Sleev Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Witam! niedawno kupiłem z silnikiem AKE 180PS. Auto ma przejechane 146000km (udokumentowany przebieg). Byłem z nim w celu sprawdzenia w serwisie audi magro w Rybniku. Mechanik po diagnostyce VAGiem powiedział że jest padnięty wtrysk sterujący (czujnik skoku iglicy). Faktycznie auto słabo ciągnie na niskich obrotach... Dopiero od 2000 w górę coś się dzieje. Wtryskiwacz już kupiłem i zastanawiam się gdzie go wymienić. Jaki serwis vw,audi,skoda możecie mi polecić w okolocy Nowgo Sącza (mieszkam w Gorlicach) Czy serwis audi w Tarnowie jest godny polecenia? na co zwrócić uwagę przy wymianie wtryskiwacza? Czy starte wałki mogą być już przy takim przebiegu? Czy zwracać uwagę na odmę? Ogólnie co powinienem zlecić przy okazji tej wymiany? Ps. Można skądś dorwać spis czynności serwisowych audi allroad 03 przy poszczególnych przebiegach? Pozdrawiam serdecznie! Sleev Vag przydaje się? Zastanawiam czy go kupować...
damcio151 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Mechanik po diagnostyce VAGiem powiedział że jest padnięty wtrysk sterujący (czujnik skoku iglicy) a przewód od wtrysku sprawdzony ?? Jeżeli już chcesz wymieniać wtrysk to sam go wymień Dużego problemu nie ma Dopiero od 2000 w górę coś się dzieje. hehe nie dziw się Turbina nie pompuje mocno na niskich obrotach .... diagnoza dynamiczna była zrobiona ?? masz w temacie "przepływak" ... domyślam ,że chodzi o przepływomierz .. jak działa sprawdzisz właśnie vagiem przy diagnozie dynamicznej
Sleev Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2008 Ok. Czyli warto zainwestować vaga? Przewód sprawdzony. A nie trzeba rzezać przy klawiaturze zeby zmienić wtryskiwacz?
damcio151 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Ok. Czyli warto zainwestować vaga? jasne , że warto A nie trzeba rzezać przy klawiaturze zeby zmienić wtryskiwacz? hmm nie wiem jak to jest 2.5 , ale chyba tak samo jak w 1.9 wtryski wystają ?? to odkręcasz mocowanie wtrysku , łapiesz go kluczem i kręcąc w prawo i lewo próbujesz wyjąć ... możesz nawet żabką próbować Poczekaj niech ktoś się jeszcze wypowie
Sleev Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2008 Aha to fajnie że tak łatwo go zmienić. Bo nastaszyli mnie w serwisie skody że trzeba klawiature zdejmować A tak o vagu... łatwo się w tym połać? Czy można oprócz kasowania błędów coś pożytecznego zrobić? Czy shareware wystarcza czy szukać jakiegoś z witaminką lub orginał kupować? Da się coś vagiem wykrzesać więcej mocy jak się ma jakieś pojęcie?
demoralizator Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 W 2.5 jak chcesz wyciągnąć wtrysk to musisz zdjąć pokrywe zaworów i wtedy wszystki będziesz miał widoczne jak na ręku. Bedziesz musiał oczywiście najpierw odkręcić nadmiary z wtryskiwaczy. Zastosuj odrazu nowe podkładki miedziane pod te nadmiary bo te sprzęty lubią się w tamtych miejscach zapowietrzać. Nie zapomnij oczywiście o nowej podkładce pod sam wtryskiwacz to jest bardzo ważne a kosztuje naprawde grosze coś koło 2 zł Zapomniałem dodac że przewody ciśnieniowe też musisz odkręcić co wiąrze się później z odpowietrzeniem
Flyer Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Przy okazji sprawdzisz stan wałeczkow...
Sleev Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2008 Ok Dzięki. A ma ktoś dostęp do wykazu czynności serwisowych dla allroad 2003 ake? Byłbym naprawdę bardzo wdzięczny
Flyer Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Jesli zamierzasz tym autem troche pojezdzic, to ja bym oddal dobremu fachowcowi go na ta zmiane wtrysku... Przy okazji obejrzy walki, hydraulike. Pod pokrywe zaworow kup oczywiscie nowa uszczelke w ASO. Jesli roznicy nie sprawi Ci wydanie 250zl wiecej, to zainwestuj przy okazji w odme. Czynnosciami serwisowymi bym sie nie przejmowal... Wazny jest dobry olej, duze przeglady co 10-12 tys km, jesli masz tiptronic'a - to zadbanie o skrzynie... Masz niedaleko do 2 naprawde swietnych fachowcow od tych silnikow (okolice Katowic).
Sleev Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2008 Jasne że zlecę to fachowcowi. Poinwestuje w ten silniczek. Koło katowic to trochę daleko... 50-100km max. Części orginał będę zakładał. A myślicie że aso vw zrobi to porządnie? Tak przy okazji nie wiecie jaką ma opinię aso audi w tarnowie? Co masz na myśli mówiąc zadbanie o skrzynię? Co ile zmieniać olej? Jaki lać?
