goose Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Witam Oto powstanie problemu.... W czwartek jedzie sobie żonka z pracy a tu audi nagle zaczyna trejkotać jak stary traktor i szarpie silnikiem (oczywiście zaraz wszystko OFF) Po ściągnięciu do domu odpalam na chwile i okazuje ze pękła gumowa rura łącząca turbinę z filtrem powietrza, gdyz w takt pracy silnika wlotem turbiny wypychało powietrze Rozebrałem doloty i potwierdziłem ze to prawa strona silnika Po odkręceniu prawej kapy okazało się ze spadły 3 dźwigienki (środkowy tłok tylko ssanie , a od strony pasażera jeden ssący drugi wylotowy, oczywiście tylko jena pastylka sie znalazła, dwie pozostałe pewnie są w misce olejowej - dziś to rozbiorę) Dziwne jest to ze wałki są ok a dźwigienki były dość mocno wyjechanie... (oczywiście wymienię całą hydraulikę, odmę itp.) Przebieg to naprawdę aż 200 tys (sam sprowadziłem puknięte w tył prosto z placu ubezpieczalni, mam je od 2006 i wszystko regularnie i na czas robione) Obawy mam jeszcze co do przedmuchu... czy spadając dźwigienka mogła zablokować zawór i spotkał się on z tłokiem .... i stąd ten przedmuch ? - czy może jakieś inne wytłumaczenie ?? Proszę o jakiekolwiek info pozdrawiam[br]Dopisany: 25 Kwiecień 2011, 10:26_________________________________________________Witam ponownie godz 23.45 - wracam z garażu A wiec tak - głowica prawa już na stole (problem z wtryskami - nie mogę ich wychamrac ale jutro podjadę po ściągacz ) Diagnoza - jeden ssący na pewno już od jakiegoś czasu nie działał gdyż jest zapieczony (ta komora jak i tłok są jakoś bardziej okopcone a la sadza) , ale nadal martwi mnie gdzie jest przedmuch bo na oko po innych ssących nie widać ..... Najlepsze jest to ze wiedziałem iż w misce powinny byc jeszcze 2 pastylki z prawej głowicy - a znalazłem 3 (jutro rozkręcam lewa kapę i głowice wiec wszystko się okaże...) Naprawde dziwne jest to ... widziałem naprawdę powycierane wałki ktore zrobiły w/w efekt a moje sa ok - ogólnie nie rozumiem dlaczego... pozdrawiam ps czy firma CI to dobra firma ? http://allegro.pl/hydraulika-2-5-tdi-audi-a4-a6-vw-passat-skoda-i1560928881.html [br]Dopisany: 25 Kwiecień 2011, 23:57_________________________________________________Jeszcze jedno pytanie - czy śruba do spuszczania oleju silnika w AFB nie powinna mieć magnesu ? - aby wyłapywać niepożądane elementy i opiłki ??[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2011, 10:12_________________________________________________Dziś odbieram obydwie głowice od specjalisty zaworowego i szlifowego.... - zobaczymy po poskładaniu co wyniknie... [br]Dopisany: 27 Kwiecień 2011, 11:23_________________________________________________Witam Na chwile obecna smykam już zregenerowanym V6 Ale jako ze pisze sam ze sobą.... - to opisze co dalej następowało - tak w skrócie... Oczywiście w międzyczasie demontażu lewej głowicy ukręciła się świeca - ale to już dla mnie nie problem - rozwiercałem już kilka razy w tych silnikach Głowica prawa - wszystkie uszczelniacze wymienione, jeden zwór ssący nie pracował już długi czas, inny przytarł i nie zamykał (powrót w dolot) Głowica lewa wymienione wszystkie uszczelniacze i jeden zawór - pękniecie jak włos... Wtryski zawiozłem znajomemu do sprawdzenia - idealne Oczywiście nowa odma, olej, płyn wspomagania i chłodzący Nowe uszczelki głowicy - widać na foto Wałki zostały- jak dla mnie są ok, (w normie) ale cała kompletna hydraulika jest nowa (popychacz, dźwignia, pastylka) - były wytarcia Oto kilka garazowych fotek w czasie składania Mając już to wszystko na wierchu wymontowałem rozrusznik (ale i tak trza jeszcze wychamrac alternator) po rozebraniu i wymyciu nie stwierdziłem aby mu coś dolegało ... Oczywiście karcher poszedł w ruch i wszystkie doloty oblepione czarna mazia zostały wyczyszczone do stanu jak nowe... - zresztą jak widać silnik też Foto z poskładania Dokręcenie głowicy - 30n, 60n i 2x po 90 stopni to jest naprawdę wiksa - myślałem ze coś się ukręci przy drugim 90 (ramie klucza ma z 60cm ale i tak jest co robić...) Blokady rozrządu (pompa, wałki, wał) dorobiłem sobie sam wiec poskladane jest idealnie... ale i tak podczas rozruchu były problemy... Niestety standard - maxymalne zapowietrzenie vp44 Po zabiegach odpowietrzajacych usłyszałem piękny rasowy dzwiek V6 TDI I to by było na tyle - po-prostu pestka... Całe garażowe foto w większej rozdzielczości ... http://hotfile.com/dl/117967424/bc62c08/DCIM.rar.html
g1zm0 Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Witam mnie też czeka zdejmownaie głowic Mam kilka takich pytań: czy mógłbyś mi napisać na co zwrócić uwagę podczas tej roboty? co należałoby zrobić od razu niejkao przy okazji aby nie trzeba było rozbierac go ponownie? jakie są orientacyjne koszta takiej operacji? to chyba wszystko z góry dzięki za odpowiedź Pozdrawiam
danielom Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Gratuluje fachowej roboty widac że masz pojecie o temacie i nie potrzebujesz korzystac z warsztatow Pozdrawiam
goose Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Opublikowano 15 Maja 2011 Witam mnie też czeka zdejmownaie głowic Mam kilka takich pytań: czy mógłbyś mi napisać na co zwrócić uwagę podczas tej roboty? co należałoby zrobić od razu niejkao przy okazji aby nie trzeba było rozbierac go ponownie? jakie są orientacyjne koszta takiej operacji? to chyba wszystko z góry dzięki za odpowiedź Pozdrawiam Witam Na pewno odma nowa (rurki będą pościągane egr odkręcony - wiec mniej problemow... Nowy oring do rurki zasilającej turbo w olej Sprawdzić wtryski u jakiegoś fachmana (od razu poszukaj kto ci pożyczy ściągacz - łatwo nie wyjdą / albo zrób sam tak jak ja z nakrętki od rurki na wtrysk, 60 cm pręta gwintowanego 12mm i walka mosiądzu którego przewierciłem przekładając przez niego pręt na końcu z dospawaną nakrętką wtrysku a druga stroną skręconymi nakrętkami.... i mamy wybijak Czarny silikon samochodowy by ładnie uszczelnić wtryski w kapach... - na pewno któreś ciekną Wiadomo - nowy olej i płyn chłodzenia... - bo się dostanie jeden do drugiego przy ściąganiu głowic (g12 i tak ci nie zejdzie cały nawet jak odkręcisz termostat ...) Sprawa termostatu - lubi się psoć dość często, kosztuje mało, a teraz będzie na wierzchu... Wałki i hydraulika - wszystko wyjdzie jak rozbierzesz.... ;( Mnie to co czytasz od początku posta wyniosło bez kilku groszy 2000 PLN, ale wszystko robię sam (sprawa jest taka ze jak sam nie robisz to oddaj naprawdę do sprawdzonego mechanika bo rożnie to z nimi bywa jeżeli chodzi o v6) Taki przykład sprzed kilku dni - taki dalszy znajomy w a6 2001 v6 2,5 zalał do zbiornika paliwo z jakimś syfem z karnista i auto po zatankowaniu odpaliło na kilkanaście sekund i zgasło (wyglądało to jakby coś się wytrąciło z ropy). Powiedziałem ze zrobię - nowy filtr, zlanie paliwa z baku, odpowietrzenie vp44 itp - ale było mu za drogo za "taką drobnostkę". Zaciągnął wiec auto do mechanika kowala który jak się okazało przepłukał mu układ benzyną ekstrakcyjną (nieoficjalnie wiem ze zlał tylko paliwo , zalał ekstrakcyjną i kręcił rozrusznikiem). Efekt był taki ze vp44 się zakończyła oraz wtryski poszły do regeneracji. Koszt wszystkiego wyszedł ponad 4600 PLN. Oczywiście mechanior stwierdził ze to wszystko wina tego "paliwa". Jak widać z blachostki zrobił się niezły remont ... Oficjalnie nie jestem mechanikiem ale pewne rzeczy trzeba robić fachowo ! I to by było na tyle off-topa - jak z czymś masz problem to pisz - postaram się pomóc pozdrawiam
g1zm0 Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 Dziękuję Co do odmy wymieniłem ją 2 tygodnie temu, a przy tej robocie od razu oring przewodu zasilającego w olej turbinę (od tamtej pory auto zrobiło kilkadziesiąt km to chyba mogą być te same) mam rację czy jednak je wymienić jeszcze raz płyn, olej filtr i termostat też wymienię od razu (grzech tego nie zrobić mając rozprute V6) muszę zregenerować zaciski z tyłu to chyba i to od razu zrobię wraz z wymianą płynu hamulcowego co do wtrysków to sprawdzę dodatkowo jak piszesz w sumie to też grzech tego nie zrobić w takiej sytuacji sprawdzę szczelność głowicy czy przypadkiem nie ma pęknięcia (jak robić to robić dobrze tak jak napisałeś) wałki były wymieniane i dźwigienki zaworów (chyba dobrze to napisałem, nie jestem mechanikiem) co do roboty to sam się nie znam na tyle ale będę dziś w nocy po pracy rozbierał ze znajomym mechanikiem któremu ufam wtedy zobaczymy jak mocno będę płakał tak poza tym to PECH GIGANT z tymi uszczelkami
goose Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Opublikowano 18 Maja 2011 Witaj g1zm0, i jak Twoje prace nad V6 ?
g1zm0 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Witam A wiec tak TRAGEDIA. Nie dość, że i tak się zadłużyłem po uszy ;( aby go naprawić to się okazało: - prawa głowica pęknięta co widać gołym okiem (szukamy drugiej) - wałki powycierane mimo iż były wymienione jakieś 30tys km temu ( lany był zły olej castrol 10w40 i być może kiedyś był niski jego stan stąd takie rewelacje) :wallbash: :wallbash: :wallbash: - turbina padnięta, luzy ma straszne, na kolektorach w tej mazi na ściance da się wyczuć piaseczek taki drobny pewnie przez zły, źle założony filtr przedmuchało bo w obudowie też był piach( dziur i pęknięć w obudowie filtra i rurce do turbo nie znaleźliśmy) oraz ten nieszczęsny olej castrola - zbiorniczek wyrównawczy już ma pęknięcia od tego ciśnienia i też trzeba będzie go wymienić - lewej głowicy już nie ściągaliśmy na 99,99% jest w porządku - uszczelka była ok Ze względu na kasę nie będę robił turbiny. Długi mam straszne, żona nie pracuje i jest w ciąży z drugim dzieckiem :> w sierpniu ubezpieczenie i badania techniczne Miało być tak pięknie, a wyszło tak jak zawsze. Wdepnąłem w wielkie śmierdzące G z tym autem Jestem załamany
