jest mozliwosc jej kodowania i adaptacji. natomiast odczyt bledow skutkuje komunikatem: nie znaleziono bledow lub bledy w komunikacji. i nie pomaga zmiana latency w ustawieniach portu. prawidlowo czyta je wersja 409.1 ale zarejestrowana. niwe moze u ciebie wlasnie jest taka sytuacja i dlatego nie znalazles bledow?
letallec Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 acha tutaj uwaga. zdarza sie ze vag-com, laczy sie ze sterownikiem klimatyzacji, jest mozliwosc jej kodowania i adaptacji. natomiast odczyt bledow skutkuje komunikatem: nie znaleziono bledow lub bledy w komunikacji. i nie pomaga zmiana latency w ustawieniach portu. prawidlowo czyta je wersja 409.1 ale zarejestrowana. Właśnie Dlatego pisałem o pełnym teście. Jak połączyłem sie ze sterownikem bezpośrednio to nie pokazał żadnego błędu. Zrób pełny test całej fury. Dopiero ten test zczytuje błąd klapy :th:
niwe Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2007 Witam, mam vag 311,2 - test zrobiłem przez Auto-scan. Zrobię próbe z 409.1 może rzeczywiście coś znajdzie
Musashi Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 moze nieznalezc. zmienialem sterownik klimatronika, nie zaadaptowalem go do mojego auta wiec VIN sie niezgadzal. ani 311.2 ani 409.1 nie wskazaly bledu. dopiero jak podlaczylem do rosstecha wskazal blad VIN.
niwe Opublikowano 1 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2008 Witam. Zrobiłem jeszcze raz test i znalazłem takie błędy: 01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Teraz pytanie - jaki jest dostęp do tych silniczków? Wymienia sie to całe, czy naprawia? Jak z dostępnością części? Powiedzcie jeszcze - czy w przypadku jeżeli klimatyzacja jest bez "nienabita", vag coś pokaże, czy muszę czekać do pierwszych upałów, żeby sprawdzić działanie? Pozdrawiam.
Musashi Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 najpierw musisz zdemontowac schowek po prawej str. te silniczek i potencjometr sa pod nr 24. 24 - Silnik nastawczy prawej klapy temperatury -V159 - z potencjometrem silnika nastawczego prawej klapy temperatury -G221- - oznaczenie kolorem dźwigni: fioletowa (brązowa w samochodach z prawostronnym układem kierowniczym) - wymontowanie i zamontowanie – Odłącasz wtyczkę -A- – Wykręcasz śruby -B-. – luzujesz dźwignię -C-silnika nastawczego prawej klapy temperatury -V159- z drążka łączącego -D-
niwe Opublikowano 9 Marca 2008 Autor Opublikowano 9 Marca 2008 dzięki[br]Dopisany: 02 Styczeń 2008, 20:19 _________________________________________________Witam, pozwolę sobie odgrzebać temat. Czy to rozwiąże mój problem? http://www.allegro.pl/item321316046_audi_a4_a6_silniczki_klap_klimy.html
agart Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Witam.U mnie to samo z klapkami cały czas orkiestra, grają i gadają .Może ktoś pomoże.Okolice Oświęcimia
tycobb Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 ja tez mam "dziwnie" zachowujaca sie klime...tzn kiedy po nocy odpale autko i ja zalacze to dziala jedynie nawiew na podszybie zatem wciskam przycisk z kratka i zostawiam to na dluzsza chwile. Poczym wylaczam ow przycisk i JUZ powietrze smiga przez kratki. Dodam ze wymienialem chlodnice od klimy i do tej pory wszystko dzialalo bez tego triku
carlnova Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 najpierw musisz zdemontowac schowek po prawej str. te silniczek i potencjometr sa pod nr 24. 24 - Silnik nastawczy prawej klapy temperatury -V159 - z potencjometrem silnika nastawczego prawej klapy temperatury -G221- - oznaczenie kolorem dźwigni: fioletowa (brązowa w samochodach z prawostronnym układem kierowniczym) - wymontowanie i zamontowanie – Odłącasz wtyczkę -A- – Wykręcasz śruby -B-. – luzujesz dźwignię -C-silnika nastawczego prawej klapy temperatury -V159- z drążka łączącego -D- Ooooo... :> Właśnie tego szukałem... Dzięki Musashi... Oprócz tego błędu: 01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent mam jeszcze 01809 - silniczek klapy z lewej. Czy ktoś z Was Panowie przerabiał temat i z jakim skutkiem - możecie mi napisać ? Czy jest jakiś sposób, aby silniczki klap same do nas nie gadały ? Ma ktoś sposób na naprawę tego ? Czy tylko wymiana na np. kupiony z alledrogo ? Jutro rozbiorę...
szogun0 Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 Rozbierz i jeśli możesz to wytrwaj do poniedziałku, z chęcią pokażę, o co biega w tym silniczku i co sprawia kłopot. Alledrogo nieuzasadnione w większości przypadków.
carlnova Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 Rozbierz i jeśli możesz to wytrwaj do poniedziałku, z chęcią pokażę, o co biega w tym silniczku i co sprawia kłopot. Alledrogo nieuzasadnione w większości przypadków. Oczywiście, że wytrwam... Dziękuję za chęć niesienia pomocy Sławek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się