Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] A4 1.9 tdi 110km Walka z telepaniem Pomocy


ludwik166

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam od dawna problem z telepaniem w zakresie obrotów 1500-2000min na 3-4-5 biegu powymieniałem już sporo części takich jak : poduszki (LEMFÖRDER) pod silnikiem skrzynią 4 + ogranicznik z przodu, wywaliłem kata wymieniłem plecionkę, regenerowałem wtryski , wymieniłem dwumasa, czyściłem turbinę , czyściłem nastawnik w końcu wymieniłem na drugi sprawny i dalej szarpanie telepanie. Jak wyjmę wtyczkę od impulsatora skrzyni biegów to telepania ustają niema ich wcale. proszę tu są moje logi http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=194298.0.

Może macie jeszcze jakiś pomysł mój pomysł to wymiana pompy wtryskowej bo może któraś sekcja jest uszkodzona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś u moich rodziców w audi 80 1Z telepało i przerywał podczas pzyspieszania, odkręciłem to czarną kostkę z kablem przy nastawniku, troszkę wyjąłem, ropa psiknęła, złożyłem i jak ręką odjął...wiedziałem że to nastawnik brudny i muszę go rozebrać i wyczyścić wkrótce bo to krótkotrwałe rozwiązanie.....to było ponad 2 lata temu, a 1Z dalej hula z brudnym nastawnikiem:) Ja bym oddał pompę do sprawdzenia....u mnie 350zł za to biorą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prozaicznym powodem drgań mogą być nawet najmniejsze wybrzuszenia na którejkolwiek z opon lub krzywe felgi... Skoro sprawdziłeś już tyle potencjalnych usterek, to sugeruję sprawdzenie również na innych oponach i felgach. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jeżeli mówisz, że wyjęcie wtyczki od impulsatora pomaga to poszedł bym tym tropem. Może ktoś mądrzejszy podpowie, czy impulsator, poza podawaniem sygnału o prędkości na potrzeby pokazania jej na liczniku daje jeszcze jakąś informacje do komputera, która może mieć wpływ np na dawkowanie paliwa? Rozumiem, że na 2 biegu i na luzie przy gazowaniu nie ma tych objawów? Jak zmieniałeś dwumasa to tarcza sprzęgła też poszła nowa?

Ja miałem taką sytuację w starym mercedesie 190. Ale tam było to spowodowane mocnym strzałem w tył auta - uderzenie przez most i wał napędowy poszło w skrzynie i minimalnemu zgięciu uległ wałek w skrzyni, który prz pewnych obrotach powodował wibrację całego auta.

Może wina leży gdzieś w skrzyni biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prozaicznym powodem drgań mogą być nawet najmniejsze wybrzuszenia na którejkolwiek z opon lub krzywe felgi... Skoro sprawdziłeś już tyle potencjalnych usterek, to sugeruję sprawdzenie również na innych oponach i felgach. Pozdr

Mam nówki opony tak samo i zimówki 2 komplety felg i na kazdym to samo[br]Dopisany: 14 Kwiecień 2011, 11:05_________________________________________________

Hmm, jeżeli mówisz, że wyjęcie wtyczki od impulsatora pomaga to poszedł bym tym tropem. Może ktoś mądrzejszy podpowie, czy impulsator, poza podawaniem sygnału o prędkości na potrzeby pokazania jej na liczniku daje jeszcze jakąś informacje do komputera, która może mieć wpływ np na dawkowanie paliwa? Rozumiem, że na 2 biegu i na luzie przy gazowaniu nie ma tych objawów? Jak zmieniałeś dwumasa to tarcza sprzęgła też poszła nowa?

Ja miałem taką sytuację w starym mercedesie 190. Ale tam było to spowodowane mocnym strzałem w tył auta - uderzenie przez most i wał napędowy poszło w skrzynie i minimalnemu zgięciu uległ wałek w skrzyni, który prz pewnych obrotach powodował wibrację całego auta.

