Ronny Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Witam mam pewien problem - okolo 2.5 - 3 miesiace ( ok. 7000km ) temu wymieniałem kompletny rozrząd wszystko było super przez 2 miesiące az zaczął pojawiać się problem. Kiedy odpalam silnik chodzi na wonych obrotach nie słychać żadnych pisków, chodzi równo i cichutko, ale kiedy włączam klimę zaczynają się jaja auto na wolnych obrotach wydaje straszne piski, problem pojawia się na kazdym biegu przy obrotach do 1100-1200. Mam wrażenie, że coś się stało na rolce od sprężarki klimy po ktorej jest prowadzony pasek. Najprostrzym sposobem byłoby wymienić całą sprężarkę, ale to jest moja ostateczność ponieważ klima chodzi bez zarzutów. Czy może ktoś mi pomóc w jaki sposób można skutecznie uciszyć tą sprawę ? Jak jest chłodno.. piszczenie jest mniejsze. jak są upały to aż glupio wlaczac klime . Mam drugie pytanie w jaki sposób można naciągnąć pasek od klimatyzacji ? może to zmniejszy piski? Pozdrawiam Ronny
wojtekce Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Witam mam pewien problem - okolo 2.5 - 3 miesiace ( ok. 7000km ) temu wymieniałem kompletny rozrząd wszystko było super przez 2 miesiące az zaczął pojawiać się problem. Kiedy odpalam silnik chodzi na wonych obrotach nie słychać żadnych pisków, chodzi równo i cichutko, ale kiedy włączam klimę zaczynają się jaja auto na wolnych obrotach wydaje straszne piski, problem pojawia się na kazdym biegu przy obrotach do 1100-1200. Mam wrażenie, że coś się stało na rolce od sprężarki klimy po ktorej jest prowadzony pasek. Najprostrzym sposobem byłoby wymienić całą sprężarkę, ale to jest moja ostateczność ponieważ klima chodzi bez zarzutów. Czy może ktoś mi pomóc w jaki sposób można skutecznie uciszyć tą sprawę ? Jak jest chłodno.. piszczenie jest mniejsze. jak są upały to aż glupio wlaczac klime . Mam drugie pytanie w jaki sposób można naciągnąć pasek od klimatyzacji ? może to zmniejszy piski? Pozdrawiam Ronny podejrzewam że rolkę napinającą pasek masz do wymiany
PELIKAN18 Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Mi strasznie piszczał znajomy mechanik zmienił mi pasek i po problemie nalej na niego troszkę ludwika jak przestanie piszczeć to pasek puzdro .
wiesiek3d Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Napiąć pasek klimatyzacji zgodnie z instrukcją to podstawa, a jak nie pomoże wymienić pasek na inny.
Maxym83 Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Ja mam to samo u siebie w AHU i też niedługo po wymianie rozrządu na jesieni, objawy wszystkie te same, pasek i napinacz od klimy wymienione, klima podczas jazdy chłodzi normalnie, a na wolnych obrotach piszczy coraz bardziej aż w końcu koło od sprężarki się zatrzymuje i pasek się ślizga i strasznie wyje. Pytałem kilku mechaników i obstawiali zacierającą się sprężarkę, ale mi też się wydaje że wystarczy naciągnąć pasek, chociaż nie chciałbym zatrzeć sprężarki i wymieniać czy czyścić cały układ klimy. Jak coś się rozwiąże w tej sprawie to chętnie się dowiem co było przyczyną.
Golem1 Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Najprawdopodobniej tak jak w poprzednich postach pisali sprawdzić napinacz bo jest prawdopodobnie do wymiany, co do AHU to sprawdź sobie pompę wodną, ja tak miałem na wolnych obrotach słychać było piszczenie i okazało się że łożyskowanie na pompie się sypie i do wymiany miałem pompę oczywiście od razu wymieniłem rolki napinające i paski wielorowkowe.
rikardo Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Ja mam to samo u siebie w AHU i też niedługo po wymianie rozrządu na jesieni, objawy wszystkie te same, pasek i napinacz od klimy wymienione, klima podczas jazdy chłodzi normalnie, a na wolnych obrotach piszczy coraz bardziej aż w końcu koło od sprężarki się zatrzymuje i pasek się ślizga i strasznie wyje. Pytałem kilku mechaników i obstawiali zacierającą się sprężarkę, ale mi też się wydaje że wystarczy naciągnąć pasek, chociaż nie chciałbym zatrzeć sprężarki i wymieniać czy czyścić cały układ klimy. Jak coś się rozwiąże w tej sprawie to chętnie się dowiem co było przyczyną. Zakładając, że miałeś słabo napięty pasek to wymiana paska i prawidłowe jego naciągniecie powinno pomóc. Natomiast jeżeli pasek był dobrze naciągnięty i pojawiło się zatrzymywanie koła od kompresora w trakcie jego pracy to jest to objaw zacierającego się kompresora i tu raczej nie ma na co czekać ponieważ opiłki pojawią się w układzie i koszty przywrócenia układu do sprawności są duże np za same płukanie krzyczą 650 zł.
semi281 Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Miałem to samo, po wymianie popracował co nieco i zaczęły się piski, myślałem że to rolka, lub łożysko kompresora, ale okazało się że jest luźny jak bat. Sprawdź czy nie trzeba go naciągnąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się