sobol Opublikowano 15 Maja 2011 Opublikowano 15 Maja 2011 witam kupilem audi a4 avant 1.8t aeb. auto przyjechalo z niemiec, na wyposazeniu jest tempomat ale prawdopodobnie dokladany bo nie ma bezpiecznika nr 11 i kodu we wlepce w bagazniku. tempomat nie dziala, od czego zaczac jego sprawdzanie. powiem tak, w aucie byla naprawiana turbina bo auto kupione zostalo z padnieta. jedynie co mi przychodzi do glowy to to, ze w manetce tempomatu nie dziala blysniecie swiatlami drogowymi (dlugimi) - czy to moze miec jakis zwiazek? prosze o rady i pozdrawiam 1
mszerszen Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 często pada przełącznik położenia sprzęgła , on jest przy pedale sprzęgła
michail55 Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 ja mam podobny problem nie dziala tempomat na ktorym on jest bezpeczniku w b6?? i jak to jest wszystko rozplanowane
steviee Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Sobol, AEB to silnik DBW (drive-by-wire), czyli taki z gazem na linkę. W związku z tym tempomat nie ma własnego bezpiecznika (nr 11), jego działania nie da się też sprawdzić VAG-iem. Skoro nie działa Ci mignięcie długimi, najpierw sprawdź manetkę. Możesz np. odpiąć wtyczkę od czujnika hamulca lub sprzęgła i sprawdzić miernikiem czy zmienia się napięcie na pinach wtyczki w różnych pozycjach przełącznika tempomatu. Jeśli manetka i czujniki są ok, problem prawdopodobnie tkwi w sterowniku. A tu jest rozwiązanie: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1728645 (na dole strony są zdjęcia) Czysta satysfakcja, 0 kosztów. Temu kto to wymyślił ! Sorry, że odkopałem wątek, nie zerknąłem na datę, a na słowo "tempomat" odpisuję odruchowo...
wiktorsam Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Sobol, AEB to silnik DBW (drive-by-wire), czyli taki z gazem na linkę. Coś pomieszałeś - drive by wire to elektronicznie regulowany gaz
Maxcudo Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Tak czy siak, w AEB przepustnica/pedał gazu jest/są mechaniczne, linka odpowiada za obroty :gwizdanie:[br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 09:51_________________________________________________ Sobol, AEB to silnik DBW (drive-by-wire), czyli taki z gazem na linkę. W związku z tym tempomat nie ma własnego bezpiecznika (nr 11), jego działania nie da się też sprawdzić VAG-iem. Skoro nie działa Ci mignięcie długimi, najpierw sprawdź manetkę. Możesz np. odpiąć wtyczkę od czujnika hamulca lub sprzęgła i sprawdzić miernikiem czy zmienia się napięcie na pinach wtyczki w różnych pozycjach przełącznika tempomatu. Jeśli manetka i czujniki są ok, problem prawdopodobnie tkwi w sterowniku. A tu jest rozwiązanie: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1728645 (na dole strony są zdjęcia) Czysta satysfakcja, 0 kosztów. Temu kto to wymyślił ! Sorry, że odkopałem wątek, nie zerknąłem na datę, a na słowo "tempomat" odpisuję odruchowo... Kolega, skoro już taka Twoja wiedza, to może pomógłbyś mi z moim problemem :gwizdanie:Owy tempomat chciałbym założyć do silnika AEB, manetkę już mam, ale całej reszty nie posiadam Cóż takiego potrzebuję oraz ew. jak to podłączyć?
steviee Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Racja, pomieszałem, miało być "cable-throttle" a nie DBW (cable i wire to w sumie podobne rzeczy :gwizdanie:)... Ale zamysł pierwotny miałem dobry, czyli, że tempomat w AEB nie jest tylko urządzeniem elektronicznym. Obawiam się, że moja wiedza kończy się na tym co sam widziałem we własnym aucie (u mnie akurat padł moduł). Na pewno potrzebujesz manetki, czujników położenia sprzęgła i hamulca, modułu elektronicznego i pompki podciśnieniowej, która steruje linką gazu. Co gdzie i jak podłączyć niestety nie wiem.