Może wina leży gdzieś w skrzyni biegów?

nie na 2 biegu nie czuje się tego na luzie tez nie telepie niema objawów sprzegło nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę od skrzyni pod filtrem oleju? Chodzi wam chyba o czujnik położenia wału. Jeżeli on nie domaga to auto albo nie zapala albo nie chodzi jak trzeba. Sprawdza się go omomierzem a jego wtyczka 3 pinowa jest zaraz obok wtyczki od wtrysku sterującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak problem tkwi w nastawniku skoro po wypięciu czujnika skrzyni przestaje telepać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może nastawnik na który wymieniłeś wcale nie jest sprawny?? druga sprawa fachura który czyścił nastawnik mógł spaprać robotę :)

Jakbyś mógł to zrób jeszcze raz dynamicznego loga grupy 001, chcę porównać z tamtym co zrobiłeś wcześniej.

EDIT: Powiedz nam jeszcze jedną rzecz, napisałeś że problem występuje przy pełnym bucie, a czy jak wciśniesz powiedzmy 10% gazu i się rozpędzasz to dalej jest tak samo ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja z takimi objawami walczę już długi czas,moje podejrzenia padają na wtryski ale widzę że ty je wymieniałeś i też nie pomogło,ciekawi mnie ta wypowiedż że sprężynki w nastawniku mogą być złe nastawnik czyściłem osobiście ale okazało się że był jak nowy w środku żadnych opiłków itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również mam podobny problem :naughty: z tym, że wiem czemu szarpie - powietrze w układzie ( mam kawałek wężyka przeźroczystego i połowa tego wężyka to właśnie powietrze... ) muszę poświecić któryś weekend na odszukanie przyczyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz niestety kolego uwaloną sekcję tłoczącą pompy wtryskowej. Takich przypadków jest sporo... Kolejny nastawnik nie pomoże.

Dla potwierdzenia przydałby się log 001 gdy auto mocno szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak jeszcze dla pewności bym spytał - czy na pewno od impulsatora prędkości , bo może od wstecznego biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym poznajesz że sekcja uszkodzona może końcu będzie trafna diagnoza wrzucam loga robionego na 4 biegu niestety nie wystarczyło odcinka żeby pociągnąć do 4200tyś/obr http://vaglog.rtnet.pl/ludwik_15_43123.html.

Tak na pewno impulsator bo licznik nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również mam podobny problem :naughty: z tym, że wiem czemu szarpie - powietrze w układzie ( mam kawałek wężyka przeźroczystego i połowa tego wężyka to właśnie powietrze... ) muszę poświecić któryś weekend na odszukanie przyczyny...

Popieram wypowiedź kolegi, należy sprawdzić czy pompa nie zaciąga powietrza, objawy będą takie jak opisujesz, zamontuj kawałek przeźroczystego wężyka i na odpalonym patrz czy nie idą bąbelki, jak dodasz gazu to będzie szło ich więcej. Jeżeli ciągnie powietrze to spróbuj ciągnąć paliwo z butelki zamiast z filtra żeby wiedzieć czy to przed filtrem czy za. Kolejna sprawa czy przy wymianie nastawnika zmieniłeś uszczelkę? być może dam ciągnie powietrze??

Jeżeli z paliwem wszystko jest ok, to proponuje sprawdzić jeszcze zawór EGR, zaślep go blachą między kolektorem a zaworem i sprawdź czy dalej szarpie. (samo ściągnięcie węzyka z EGR nie pomoże jeżeli jest nieszczelny)

Z logów 001 wysterowanie nastawnika wygląda cacy, lux malina, ale sprawdź dobrze te przewody paliwowe mi się kiedyś zrobiła mała dziurka od spodu i nie było jej widać, no i zaciągał powietrze i w trakcie jazdy szarpało jak bym traktorem jechał, a na wolnych pracował ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...