SkOs Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Witam A wiec tak TRAGEDIA. Nie dość, że i tak się zadłużyłem po uszy ;( aby go naprawić to się okazało: - prawa głowica pęknięta co widać gołym okiem (szukamy drugiej) - wałki powycierane mimo iż były wymienione jakieś 30tys km temu ( lany był zły olej castrol 10w40 i być może kiedyś był niski jego stan stąd takie rewelacje) :wallbash: :wallbash: :wallbash: - turbina padnięta, luzy ma straszne, na kolektorach w tej mazi na ściance da się wyczuć piaseczek taki drobny pewnie przez zły, źle założony filtr przedmuchało bo w obudowie też był piach( dziur i pęknięć w obudowie filtra i rurce do turbo nie znaleźliśmy) oraz ten nieszczęsny olej castrola - zbiorniczek wyrównawczy już ma pęknięcia od tego ciśnienia i też trzeba będzie go wymienić - lewej głowicy już nie ściągaliśmy na 99,99% jest w porządku - uszczelka była ok Ze względu na kasę nie będę robił turbiny. Długi mam straszne, żona nie pracuje i jest w ciąży z drugim dzieckiem :> w sierpniu ubezpieczenie i badania techniczne Miało być tak pięknie, a wyszło tak jak zawsze. Wdepnąłem w wielkie śmierdzące G z tym autem Jestem załamany ulalala trzymaj sie chlopie ! ;]
goose Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Opublikowano 18 Maja 2011 Witaj g1zm0 No nie ładnie się stało..., co do wałków to nie zakłada się żadnych nowych typu febi, ruville itp... Wałki TO TYLKO oryginał regenerowane u "swiątka" ale to tylko moje zdanie.(1450 za komplet i oddajesz swoje oryginały) Drugą głowice tez już ściągnij - za dużo niewiadomych, zawory trza dokładnie oglądnąć (ja miałem pękniecie jak włos na ssącym) i i nie wiadomo jak uszczelniacze . Co do pęknięcia pierwszej to drugą i tak ściągnij dla spokoju - nie przegrzałeś silnika ?? stąd mogą być efekty. Z hydrauliki nic nie zaginęło ? (spało do miski ?) Wiesz że śruby od głowic powinieneś na nowe wymienić ?? Co do olei to castrol szczególnie made in allego w 5 litrówkach to chyba największa podróba... A wtryski jak - podjechałeś do kogoś kto się zna i sprawdzi ? Co do V6 to nie są złe silniki tylko trzeba trzymać się zasad (olej na czas, stan oleju, odma, nie jeździć do końca aż coś padnie wcześniej słysząc jakieś dolegliwości, częsciej otwierać maske i sciągać pokrywę silnika Kurcze no masz przygodę - nie da się ukryć Informuj na bieżąco Trzymaj się i nie stresuj żony - PIENIĄDZE TO NIE WSZYSTKO
g1zm0 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Hejka Wałków ja nie wymieniałem i nie wiem co tam siedzi. Wtryski są ok. Śruby nowe to wiem, a z tym olejem to naprawdę ktoś dał ciała (co za mechanicy te auto wcześniej robili) ja chyba wiem więcej o tym aucie niż oni. Masz racje pieniądze to nie wszystko ale kiedy ich nie masz i musisz wydać kilka tysięcy to się robi tyci problem. Idę po coś na uspokojenie "bo mnie nosi" Pozdrawiam
marewel Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Panowie jestescie pewni ze nie da sie tam wsadzic glowic na rolkowych popychaczach?
grabson765 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Panowie jestescie pewni ze nie da sie tam wsadzic glowic na rolkowych popychaczach? chodzi o glowice silnikow 2.5 na literke B...?
