Lukaszxxx 4 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Witam. Panowie chce dolozyc sobie kiere multi. posiadam 3ramienna kierownice, modul z literka L tasme 12 pinowa i co jeszcze potrzebuje?? kiere z airbagiem?? czy moja poducha podejdzie??[br]Dopisany: 26 Styczeń 2010, 15:48_________________________________________________Panowie!!!! Czy wyczytałem bzdury czy 3 ramienna w b6 nie ma multifunkcji??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antonio 8 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 3 ramienna nie ma multifunkcji musisz mieć 4-ramienną z B6 lub 3-ramienną z B7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszxxx 4 Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Panowie mam problema... nie chce mi ten tempomat dzialac za zadne skarby w grupie 16 recode spoko zapisalo 00041 ale w adaptacji wciskam kanal 81 wpisuje 00111 test ok wciskam save i nie zapisuje...u gory w lewym okienku pisze ze bus cos tam not redy czy cos w tym stylu po prostu nie chce mi przyjac tej adaptacji...co to moze byc?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antonio 8 Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Panowie mam problema... nie chce mi ten tempomat dzialac za zadne skarby w grupie 16 recode spoko zapisalo 00041 ale w adaptacji wciskam kanal 81 wpisuje 00111 test ok wciskam save i nie zapisuje...u gory w lewym okienku pisze ze bus cos tam not redy czy cos w tym stylu po prostu nie chce mi przyjac tej adaptacji...co to moze byc?? tempomat trzeba uruchomić również w 01 Silnik tutaj masz całe kodowanie 5. Konfiguracja Vag-Com'em 16-Steering Wheel Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić. Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy : 01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin. Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy). Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT Wszystko brałem http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes * 0?xxx: Kierownica o 0 = standardowa (bez multifunkcji) o 1 = kierownica trójramienna (sportowa) o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem * 0x?xx: Opcje 0 = Manualna przekładnia o +1 = Tiptronic * 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane o 1 = komputer pokładowy zainstalowany o 2 = tempomat zainstalowany o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane * 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia) o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet) o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant) Dodatkow przyuczenie VINu : W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. 03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało) Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com Pojawią się błędy : Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 3429 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 2 Faults Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 66-10 - Not Matched - Intermittent Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie : Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555 Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu. Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 . * 0?xxx: Model auta o 9 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ) o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 4 = HP2 16" (PR-1LX) o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG) o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 6 = C54 (PR-1LZ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. benzyna o 9 = 6/8 Cyl. benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manualna o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555 Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy : Układamy CODE z poniższych informacji * 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model) o 4 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 1 = C54 (PR-1LZ) o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 3 = HP2 16" (PR-1LX) o 3 = FNR 16" (PR-1LG) o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manulana o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255 Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod) Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) : Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes [Fault Codes - 02] i [Done, Go Back] Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem. Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] Nie powinno być już żadnych błędów [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Mi sie pojawił taki błąd ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie i błedu juz nie ma Control Module Part Number: 8E0 614 517 Component and/or Version: ABS/ESP front 3429 Software Coding: 04255 Work Shop Code: WSC 00000 1 Fault Found: 01486 - System Function Test Activated 35-00 - - 46 - Comfort System tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 959 433 AR Component: Komfortgerát T85 1310 Coding: 06976 Shop #: WSC 63351 2 Faults Found: 00955 - Key 1 35-00 - - 00956 - Key 2 35-00 - - Korzystamy z informacji na ross-tech.com Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10], wpisujemy kanał 21. [Read] Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz) [Test] Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu. Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized. [save] [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] u mnie te błedy sie nie pojawiły ale kluczyk nie działał Aktywacja Tempomatu Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] i powinno wszytsko działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszxxx 4 Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Tak ja wiem wszystko dokladnie tak robilem a jak niby w 01 silnik?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antonio 8 Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Tak ja wiem wszystko dokladnie tak robilem a jak niby w 01 silnik?? Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] wpisujesz 11463 [Do It!] i gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszxxx 4 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Ok dzieki antonio Juz wszystko gra :> Kurcze ale zakładalem w mojej wczesniejszej b6 i jakos no nie przypominam sobie ze kodowalem w ENGINE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antonio 8 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 grunt, że zrobione i śmiga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniusiek28 9 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Powtórzę i tu: wczoraj po uprzednim zakupie u kolegi czaki manetki tempomatu , modułu , manetki FIS'a wszystko zostało złożone do kupy i przekodowane zgodnie z waszymi zaleceniami..............udało się działa i jest super sterowanie FIS'a, tempomat zrobione za pierwszym razem , dotam że nie jestem zbyt biegły w pracy z vagiem , ale zrobiłem to......dla potomnych to nie takie trudne jak myslałem uprzednio....podziękowania dla autora postu i innych którzy do niego cos wnieśli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaki22 8 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 manetki z modulami i tempomatami dostepne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buddha 0 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 moze nie ma ori kabli w kierownicy moze uszkodzona tasma ppoduszka dziala ? czy wywala blad wogole jaka tasme zapakowales tam ?? moze tasma nie taka jak trzeba a czy vagiem sprawdzę czy taśma jest dobra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zieluch 0 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 łatwiej będzie okręcić poduszkę wyjąć kostkę i zobaczysz czy masz 6 czy 12 pinów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melaniusz 0 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 jak by co mam tasme 12 pinowa na zbyciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buddha 0 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 łatwiej będzie okręcić poduszkę wyjąć kostkę i zobaczysz czy masz 6 czy 12 pinów. Jakie są procedury przy odpinaniu poduchy? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem co trzeba zrobić żeby nie wywaliło błędów i narobić sobie kłopotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antonio 8 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 łatwiej będzie okręcić poduszkę wyjąć kostkę i zobaczysz czy masz 6 czy 12 pinów. Jakie są procedury przy odpinaniu poduchy? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem co trzeba zrobić żeby nie wywaliło błędów i narobić sobie kłopotów. odpiąć minusową klemę od aku i odkręcić dwie śrubki z tyłu kierownicy :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buddha 0 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 łatwiej będzie okręcić poduszkę wyjąć kostkę i zobaczysz czy masz 6 czy 12 pinów. Jakie są procedury przy odpinaniu poduchy? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem co trzeba zrobić żeby nie wywaliło błędów i narobić sobie kłopotów. odpiąć minusową klemę od aku i odkręcić dwie śrubki z tyłu kierownicy :gwizdanie: A nie będzie niespodzianki jak koledzy pisali, że po grzebaniu w aku (odpinanie klem) po ponownym załączeniu uszkadzało im liczniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez 0 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Witam, Było drugie podejście do zamontowania nowego modułu - tym razem z literą N. Kupiłem w ASO obudowę pod tempomat - 148zł (starą tak wyrezałem, że aż wstyd) Oprócz tempomatu zamotowałem sterowanie komputerem. Nie zamontowałem jeszcze czujnika płynu w spryskiwaczach ( na razie mam zmasowany), ale kupiłem w ASO czujnik, kostkę, kabel z pinem do licznika i kabel z pinami do kostki - łącznie ok. 73zł (czekam na lepsze warunki atm.). Jeśli ktoś potrzebowałby numery części to proszę o pytanie - do ASO jeździłem kilka razy i w końcu trafiłem na kompetentnego pracownika, który wszystko odszukał w Etce. Tym razem z kodowaniem nie było najmniejszego problemu, za co jeszcze raz dziekuję zaangażowanym w ten temat. Wszystko działa - jeszcze tylko po tankowaniu sprawdzę czy nie trzeba zroić kalibracji spalania. Jakby ktoś ze Szczecina lub okolic potrzebował pomocy to proszę na maila. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antonio 8 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 A nie będzie niespodzianki jak koledzy pisali, że po grzebaniu w aku (odpinanie klem) po ponownym załączeniu uszkadzało im liczniki? u mnie nie było żadnych niespodzianek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszxxx 4 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 U mnie tez nic sie nie dzialo a robilem to juz w 2 aucie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaki22 8 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 posiadam moduly i manetki - znowu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi