Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podłączenie przewodów CAN z zegarów do radia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

problem z bns 5.0 rozwiązany wszystko działa fis i kluczyk dzięki habcio19:wink:

Opublikowano

Witam. Od kilku dni wałkuję temat podłączenia Can z radia do niebieskiej kostki licznika do pinów 19 i 20. Niestety w moim przypadku po kilkakrotnym przeczytaniu całego wątku podłączyłem według opisanego schematu Concert 2. Nie mam nadal podświetlenia klawiszy, radio nie włącza się i nie wyłącza wraz z kluczykiem, brak wyświetlania stacji na fisie. Mam pełnego fisa. W całym tym wątku nie spotkałem się z tym że w niebieskiej kostce licznika nie było żadnego kabelka na pinie 19, u mnie ten pin był pusty. Dołożyłem tam kabelek w/g schematu, zrobiłem adaptację na kanale 62, u mnie była wartość 4 , więc zapisałem 5, i niestety nie działa. Nie mogę połączyć się Vag-iem z radiem. Poniżej rozpiska pinów mojego licznika:

Cluster 3

Blue 32-Pin Multi-Pin Connector for Basic Functions

1 - Terminal 15

2 - Brake pad wear

3 - Tachometer output 1

4 - not occupied

5 - Tank sensor

6 - Tank warning OBD 2

7 - Terminal 31 (sensor Ground (GND))

8 - Coolant temperature

9 - Terminal 31 (load Ground (GND))

10 - Oil pressure 2 (high)

11 - RPM signal

12 - A/C shut-off

13 - E-Gas/glow plug control

14 - Level control

15 - Terminal 58d

16 - Trailer turn signal

17 - High beam

18 - Left turn signal

19 - not occupied

20 - Terminal 58s

21 - Driver door contact

22 - Low coolant

23 - Terminal 30

24 - Terminal 31 (load Ground (GND))

25 - Consumption signal

26 - Right parking light

27 - Left parking light

28 - Tachometer input

29 - Brake

30 - S-contact

31 - Tachometer output 2

32 - ESP/ASR

Green 32-Pin Multi-Pin Connector for Auxiliary Functions

1 - Door contact (all doors)

2 - Transponder 1

3 - not occupied

4 - not occupied

5 - W-wire

6 - Tailgate

7 - Right turn signal

8 - External buzzer

9 - External gong

10 - Airbag

11 - Stand-still time output

12 - Terminal 61

13 - Parking brake/BRAKE

14 - CHECK

15 - Oil level/oil temperature

16 - not occupied

17 - Transponder 2

18 - CAN high speed (powertrain) (high +)

19 - CAN high speed (powertrain) (low -)

20 - CAN high speed (powertrain) (screen)

21 - ABS

22 - CAN low speed (comfort) (high +)

23 - CAN low speed (comfort) (low -)

24 - CAN low speed (comfort) (screen)

25 - Engine lid

26 - not occupied

27 - Belt buckle

28 - K-wire

29 - Outside temperature -input

30 - not occupied

31 - Selector range display

32 - not occupied

Gray 32-Pin Multi-Pin Connector for Multi-Function Display

1 - Menu selection switch (menu)

2 - Menu selection switch (out A)

3 - Menu selection switch (out B)

4 - Menu selection switch (Enter)

5 - CAN high speed display (high +)

6 - CAN high speed display (low -)

7 - CAN high speed display (screen)

8 - Passenger door contact

9 - Right rear door contact

10 - Left rear door contact

11 - Enable

12 - Clock

13 - Data

14 - Brake light

15 - Windshield washer fluid level

16 - Rear lights/low beams

17 - Left board computer

18 - Right board computer

19 - Board computer, reset

20 - not occupied

21 - not occupied

22 - not occupied

23 - Button branch 1 navigation

24 - Button branch 2 navigation

25 - Button branch Telematic

26 - not occupied

27 - not occupied

28 - not occupied

29 - not occupied

30 - not occupied

31 - not occupied

32 - not occupied

Jeśli ktoś wie jak to ugryźć to bardzo proszę o pomoc i proszę też o wyrozumiałość.

Opublikowano

witam. potrzebuje magika co ogarnie podłączenie radia dedykowanego w moim aucie. radio działa bez podświetlenia i bez fis. okolice Płońska.

Opublikowano

Czy te przewody CAN licznik-radio muszą być jakieś specjalne?

Czy mogą być zwykłe kabelki?

Opublikowano

mogą być zwykłe i splecione w warkoczyk :wink:

Opublikowano

A dlaczego muszą być splecione w warkocz? Ma to jakiś wpływ i znaczenie?

Opublikowano

Tak. To sygnały HIGH i LOW, które muszą być splecione, by nie powodować zakłóceń.

Opublikowano

Czyli zwykłe kabelki skręcone ze sobą i owinięte szmacianą izolacją wystarczą. :) Piny wezme z napędu cd-rom (jak robiłem FISa to pasowały :) )

Opublikowano

Do radia masz piny mini iso.

Opublikowano

Do radia masz piny mini iso.

Ok, piny mini iso napewno znajde w sklepie elektronicznym. :)

Dzięki

Prośba... wyjaśni mi ktoś co to znaczy Gala? :D

Wysłane z mojego Samsung S5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Radio się ścisza/zgłaśnia w zależności od prędkości na liczniku.

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie.

Podłączyłem cany z licznika i jedyne co działa to radio po kluczyku. Podświetlenie i FIS nie działa nadal :eusathink: . Wyłącza się po 30 min. Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak ? próbowałem już wszystkiego i pomysły mi się skończyły. :wallbash:

Edytowane przez Pixii
Opublikowano

A próbowałeś zmienić piny miejscami?

Opublikowano

Jak zamienię to radio się nie uruchamia.

Opublikowano

CAN nie ma nic wspólnego z uruchomieniem radia - odpowiada tylko za podświetlenie i przekazywanie info na FIS itp.

Opublikowano (edytowane)

U mnie coś w tym musi być bo gdy na włączonym radiu odłącze jeden z przewodów can to się radio wyłącza. Dokładniej pisząc mam podpięty pin 19,20 jak odepne 20 nic się nie dzieje a po odpieciu 19 radio off. Podepnę tylko 19 i radio się uruchamia.

Może zacznę od początku i zostawię can w spokoju . Pierw podłącze radio tak aby się włączało bez zapłonu tyle że kable jakie są w kostce ( +- ) nie wystarczają. Jak to podłączyć?

Edytowane przez Pixii
Opublikowano

A po co Ci to? Jakie masz radio?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...