OTom Opublikowano 18 Września 2006 Opublikowano 18 Września 2006 Witam Kolega przywiózł mi dzis urządzenie do pomiaru grubości lakieru i pobawiliśmy sie troszke. Wyniki "raczej" nie są zadowalające wymieniam "niepasujace" elementy - Lewy tylny błotnik -200-230 - Prawe drzwi przód -180-230 - Lewe drzwi tył - 200-230 - Lewe drzwi przód -210-250 - Prawy błotnik przód -200 - klapa przód - !!! od 490 z samego przodu do 610 przy szybie. Wnioski ??? Pozdrawiam
Pikuś Opublikowano 18 Września 2006 Opublikowano 18 Września 2006 OTom, nie pamietam jak bylo u mnie ale chyba tez podobnie, przynajmniej tak mi sie wydaje bo pomiar robil ojciec nie ja. Ale przednia klapa chyba ciut za grubo lakieru no i ten blotnik to tez. To, ze od niemca z podworka to nie znaczy, ze nie kombinowane. Ile wlascicieli bylo w niemcowni :?:
Pikuś Opublikowano 18 Września 2006 Opublikowano 18 Września 2006 No to juz mozesz miec podejzenie co do stanu, bo wczesniej moze jakis turek albo inny smigal autkiem i go podpicowal, a niemiec od niego odkupil.
Pikuś Opublikowano 18 Września 2006 Opublikowano 18 Września 2006 OTom, na odleglosc to ja Ci wiele nie powiem. Jesli byl tylko zarysowany, czy pukniety to mozesz jezdzic dalej, gorzej jak jest zlozony z 3 egzemplazy. :mrgreen: Widac, ze jest spaprany, czy jak, a moze wogole Ci sienie podoba :?:
OTom Opublikowano 18 Września 2006 Autor Opublikowano 18 Września 2006 z trzech to raczej NIE - od dolu wyglada oki (jak wymienialem olej to zerknalem z mechanikiem) , no ale mysle ze byl poturbowany Szkoda mi byloby go sprzedac bo wyglada oki.
Masaro Opublikowano 18 Września 2006 Opublikowano 18 Września 2006 Ostatnio tez robiłem badanie swojej niuńki , dach, błotnik tył, przód, drzwi wszędzie był podobny odczyt ,chyba w granicach 110-130 wiec taka rozbieżności jak u ciebie jest bardzo podejrzana
Nasti Opublikowano 18 Września 2006 Opublikowano 18 Września 2006 ktos ladnie napakowal szpachli norma grubosci lakieru jest dokladnie 110-130 tak jak u Masaro
jaca Opublikowano 19 Września 2006 Opublikowano 19 Września 2006 Bez przesady samochód był robiony i to sam stwierdziłeś ale nie zaraz wiadro szpachli (no może poza maską) wystarczy że ktoś zmienał jakiś element drzwi czy błotnik i zmienał lakier czyli w najlepszym wypadku podkład i lakier właściwy czyli zależy od wersji akryl bądż baza + lakier bezbarwny i już parametry się odpowiednio zwiększą. Takie decyzje podejmuje (i w ten sposób ogląda) przed kupnem. Jeżeli samochód jest prosty i lakier pożądnie położony to zmień tylko sobie maską jak jest za ciężka :mrgreen: od szpachli. Jakbyś w ten sposób oglądał wszystkie auta w naszym klubie to coś mi się wydaje, że przynajmniej 1/3 miała by takie same parametry a może i gorsze. To jest tak że Ty mierzyłeś brubości warstwy a inni nie.