Flyer Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Ja bym nie oddal swojego samochodu do ASO, bardzo ciezko spotkac tam naprawde wykwalifikowana kadre, bo kazdy porzadny fachowiec nie bedzie pracowal za grosze... Poczytaj sobie www.audiklub.org - to kopalnia wiedzy na temat silnikow 2.5TDI oraz A6/Allroad. Jest tam kilku znawcow tego tematu, napisano wiele o pseudo-znawcach (mechanikach) 2.5 V6 TDI i jakie byly konsekwencje ich fantazji... Lepiej przejedz sie dalej i nie zaluj
Sleev Opublikowano 3 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2008 A kogo moglibyście mi polecić? Okolice Nowy Sącz, Kraków, Katowice. Najlepiej jak najbliżej... Gdzieś koło bielska Jest Piotruś z audiklub.pl. Dobry jest? Aha i muszę mieć fakturę... Proszę o namiary i ewentualnie ceny.
Flyer Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Mialem wlasnie na mysli Piotrusia, on urzeduje gdzies miedzy Żorami, a Katowicami. Niedaleko jest tez bardzo polecany przez niego SSERWIS.
Sleev Opublikowano 3 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2008 Ok. Dałby mi ktoś do niego namiary? Telefon lub maila? @Flyer Pewnie chodzi Ci o serwis Magro w Rybniku. To by odpowiadało lokalizacji opisanej przez Ciebie. Pozatym byłem tam sprawdzić auto przed kupnem i serwis rzeczywiście mnie zaskoczył na plus :th:
Flyer Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Napisz do Piotrusia na AKP, poda Ci swoje dane itp ps. To raczej nie jest Rybnik...
Sleev Opublikowano 3 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2008 Przed chwilą wysłałem zapytanie do serwisu Magro w Rybniku (podobno bardzo dobry) o wycenę czynności: - wymiany wtyskiwacza sterującego (wtryskiwacz posiadam) - wymiana tarcz oraz klocków hamulcowych przód i tył (tarcze oraz klocki mam) - wymiana filtra odmy (odpowiatrzenia skrzyni korbowej) plus wszystkich niebędnych uszczelek wraz czyszczeniem EGR-a, przy okazji wyczyszczenie z czarnego syfu całego dolotu z kolektorami ssącymi, łącznikiem i tzw. klapą gaszącą - sprawdzenie stanu kierownic w turbinie - wymiana oleju - sprawdzenie stanu hydrauliki zaworowej (w razie potrzeby wymiana niezbędnych elementów) - sprawdzenie poziomu wytarcia wałków w głowicy - sprawdzenie stanu przepływomierza (w razie potrzeby wymiana na NOWY - nie regenerowany) - sprawdzenie i w razie potrzeby regulacja kątów wtrysku - po wszystkim dokładne wyczyszczenie z oleju itd. silnika - na końcu wykonanie próby dynamicznej i statycznej VAGiem w celu sprawdzenia czy wszystko jest już wporządku Macie jeszcze jakieś pomysły co warto byłoby zrobić? PS Czy jeżeli hydraulika i wałki są teraz dobre, będę dbał o silnik, zmieniał rozrząd i odmę co 100kkm lał dobry olej (właśnie jaki lać?) i nie butował na zimno to będzię auto jeździło do 300kkm bez awarii silnika? (chodzi mi o wałki i hydraulikę) Bo do takiego przebiegu mam zamiar nim jeździć.
Flyer Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 To co zaproponowal serwis w Rybniku jest :th:. Jesli zrobia to dobrze i za rozsadne pieniadze, to wal do nich Czy jeżeli hydraulika i wałki są teraz dobre, będę dbał o silnik, zmieniał rozrząd i odmę co 100kkm lał dobry olej (właśnie jaki lać?) i nie butował na zimno to będzię auto jeździło do 300kkm bez awarii silnika? (chodzi mi o wałki i hydraulikę) Bo do takiego przebiegu mam zamiar nim jeździć. Teoretycznie tak i raczej sa male szanse zeby bylo inaczej... Niestety Piotrus opowiadal tez historie bodajze A6 C5, ktore bylo idealnie serwisowane i eksploatowane od nowosci, a walki zuzyly sie po 130 tys...
Sleev Opublikowano 4 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2008 No czytałem właśnie o tym na forum gdzie jeśt piotruś (bardzo fajny post o hydraulice! Naprawdę wielki dla niego) Na hydraulikę jestem zdecydowany, odma też, i pozostałe rzeczy... Ale przepływkę zmienię na miejscu w skodzie (w razie czego będę miał blisko na gwarancję ) Trochę to wszystko wyjdzie ale przynajmniej będzie jak trzeba. Apropo turbo - w AKE przy szanowanej turbinie ma prawo coś się z nią dziać? PS. to ja ich się zapytałem czy to wszystko zrobią w jeden dzień. :gwizdanie: Jak odeślą mi odpowiedź wrzucę ją do tego tematu - będą świerzee ceny w porządnym aso. Dzięki za opdowiedź chłopaki! Pozdro
Flyer Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Nie, jesli turbo jest zdrowe to bedzie dmuchac. Mozna do niego tez zajrzec przy okazji innych... Fajnie byloby tez gdybys zrobil logi auta jesli interesuje Cie dokladna diagnostyka.
Sleev Opublikowano 4 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2008 Zamówiłem dzisiaj vaga i jak przyjdzie (o ile wcześniej nie pojadę na serwis) wrzucę logi to mi go obadacie chłopaki A co mam diagnozować? Przepływkę, turbo - logi dynamiczne. Zrobić coś jeszcze czy tyle starcza?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się