BartekTQ 0 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Witam Czy ktoś może mi podać jak wymienic napinacz paska klinowego namęczyłem sie żeby wymienić pasek (wymiana 5min rozbiórka 1h) ale za napinacz nie bardzo wiem jak sie zabrać kupiłem dzisjaj nowy ale jak widze wymiana nie jest taka prosta w rolce sa dwa otwory przez które można włozyc torxa i wykręcic ale co mi po tym jak blokują mnie te aluminiowe żeberka na wirniku od chłodnicy niewiem jak to zdjąć może ktoś ma jakieś fotostory. Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cowboy1 1 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 musisz sćągnąc cały przód tak jak do rozrzadu,a pozniej odkrecic wisko ,a potem napinacz,troche roboty jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekTQ 0 Opublikowano 2 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 to juz wiem bo rozbierałem nie raz ale jak sia dobrać do napinacza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cowboy1 1 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 napinacz jest przykrecony z tylu chyba na klucz 15 rurkowy,jest normalny prawy gwint,bedziesz mial lepsze dojscie jak odkrecisz alternator i oczywiscie przod do zdarcia,wiskoza jest tez przykrecana od tylu tak jak napinacz na klucz imbus 6 lub 8, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek 0 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 musisz sćągnąc cały przód tak jak do rozrzadu,a pozniej odkrecic wisko ,a potem napinacz,troche roboty jest. Do wymiany napinacza nie musisz ściągać przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tezet627 0 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Kolego w dziale: Warsztat-zrób to sam jest fotostory... Proszę link: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=139132.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieciajek 4 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Ja tam wymieniam go bez zdejmowania pasa. Dobre klucze i odrobinę szczęścia. Na początek odkręc alternator ale jedna ze śru ta bliżej pompy Ci nie będzie chciała wyjść to kręc wisco aż zobaczysz że w jednym miejscu brakuje jednego pręcika i tam ma wpasować się śruba podczas wyjmowania. Zabezpiecz izolacją przewód wo alternatora albo najlepiej na czas operacji zdejmij klemę z baterii. Jak alternator wyjmiesz weż rozsówane szczypce i złap równo koło od wisco tak żebyś go nie pokrzywił. Wcześniej sprawdź jaki kluczpasuje na śróbę od wisco jest od tyłu pd alternatorem w zagłębieniu, jest ot imbus chyba 8. (Pamiętaj żeby imbusa dokładnie wpasować i głęboko włożyć w śrubę bo inaczej się obruci i juz wtedy to przód do zdjęcia) Śruba ma gwint normalny czyli odkręcasz w lewo. Zluzuj śrubę a następnie zluzuj pasek na napinaczu i zdejmij pasek na bok. Jak odkręcisz śrubę z wisco, odsuń wisco ( uważaj bo może spaść i w chłodnicy dziurkę zrobić) Tam gdzie była śrubaod wisco to nieco głębiej znajdziesz jeszcze jedną ale tym razem nakrętkę właśnie od napinacza jak pamiętam to 16mm. Odkręc i wyjmij pewnie czerwonego i zatartego napinacza. Jak będziesz nowego zakręcał nie dociągaj go na chama bo to go niszczy, dociągnij z wyczuciem. Pamiętaj o tej śróbie od wisco, dokładnie włóż klusz imbusowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekTQ 0 Opublikowano 2 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Powiem jedno nastawiłem sie na pasek i napinacz ponieważ podczas rozruchu wyswietla mi się ładowanie i dopiero po przygazowaniu znika wiec myślałem że to słabo napiety pasek pasek zmienilem bo byl juz zniszczony ale kontrolka nada sie świeci teraz pytanie czy napinacz pomoże ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek 0 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Trzeba było zmierzyć ładowanie miernikiem.Raczej alternator trzeba wyciągnąć a nie napinacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekTQ 0 Opublikowano 2 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 mam wskaznik ladowania w zegarach a pozatym podłaczałem kiedyś vaga i ładowanie jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek 0 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Lecz diody w alternatorze mogą być uszkodzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekTQ 0 Opublikowano 2 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 No to będzie lipa jak to alternator a nie napinacz wywaliłem na niego 260 zeta a teraz będzie lezał w bagażniku i sie marnował muszę sia bliżej chyba przyjżeć alternatorowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cowboy1 1 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 to zmienia postac rzeczy, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieciajek 4 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Ale straszycie kolegę, zobacz czy pasek jak chodzi po olternatorze to czy to jest koło na stałe czy to jest sprzegiełko. Jak jest sprzęgiełko to powinien być taki czarny dekielek na mip i nie powinno być widać nakrętki. Jak brak ładowania i jka chodzi i popiskuje tzn. że sprzegło padło. Wyjmij alternator i wymień. Napinacz opchniesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek 0 Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Ale straszycie kolegę, zobacz czy pasek jak chodzi po olternatorze to czy to jest koło na stałe czy to jest sprzegiełko. Jak jest sprzęgiełko to powinien być taki czarny dekielek na mip i nie powinno być widać nakrętki. Jak brak ładowania i jka chodzi i popiskuje tzn. że sprzegło padło. Wyjmij alternator i wymień. Napinacz opchniesz. Lecz kolega pisał ,że ładowanie jest tylko kontrolka ładowania świeci a nie pasek popiskuje i brak ładowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario82A4 3 Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Co do wymiany napinacza to nie trzeba wymieniać całego napinacza , wystarczy wymienić samą rolke , około 15 min roboty . Co do ładowania to trzeba zmierzyć ładowanie i potem gdybać , mogły też paść szczotki . A co do wymiany całego napinacza to nie trzeba rozbierać przodu , bynajmniej mi udało sie bez . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekTQ 0 Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Jak złapie trochę słońca to sie wezme za alternator narazie dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biker110 0 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Moim skromnym zdaniem to raczej napewno szczotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario82A4 3 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 A i jak wyjmiesz szczotki to zobacz w jakim stanie jest komutator bo u mnie musiałem wymienić bo sie wytarł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekTQ 0 Opublikowano 6 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 d*pa wymieniłem szczotki jak odpale to się aku swieci jak przygazuje gaśnie dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się