Gość MorgothDBMA Opublikowano 19 Września 2006 Opublikowano 19 Września 2006 podepnę się: A ja mierzyłem cały samochód i tylko z przodu w okolicach nadkola było około 0.22-0.23 mm, wszędzie indziej tak od 0.12 do 0.155 Pytanko brzmi: Czy 0.23 to już oznacza "kombinowany" ? Bo słyszałem opinie że w różnych punktach samochodu jest seryjnie różna grubość lakieru dodam że po obu stronach mam równo właśnie jakoś tak 0.225
Gość Murzyn Opublikowano 19 Września 2006 Opublikowano 19 Września 2006 WitamKolega przywiózł mi dzis urządzenie do pomiaru grubości lakieru i pobawiliśmy sie troszke. Wyniki "raczej" nie są ok Tak wyszły pomiary (w mikrometrach): - Dach i słupki - 130 ok - Klapa tył - 120 do 160 cieniowane - Prawy tylny błotnik 160malowane - Lewy tylny błotnik -200-230 (w jednym miejscu przy nadkolu wskazało 700 !!szpachla - sprawdz to zaglebienie w bagazniku, odslon tapicerke to zobaczysz jak mocno bylo pozginane - Prawe drzwi tył -140 cieniowane - Prawe drzwi przód -180-230 malowany - Lewe drzwi tył - 200-230 malowany - Lewe drzwi przód -210-250 malowany - Prawy błotnik przód -200 malowany - Lewy błotnik przód - 150-160 malowany/cieniowany - klapa przód - !!! od 490 z samego przodu do 610 przy szybie. zlom tak jak chlopaki pisza...norma 110-130...czasami moze byc minimalnie ponizej 110 wiec na moje oko to tak. autko dostalo mocnego szczala w przod bardziej po lewej stronie i pewnie gdzies odbilo i zachaczylo lewym tylem... moze tez jakis strzal bardziej boczny. jezeli tyle szpachli jest na koncu maski to jest bardzo zle. nie chce Cie straszyc ale po1 to bym sprawdzil geometrie a po 2 to raczej sprzedal...ale sprawdz 1.podluznice i geometrie( jak podluzniece nie spawane to juz niezle) geometria Ci powie czy dobrze wyciagneli auto 2.auto bylo cale (bez dachu) malowane - wiec po fakturze lakieru nie poznasz, natomiast popatrz na drzwi od srodka...tzn od tylu (hehe nie wiem jak to wytlumaczyc moze wstawie foto) na blache gdzie jest zaczep do zamka drzwi(znowu nie precyzyjnie - na ten haczyk gdzie zamek sie zaczepia) i poodslaniaj uszczelki - bedziesz mial slady po tasmie ktora odcinala el malowane od nie malowanych (najczesciej np. szyby wlasnie zaslaniaja folia a nie demontuja, drzwi nie odkrecaja tylko maluja cale auto) 3.popatrz na sruby przykrecajace blotniki - moga miec slady lakieru, lub obdarcia od klucza yhhh duzo by jezcze pisac... Nasti, jak jest szpachla to masz conajmniej 300-400 a nie 200 (dlatego nie podoba mi sie lewy tyl...mozna magnesem sprawdzic, lub jesli sie jest bardziej doswiadczonym po dzwieku stukajac(pukajac)...ehh ta moja precyzja A ja mierzyłem cały samochód i tylko z przodu w okolicach nadkola było około 0.22-0.23 mm, wszędzie indziej tak od 0.12 do 0.155 znaczy ze el byl malowany (np zalozony nowy el i pomalowany gdzies...
Gość MorgothDBMA Opublikowano 20 Września 2006 Opublikowano 20 Września 2006 ale raczej nie po dzwonku ?? Pocieszyłeś mnie dzięki
Wihajster Opublikowano 20 Września 2006 Opublikowano 20 Września 2006 klapa przód - !!! od 490 z samego przodu do 610 przy szybie. zlom a moze z dołozyli mu ocynku mu za doplata :razz:
OTom Opublikowano 20 Września 2006 Autor Opublikowano 20 Września 2006 a moze z dołozyli mu ocynku mu za doplata :razz: no z tym ocynkiem to juz przeginasz :twisted:
pawlo Opublikowano 20 Września 2006 Opublikowano 20 Września 2006 jaki kolor??? 1. grubosc lakieru zalezy: a - lakier metalic zazwyczaj 90 - 120, ale trafia sie i 70, 80 i wiecej niz 130 np 160 (i bedzie to auto fabryczne. b - lakier "niemetalic" - i tu zawsze mniej niz metalic 60 - 100 i tez sa oczywiscie np 140 (i tez prosto z fabryki. generalnie nie moze miec powyzej 160. wszystko zalezy czy nadwozie przeszlo za pierwszym razem przez fabryczna lakiernie czy mialo defekty lakieru i bylo za zaprawkach (tu wyszczegolniamy lekkie i ciezkie) - zainteresowanym na prv. Wprawne oko zauwazy czy element byl malowany czy nie - oczywiscie niefabrycznie - miernik tylko podpowie - twoje a4 moze byc i cale malowane lacznie z dachem.
bratpit Opublikowano 20 Września 2006 Opublikowano 20 Września 2006 a moze z dołozyli mu ocynku mu za doplata :razz: A może być poprostu po gradobiciu i go ktos mocno poszpachlował i tyle ciężko tak gdybac niewidząc auta
OTom Opublikowano 20 Września 2006 Autor Opublikowano 20 Września 2006 a moze z dołozyli mu ocynku mu za doplata :razz: A może być poprostu po gradobiciu i go ktos mocno poszpachlował i tyle ciężko tak gdybac niewidząc auta jasna sprawa - trzeba wyluzzować i otworzyc browca .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się