Dev Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 z CC bedzie problem w AEB potrzebujesz cięgna z mieszkiem, przewodów podcisnieniowych, pompy vaccum, sterownika za duzo mieszania, dwa ;lata temu próbowałem ogarnąc temat ale odpusciłem potem kupiłem juz z tempomatem
sobol Opublikowano 25 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2012 odpuscilem temat, bo czasu i checi nie bylo. ale w ten week zabieram sie za szukanie przyczyny. a gdzie znjduje sie ten sterownik w razie czego? i jak zmierzyc napiece na pinach wtyczek hamulca i sprzegla. piszesz aby sprawdzic w roznych pozycjach tempomatu - ale przeciez tam sa w zasadzie ga guziki, jeden ten calkiem z boku no i ten suwak u gory?
steviee Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Właśnie o ten guzik i suwak chodzi - w każdej ich pozycji będzie inne napięcie (różnice w okolicach 1V z tego co pamiętam). Ogólnie (w pozycji ON tzn EIN) powinno iść tam jakieś 13V, tyle co z aku. Napięcie na pinach wtyczek mierzy się oczywiście miernikiem : zapłon włączony, jeżeli masz tiptronic to musi być na D, 4 albo 3, (w manualnej nie wiem, ale na wszelki wypadek lepiej wbić 5). Inne czujniki muszą być podłączone, żeby zamknąć obwód. Sterownik to aluminiowa skrzyneczka przykręcona za schowkiem, pod airbagiem pasażera. Miłego dłubania!
sobol Opublikowano 17 Marca 2012 Autor Opublikowano 17 Marca 2012 hej, manetka dobra, czyjniki tez. sterownik caly, nie ma zadnych sladow przepalenia, zimnych lutow czy innych uszkodzen. a tempomat nie dziala. co dalej sprawdzic gruszke, weze ? ---------- Post added at 15:22 ---------- Previous post was at 14:21 ---------- a moze pompka podcisnienia padla?
sobol Opublikowano 17 Marca 2012 Autor Opublikowano 17 Marca 2012 rozwiazalem chyba zagadke. podlaczylem pompke na krotko, tam sa trzy piny. jeden plus i dwa minusy, zeby miala prawe i lewe obroty. pompka dziala tylko na w jedna strone, na pompowywanie. gruszka sie napelnia, czyli ciegno przepustnicy idzie w gore (auto zwalnia). po podlaczeniu do drugiego pinu slychac w niej cykanie, jakby sie cos wieszalo, a wtedy jesli dobrze podlaczam pompka powinna wypompowywac powietrze gruszka powinna sie kurczyc i ciegno powinna isc w dol dodajac gazu. zamowie teraz pompke i jak zaloze dam znac. po za tym przeciez tam nie ma jakiejs filozofi, wezyk, pompka, sterownik i czujniki. musi to za dzialac ---------- Post added at 18:08 ---------- Previous post was at 18:06 ---------- problem jest tylko jak jak ta pompke wyciagnac, jest ona pod pompa absu. praktycznie zero dostepu. z kazdej strony zabudowana. wyciagal ja ktos??
krzysztof_waldi Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Kolego źle piszesz. Pompka jest pompą podciśnienia (ona nie pompuje tylko "zasysa"). Więc masz zasilanie pompy i zawór upustowy (napowietrzający). Żeby grucha pociągnęła przepustnice musisz zasilić zawór aby się zamknął i uszczelnił układ podciśnienia i zasilić pompę. Dodatkowo przy manualnej skrzyni masz 2 zawory również napowietrzająco-elektryczne które rozszczelniają go w przypadku naciśnięcia hamulca lub sprzęgła. Jak sprawdzisz czy układ podciśnienia jest szczelny pozostaje ci tylko elektryka.
sobol Opublikowano 4 Października 2012 Autor Opublikowano 4 Października 2012 sprawdzilem dzisiaj doslownie wszystko: cisnienie szczelne, czujniki sprawne, pompka sprawna. wiec zrobilem tak, ze wyciagnolem kable ktore ida do kostki pomki do wnetrza auta, podlaczylem miernik i probowalem wlaczyc tempomat, miernik milaczal, zadnego napiecia. wiec problem tkwi w elektryce, z tym, ze w czujnikach przy pedalach jest ok, 12V. wychodzi na to, ze wina lezy po stronie sterownika tempomatu ma ktos, moze schemat elektryczny tego ukladu? ---------- Post dopisany at 14:26 ---------- Poprzedni post napisany at 20:03 ---------- do manetki tempomatu idzie 6 przewodow. moglby mi ktos powiedziec, ktore z nich ida do przycisku FIX, wydaje mi sie, ze wina moze lezec po stronie manetki. juz raz ja wyciagalem, wyczyscilem styki i plytke, ale cos mi jeszcze nie pasuje. ps. sterownik wymienilem na inny - nic nie pomoglo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się