Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Temperatura po raz kolejny


miro_x

Rekomendowane odpowiedzi

Mam krótkie pytanie.

Po nagrzaniu silnika do 90 st (według wskaznika na desce) po włączeniu nawiewów na max temp i siłę temperatura na wskaźniku spada do 65-70. Czy to jest normalne przy mrozie -8 st (akurat tyle było.

Po wyłączeniu nawiewów temp powoli wraca na 90st. Czy to normalny objaw czy raczej juz się wybierać do ASO po termostat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas postoju. Podczas jazdy w sumie nie sprawdzałem ale z tego co kojarze jechałem grzałem i nic temp nie spadała.

Przyuważyłem to jak chowałem samochód do garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AVF to raczej norma - mam to samo, tylko nie spada tak szybko i nie aż tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że norma ?

Ja nie wiem bo to pierwsza moja zima z AVF-em.

Jak na normę to i tak mi się to dziwne wydaje. A w AFN-ie szwagra też to zaobserwowaliśmy po wymianie termostatu i do końca nie wiadomo czy działa poprawnie.

NIdługo postaram się zVagować autko i zobacze co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde dlugo schodzi. Od siebie jechałem do szwagra jakies 8 km później u niego poklekotałem troche pod domem (jakieś 10 minut) pojeździłem parę razy przód tył i było 90.

Z tym że to tylko na blacie. A czy silnik był rozgrzany to głowy nie dam sobie uciąć. Verus sprawdź czy u Ciebie też tak się dzieje jak włączysz nawiewy na maxa, czy spadnie Ci temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak odpalam auto włacza się dodatkowe dogrzewanie silnika. Poza tym wcześniej używam webasto - rano 20-30min wcześniej odpalam i po wejściu do auta w środku jest ciepło a silnik ma 65-80' ( zależy jak duży jest mróz )

Bez wcześniejszej pracy webasta 90' mam po 10-15km jadąc bardzo spokojnie i faktycznie na postoju przy wł. ogrzewaniu temp spada trochę poniżej 90'. Generalnie im niższa temp na zewnątrz tym gorzej i chyba to jest normą z tego co piszą użytkownicy diesli. Gdybyś miał walnięty termostat różnice z temp byłyby widoczne częściej a nie tylko przy temp <8'C

_____________________

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,3411.0/all.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka poczytam. Autko Vagowałem dawno bo w czerwcu jak kupiłem i jakoś czasu nie było żeby powtórzyć testy. Wtedy wszystko było ok.

A teraz niedość że mam notlaufy (ale to inny temat) to mnie jeszcze ta temperatura zdziwiła.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Verus. Pozazdrościć wypasu w aucie.. :notworthy::a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogrzewanie postojowe super sprawa i wplywa korzystnie na eksploatacje silnika - uruchamiamy praktycznie cieply silnik.

niektorzy koledzy montuja sobie klimatyzaje w samochodach, coz za problem zamontowac i ogrzewanie postojwe.

1. AVF i AWX powinny przy temperaturze -5C nagrzewac sie do temperatury 90C po przejecheniu 5-6km przy wyłaczonym ogrzewaniu.

2. chwilowy spadek temp po wlaczeniu nagrzewnicy jest zjawiskiem naturalnym jednak w trakcie jazdy powinna wrocic do poziomu 90C.

3. na biegu jałowym bardzo długo osiagaja temp 90C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. AVF i AWX powinny przy temperaturze -5C nagrzewac sie do temperatury 90C po przejecheniu 5-6km przy wyłaczonym ogrzewaniu.

Nie ma takiej możliwości - chyba, że od razu z garażu wyskoczę na trasę i bez piłowania to też ciężko w te 5-6km. Raz na próbę jak na wskaźniku miałem około 60 stopni, to dałem mu do 3200 obr. i wtedy to chyba po takiej ilości km się rozgrzał do tych 90 stopni.

W innym przypadku nie ma szans.

Ostatnio po przejechaniu w Warszawie 12km silnik wchodzi mi zaledwie na 80 stopni (temp. -9 stopni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej normalne bo u mnie tez temperatura spada na postoju przy wlaczonym na max ogrzewaniu.

tez mnie to troche dziwilo ale zauwazylem tez rowniez ze silnik znacznie szybciej sie nagrzewa jesli ogrzewanie jest w ogole wylaczone. i tak jak podgrzeje auto troche pogrzewaniem postojowym ok 30 min i pozniej jadac na wylaczonym ogrzewaniu temperature 90 stopni osiagam po okolo 2 km. normalnie to trwa znacznie dluzej ponad 10 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest na zewnatrz duzy mróz to jest normalne ze majac 90 stopni i zatrzymujac sie na chwile,to na wolnych obrotach temperatura spadnie przynajmniej w dieslach ale zaznaczam tylko podczas wiekszych mrozów.Jak jest kolo zera to raczej nie powinno tak juz robic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz Piotr przy wyższych temperaturach nic się takiego nie działo. Dopiero jak spadło poniżej -5 to zauważyłem takie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtarzam raz jeszcze :)

gdy z termostatem jest wszystko w porzadku i ogrzewanie jest wylaczone, w warunkach miejskich, temp -5C, - (Poznań-jazda przewaznie 2-3 bieg) silnik nagrzewa sie na odcinku 5-6km. jezeli jedziemy ze stała predkoscia na wysokim biegu, oczywiscie 8-12km. oczywiscie przy wylaczonym ogrzewaniu.

spadek temperatury silnika po włączeniu ogrzewania jest spowodowany tym ze nagrzewnica zachowuje sie jak chlodnica, tyle ze zamiast oddawac cieplo na zewnatrz oddaje cieplo do wewnatrz. a w bardzo zimne dni termostat bardzo ogranicza przeplyw plynu chlodzacego przez chlodnice, tak wiec wlaczajac ogrzewanie fundujemy silnikowi dodatkowe chlodzenie, i dopoki termostat sie nie przymknie temperatura silnika troche spada. :)

heh, ciekawy jestem jakby sie zachowywał dieselek w 30st mrozie. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Musashim. Bardzo trudno jest utrzymać silnikowi optymalną temp pracy na postoju w przypadku, gdy podczas bardzo niskich temp próbujemy nadmiernie ogrzewać wnętrze.

Pamiętajmy, że układ chłodzenia musi "dawać radę" zarówno w ekstremalnie niskich temp jak i w tych bardzo wysokich, przekraczających niejednokrotnie grubo ponad 30 stopni (dodajmy do tego jeszcze jazdę w korkach z klimą!) ;)

ciekawy jestem jakby sie zachowywał dieselek w 30st mrozie. :naughty:

Dłuższy okres osiągnięcia "90-tki", częstsze spadki temp na postojach, czy w korkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłęm mały test i przy -6 st C przy wyłączonym ogrzewaniu na blacie pojawiło się 90 st po przejechaniu jakichś 7 km. Więc nie jest tak źle. Oczywiście jak stałem i włączyłem ogrzewanie temp spadła. Zobaczymy co się będzie działo jak będzie koło 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...