Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana napinacza w tdi


BartekTQ

Rekomendowane odpowiedzi

pupa wymieniłem szczotki jak odpale to się aku swieci jak przygazuje gaśnie dlaczego?

W jakim stanie miałeś komutator? Jeżeli miałeś na nim wypiłowane rowki przez szczotki to nadaje się do przetoczenia lub wymiany na nowy ponieważ nowe szczotki nie przylegają dobrze i to może być powodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewód jest niebieski i siedzi bardzo dobrze zastanawiam sie jeszcze nad nowym regulatorem niewiem tylko jaki koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze byc kostka stacyjki,a moze wymieniales zegary i tak sie dzieje ja tak mam nie wzbudza sie po wymianie zegarow na nowsze.Zrob test,wsadz kluczyk i od razu zapal go nie czekajac na gasniecie kontrolek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biker110 za dobry regulator trzeba dac dobra stówe,chyba ze myslałes o jakims badziewiu :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biker110 za dobry regulator trzeba dac dobra stówe,chyba ze myslałes o jakims badziewiu :no:

Oryginalny regulator Boscha kosztuje ok 150 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz da się wymienić bez ściągania przodu.Odkręcamy alternator i mamy dostęp do śrób visco i napinacza.Pierwsze odkręcamy visco i przesówamy cały wentylator z viskiem w strone chłodnicy i mamy wtedy miejsce na wyciągnięcie napinacza,potem odkręcamy napinacz.Zajęła mi taka wymiana gdzieś około 40 minut. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z moim pieknym audi :confused4: dzis wymienilem pasek klinowy oraz pasek od klimatyzacji bo juz sie domagal wymiany :gwizdanie:

Przed wymiana wydobywal sie z mojego silnika dzwiek piszczacego paska byl potem zanikl itd... Lecz po wymianie dzwiek pozostal lecz calkiem inny, ciagly i dzwiek jak by lozyska piszczacego ktore sie wyrobilo. Teraz nie wiem co to moze byc czy to napinacz czy lozysko na alternatorze ale dzwiek jak by dochodzil bardziej z dolu. Moze ktros doradzi jak to zdiagnozowac co to bo wiadomo koszt napinacza nie jest taki maly i czy mozna wymienic sama rolke od napinacza. A moze to lozysko od wiatraka bo znajduje sie na na tym samym pasku. :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z moim pieknym audi :confused4: dzis wymienilem pasek klinowy oraz pasek od klimatyzacji bo juz sie domagal wymiany :gwizdanie:

Przed wymiana wydobywal sie z mojego silnika dzwiek piszczacego paska byl potem zanikl itd... Lecz po wymianie dzwiek pozostal lecz calkiem inny, ciagly i dzwiek jak by lozyska piszczacego ktore sie wyrobilo. Teraz nie wiem co to moze byc czy to napinacz czy lozysko na alternatorze ale dzwiek jak by dochodzil bardziej z dolu. Moze ktros doradzi jak to zdiagnozowac co to bo wiadomo koszt napinacza nie jest taki maly i czy mozna wymienic sama rolke od napinacza. A moze to lozysko od wiatraka bo znajduje sie na na tym samym pasku. :disgust:

może za bardzo naciągnąłeś napinacz od klimatyzacji i dlatego piszczy ktos na forum naprawiał napinacz ale chyba nie nie opłaca na kiedyś kupiłem napinacz za 380 zł i padł po 3 tysiącach teraz mam za 80 zł już 15 tysiecy i nic ale niech wypowiedzą sie specjaliś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez takpiszczal napinacz tylko ze ja nie kupowalem tylko nasmarowalem lozysko w swoim napinaczu. Po zdjeciu takiego pierscienia ochronnego plastikowego na lozysku w napinaczu ukaze sie samo lozysko i troche trzeb asmaru do niego napchac.U mnie pomoglo i piszczenie ustalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co wymieniać cały napinacz ?? Wystarczy wymienić samą rolke , jakieś 10-15 min z zdjęciemi założeniem paska , sprężyna w napinaczy prawie wcale sie nie psuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co wymieniać cały napinacz ?? Wystarczy wymienić samą rolke , jakieś 10-15 min z zdjęciemi założeniem paska , sprężyna w napinaczy prawie wcale sie nie psuje .

napinacz to nie tylko uszkodzona rolka i zdarza sie ze przestaje napinac. wtedy wymiana rolki nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co wymieniać cały napinacz ?? Wystarczy wymienić samą rolke , jakieś 10-15 min z zdjęciemi założeniem paska , sprężyna w napinaczy prawie wcale sie nie psuje .

Zdziwilbys sie i to bardzo,sprezyna sie wyrabia i napinacz idzie delikatnie bokiem,i tnie pasek.A potem uppss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, tam sa plastikowe tulejki na ktorych pracuje silownik napinacza i rolka. poich wyrobieniu napinacz ustawia rolke bokiem.

tulejki wyrabiaja sie o wiele wczesniej niz silownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie gdy ściągnełem napinacz to zobaczyłem że tylko jedna plastikowa tulejka jest mocno wurobiona ,a druga nic (ciekawe czy da się ten plastik wyciągnąć-przydałaby się w następnej zmianie napinacza).wymiana paska i napinacza nie jest skomplikowana gdy ma się np.klucz do odkręcenia wisko , ja nie miałem i niczym nie mogłem odkręcić i dokonałem rzeczy niemożliwej -odkręciłem sam wiatrak -4 śruby imbusem pchając ręce między łopatki wiatraka -masakra ,ręce do tej pory mnie bolą. No ale 30 minut i po sprawie .Pasek napinacz wymiana prosta i szybka ,zakręcenie czterech srób wiatraka - :wallbash: -godzina kręcenia i wyciągania śrób które mi wypadały , przy trzeciej myślałem że zrezygnuje i przód ściągne ,wreszcie się udało , kicia mruczy. jeżeji komuś przyjdzie do głowy taki pomysł odradzam,bo nerwowo można niewytrzymać :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...