przemek4net Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Panowie jestescie pewni ze nie da sie tam wsadzic glowic na rolkowych popychaczach? chodzi o glowice silnikow 2.5 na literke B...? nie te z literka K a tak powaznie to nie wszystkie "z literka B" maja inna hydraulike niz te z literka "A" (BFC) dochodzi problem totalnie nieuzasadnionionych kosztow ... jezeli to A to mamy auto bedace "dziadziusiem" z przebiegiem srednio 250-300tys... hydraulika markowa to "tysiaczek" i na jakies 200tys powinna wystarczyc (jak oczywiscie jest w aucie smarowanie ok, zawory chodza jak powinny itp)... wiec po co kombinowac? Chyba taniej by wyszlo zmienic ten silnik na inny niz bawic sie w przeszczepy Przemek
marewel Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Hydraulika walki i dźwigienki to tysiączek ciekawe od kiedy.
goose Opublikowano 26 Maja 2011 Autor Opublikowano 26 Maja 2011 Hydraulika walki i dźwigienki to tysiączek ciekawe od kiedy. Witam Nie widzę napisu "wałki" - jest napisane tylko hydraulika i za tysiączek idze ją kupic ... [br]Dopisany: 20 Maj 2011, 13:47_________________________________________________Witam g1zm0 jakieś postępy ? - nic nie napiszesz w sprawie auta ? pozdrawiam
g1zm0 Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 na razie postępów nie ma za specjalnie. Znalazłem drugą głowicę jest sprawdzona i splanowana. Załatwiłem sobie dobry olej Valvoline dura blend diesel 5W40 i drugi zbiorniczek wyrównawczy. robota na razie stoi bo mój mechanik walczy ze swoim autkiem Wymiana skrzyni w subaru. Pewnie przy weekendzie zacznie się go powolutku składać. Oczywiście napiszę potem co i jak. Pozdrawiam
goose Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2011 Witam g1zm0 czy autko już jest na chodzie ?
g1zm0 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 witam jeszcze nie. głowica kórą kupiłe okazała sie być głowica lewą nie prawą dopiero mechanik to zauważył przy montażu (splanowana kupione uszczelki itp) nie wiem co za kołki pracują na tym szrocie. Wymienili mi na drugą, udąło mi się też odzyskać kilka złotych za zrobienie bez sensu poprzedniej. Dmuchawa zregenerowana. Termostat uszczelki filtry olej i płyn chłodniczy wszystko jest. W następnym tygodniu będzie składany, ale jest jedno ale w jednym cylindrze są 2 rysy będę musiął z takim czymś jeździć. Jestem wk..ny maksymalnie przez to auto. Gdybym wiedział ze to takie pier...nie będzie z naprawą to bym od razu kupił 1.9 110KM mając skrzynie 6, dmuchawe i wtryskiwacze z 2.5 jeśliby pasowały + mapa paliwa nowa, nie musze pisać co by się dzialo jak zrobię odezwę sie
przemek4net Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 wtryski od 2.5 do 1.9? pomijam fizycznosc wymiarow 150/6cylindrow = 25koni/cylinder 110/4 = 27,5/cylinder
Arturoo Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 witam jeszcze nie. głowica kórą kupiłe okazała sie być głowica lewą nie prawą dopiero mechanik to zauważył przy montażu (splanowana kupione uszczelki itp) nie wiem co za kołki pracują na tym szrocie. Wymienili mi na drugą, udąło mi się też odzyskać kilka złotych za zrobienie bez sensu poprzedniej. Dmuchawa zregenerowana. Termostat uszczelki filtry olej i płyn chłodniczy wszystko jest. W następnym tygodniu będzie składany, ale jest jedno ale w jednym cylindrze są 2 rysy będę musiął z takim czymś jeździć. Jestem wk..ny maksymalnie przez to auto. Gdybym wiedział ze to takie pier...nie będzie z naprawą to bym od razu kupił 1.9 110KM mając skrzynie 6, dmuchawe i wtryskiwacze z 2.5 jeśliby pasowały + mapa paliwa nowa, nie musze pisać co by się dzialo jak zrobię odezwę sie nikt nigdy na forum nie taił kosztów eksploatacji V6'tki , a poza tym dźwięk i elastyczność V'ki bezcenna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się