Norbi Opublikowano 12 Stycznia 2008 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Co może powodować "wycie" skrzyni biegów? Słyszalne na 3 i 4 biegu najbardziej. Zmieniłem skrzynie, a w niej synchro od 1,2,3 biegu, całe graty od 2-ki i atak koło przełożone z mojej starej skrzyni, operacja ta miała zlikwidować odgłos, ale niestety nic to nie zmieniło. Problem będzie zgłebiany dalej w warsztacie, ale może ktoś ma jakieś sugestjie?
Musashi Opublikowano 12 Stycznia 2008 Opublikowano 12 Stycznia 2008 łozyska sprawdzone? mysle sobie ze przycyzny moze trzeba szukac w mechanizmie roznicowym. wyglada na to ze halas sie nasila ze wzrostem predkosci samochodu. a jak jest na luzie? sluchales jaka jest roznica w halasie ze skrzyni jadac z taka sama predkoscia na 3, 4 , 5 biegu? jezeli halas jest taki sam to raczej cos w mechanizmie roznicowym lub to problem lozysk walka odbiorczego skrzyni.
Norbi Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2008 Nie wiem czy,łożyska sprawdzone, hałas nie nasila się ze wzrostem prędk.., jest nawet iodwrotnie. Na 5 i 6 biegu nie słychać już tego odgłosu, na luzie jest cicho. jeżeli chodzi o głośność na 3 i 4 b. to jest podobna. Na 1 i 2 -ce też jest słyszalna, ale z mniejszą intensywnością. Dzięki Musashi za rozjaśnienie sytuacji
letallec Opublikowano 12 Stycznia 2008 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Kiedys skrzynia wyła, jak sie ja za mocno skreciło . Nie znam budowy skrzynki od S4, ale moze byc podobnie. Sa jakies podkladki redukcyjne lub inna regulacja w szczegolnosci na przekladniach katowych(takich jak atak i kolo w mechanizmie roznicowym)?
Musashi Opublikowano 12 Stycznia 2008 Opublikowano 12 Stycznia 2008 zaraz sprawdze[br]Dopisany: 12 Styczeń 2008, 12:48 _________________________________________________sa podkladki regulacyjne w mech roznicowym (sa 4 pkt regulowane). podobnie sa podladki regulacyjne walka napedowego skrzyni.
pawlo Opublikowano 12 Stycznia 2008 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Może "wyć" nie skrzynia biegów tylko torsen.
Norbi Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2008 Po wymianie skrzyni zaczął wyć torsen Ciekawa teoria...
pawlo Opublikowano 12 Stycznia 2008 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Z tego co opisujesz to "skrzynia wyła" i dlatego ja "wymieniłeś" (zrobiłeś z dwu jedna) - czy tak?
Musashi Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 torsen raczej odpada podobnie jak mechanizm roznicowy. przy tej samej predkosci na roznych biegach halasowaloby tak samo mozna bybylo wtedy wyciagac takie wnioski. raczej ja widze w takim wypadku problem ktoregos z elementow wałka gónego w szzczególnosci lozysk
pawlo Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Czy u Ciebie to "wycie skrzyni" bardziej słyszalne jest podczas obciążenia (podczas przyspieszania), a jak jedziesz stałą przędkością to jest prawie niesłyszalne, na luzie nic nie słychać?
Norbi Opublikowano 13 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2008 Czy u Ciebie to "wycie skrzyni" bardziej słyszalne jest podczas obciążenia (podczas przyspieszania), a jak jedziesz stałą przędkością to jest prawie niesłyszalne, na luzie nic nie słychać? Dokładnie tak.
Motor Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Co może powodować "wycie" skrzyni biegów? Słyszalne na 3 i 4 biegu najbardziej. Zmieniłem skrzynie, a w niej synchro od 1,2,3 biegu, całe graty od 2-ki i atak koło przełożone z mojej starej skrzyni, operacja ta miała zlikwidować odgłos, ale niestety nic to nie zmieniło. Problem będzie zgłebiany dalej w warsztacie, ale może ktoś ma jakieś sugestjie? Nienaturalny odgłos pracy skrzyni biegów może pochodzić z: 1.Łożyska poszczególnych biegów. 2.Łożyska wałka atakującego. 3.Łożyska przekładni głównej ( w quattro jest tam ich sporo) 4.Uszkodzenie zębów przekładni głownej. 5.Nieprawidłowy montaż przekładni głównej (''naciąg'' łożysk przekładni) 6.Hałas może pochodzić również z układu przeniesienia napędu np. łożysko podpory wału.
Musashi Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 no tak ale 3,4,5,6 odpada, przeciez gdy jest ta sama predkosc a biegi rozne to akurat na te elementy dzialaja te same sily.
kryber Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 witam... u mnie jest podobna sytuacja. Hałas jest tak dokuczliwy , że nie słyszę już pomruków silnika . Hałas nasla wraz ze wzrostem prędkości i nie zależy od aktualnego biegu ( szumi również na luzie). Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny.. z góry dziękuję...
Norbi Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Opublikowano 16 Listopada 2009 A kiedy naciskasz sprzęgło jest cisza, czy też szumi?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się