dareksun Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Mam takowy problem. Od pół roku cieknie mi w śladowych ilościach olej w okolicy rozrządu. Wymieniałem 3 simeringi jak i cały rozrząd, wcześniej uszczelkę pod misą bo to miały być niby powody wycieku(rozrząd akurat rutynowo:)). Wyciek(a raczej kapanie - w kroplach...) nie ustały. Problem ten pojawia się gdy silnik normalnie (do 90 stopni) się zagrzeje, w innym wypadku nic nie leci. Po zmianie rozrządu zrobiłem w pół roku jakieś 13 tys. kilometrów i zmieniłem olej. W między czasie samochód wziął litr oleju, co w głównej mierze jest zapewne zasługą tego wycieku. Chcąc zlikwidować usterkę radziłem się już różnych "fachowców" i w opinii większości, jeśli oleju nie będzie ubywało więcej(a od zmiany rozrządu jest to ten sam wyciek ~1l/~13 000 km) można dojeźdźić rozrząd do końca i później przy wymianie likwidować wyciek. Moje pytanie jest takie, czy ktoś spotkał się z taką przypadłością? Można z tym jeździć? O czym to może świadczyć(przy założeniu, że wymiana rozrządu była wykonana prawidłowo...)?
cowboy1 Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Jesli kapie olej to wyciek musi gdzies byc,po prostu kiepsko patrzysz,moze bedzie ci latwiej to znalezc jak umyjesz silnik i pozniej bedziesz szukal tego wycieku,jest wiele miejsc gdzie moze sie pokazac olej,
dareksun Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Opublikowano 5 Maja 2011 Sęk w tym, że wiem, gdzie kapie -> rozrząd. Pytanie czy jeśli kapie tak samo od początku to można jeździć do następnej wymiany rozrządu? Ktoś się z tym spotkał?
kalik Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Olej nie leci na pasek? Jeśli tak to jak najszybciej rób, bo pasek się rozwulaknizuje.
Duch^ Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Jak nie leci po pasku i rolkach rozrządu to możesz w sumie jeździć ale sporo wydasz na olej bo pomiędzy simeringiem jest też blacha więc watpie aby na rozrządzie były ślaby oleju. Żeby go wymienić musisz rozpinać rozrząd bo trzeba zbić koło zębate wałka rozrządu. Ten simering nie wypadnie bo go się wsadza w jego wyprofilowane miejsce. A nie masz przypadkiem zatkanego odpowietrzenia skrzyni korbowej?
Arturoo Opublikowano 7 Maja 2011 Opublikowano 7 Maja 2011 Optymalnie jest usunąć usterkę,mechanicy się takiej roboty nie łapią bo długo trwa ,a kasy za dużej nie zarobią . Lepiej wymieniać klocki i wahacze-lepszy pieniądz. Sorki za OT. Ja bym zrobił(wymienił simering) i miał spokój i czystą motorownię .
I r o Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 mam to samo u siebie myłem silnik żeby zlokalizować usterkę i olej ewidentnie wycieka właśnie z okolic rozrządu, mechanik powiedział, że wymiana tego/tych simeringów tylko przy zmianie rozrządu i tu właśnie moje pytanie: za ok 20tyś. będę zmieniał rozrząd, czy ktoś byłby mi wstanie podać numer bądź też numery tych simeringów, bo sam nie wiem ile ich tam jest, a muszę to zrobić, bo mnie irytuje ten wyciek, a chcę je zakupić przed rozbiórką silnika silnik to AVG z 99'
przepychacz Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 ...najlepiej wymienić jak najszybciej...pasek może nasiąknąć olejem i przeskoczyć...miałem podobny przypadek..
Musashi Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 ale co to znaczy z okolic rozrzadu? przeciez cieknacy olej to nie tylko problem siemeringow, rownie dobrze moze byc uszkodzona uszczelka pod glowica, peknieta glowica lub blok.
I r o Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 z okolic rozrządu tzn. okolic rozrządu po prostu ślady oleju widać tylko od dołu i wychodzą po środku właśnie spod obudowy obudowy paska nie ściągałem, ale ponoć olej tam nie dochodzi z tą głowicą i blokiem to pojechałeś teraz :gwizdanie:
przepychacz Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 ..dochodzi dochodzi(po to masz uszczelniacze)...odchyl osłonę będziesz widział
Musashi Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 z okolic rozrządu tzn. okolic rozrządu po prostu ślady oleju widać tylko od dołu i wychodzą po środku właśnie spod obudowy obudowy paska nie ściągałem, ale ponoć olej tam nie dochodzi z tą głowicą i blokiem to pojechałeś teraz :gwizdanie: ponoc, nie dochodzi? nie ma mozliwosci aby glowica lub blok pekl? szczegolnie w sytuacji jak u zalozyciela watku gdzie wymiana nie pomagala. a, stwierdzenie ze cieknie z okolic rozrzadu, jest niewiele lepsze, niz ze widac wycieki pod silnikiem nie zagladajac pod maske. co za problem zdjac pokrywe rozrzadu i obejrzec jak wyglada wnetrze? a cieknacy olej spod uszczelniacza narobi balaganu.
danu44 Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 z okolic rozrządu tzn. okolic rozrządu Sorki ze sie wtrace, ale nie znam sie zadobrze na tym a chcialabym wiedziec gdzie to jest? Okolica rozrzadu, tzn. pasek rozrzadu czy walek rozrzadu? Dziekuje
DeeJay_Kill Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Jeśli wymiana nic nie daje i simmeringi nadal puszczają, to może warto przyjrzeć się układowi odpowietrzania skrzynki korbowej? Drożność odmy do sprawdzenia, sposób jest dość prosty - odkręć korek od oleju na rozgrzanym silniku i połóż tam kartkę - lekko ją przyssie, to jest w porządku. Będzie wydmuchiwać - zapchana odma. Wiadomo - jeśli silnik ma jakieś tam zużycie i robią się przedmuchy, to musi gdzieś to ciśnienie ujść. Sugerowałbym jeszcze umycie silnika w okolicach rozrządu po sprawdzeniu tej odmy i jeśli wyciek ustąpi, to problem rozwiązany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się