Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co to jest ori kabel? Pytam bo chyba mam właśnie oporny samochód. Dwa lata temu zabrałem sie za tempomat i poszło bez problemu z wyjątkiem kodowania modułu kierownicy. Moduł jest "N". Gdyby nie to, ze juz był zakodowany ponad pasujaca mi konfiguracje to byłaby kiszka. Tak mam tylko błąd niedopasowania Vin. Teraz założyłem multifunkcje i dzięki Bogu miałem inna N-ke do dyspozycji wiec działa. Ale zadnymi kablami i softem nie udało sie zmusić ani jednego ani drugiego modułu do współpracy.

A inne pytanko, czy przyciski na kierownicy podświetlają sie tylko przy przekręconym kluczyku? U mnie bez kluczyka są wszystkie podświetlenia ale bez kiery.

Ori kabel czyli oryginalny vcds :) masz pewnie jakiś co nie daje rady ogarnąć wszystkiego.

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ano mam viaken-a ale rożne kable włącznie z kompem serwisowym były próbowane...

Opublikowano

Czy do wymiany modułu kierownicy konieczne jest zdjęcie kierownicy i taśmy a następnie jej kalibracja, czy nie da się ominąć tego etapu? Jak na etapie kodowania wybrać układ hamulcowy? Mój zestaw to 312mm przód na felgach 16".

Opublikowano (edytowane)

Taśma jest wpieta do modułu więc bez zdjecia nie dostaniesz modułu. Wcześniej śpisz jakie masz obecnie kodowanie abs żeby mieć pewność co do tego jaki fabrycznie miałeś zestaw hamulców i kół ( ostatecznie i tak musisz ustawić kodowanie po wymianie modułu takie jak masz teraz)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez maq
Opublikowano

Układ hamulcowy mam fabryczny. Zrobię tak jak radzisz. Jeszcze jedno pytanie. Czy kierownica schodzi lekko i da się ją zdjąć rękami czy jest potrzebny ściągacz do kierownic?

Opublikowano

Jak odkręcić to lekko

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Prześledziłem cały ten wątek w nadziei, że znajdę odpowiedź na mój problem z tempomatem. W kilku postach było blisko, ale w ostateczności piszący koledzy znaleźli u siebie problem, który sprawę tempomatu rozwiązał.

W moim przypadku wszystko jest oryginalne poprzedni właściciel wymieniał tylko czujniki położenia sprzęgła i stopu i od tego momentu ponoć tempomat znikł. Po sprawdzeniu gdzie tylko można było (sprawność czujników, odczytywanie prędkości, reagowanie manetki na włączenie i zmiany), okazuje się, że wszystko jest ok. Próbowałem aktywować tempomat w silniku - bez skutku, zmieniałem w sterowniku 16 recode na 03042 (był 03242 mam skrzynie manualną więc z kąt ta 2?) też bez rezultatu.

Błędów żadnych nie ma poza związanymi z tylnymi drzwiami. Natknąłem się na informację, że nowy soft mógł spowodować , że funkcja tempomatu mogła zostać wykasowana, ale to raczej nie brałbym pod rozwagę gdyż zajmowali się tym specjaliści z renomowanej firmy.

Czekam na podpowiedzi co jeszcze można zrobić aby uruchomić tempomat.

Opublikowano

Soft nawet w renomowanej firmie mogą schrzanić i najprawdopodobniej tak jest w Twoim przypadku.

Opublikowano

A co sądzisz o tym kodzie 03242? czy to normalne? dodam, że próbowałem kodować na tym co był i tym poprawionym, bez skutku.

Opublikowano

Moduł orginalny był ? czy cos dokładane było ? moze stad te kodowanie

Opublikowano (edytowane)

Nic nie było dokładane wszystko oryginalne, wymiana była czujników stopu i sprzęgła.

Edytowane przez Tomeczek1403
Opublikowano

witam. wymieniłem moduł wraz z taśma o tych samych numerach. I teraz jest problem, pali się ABS esp i kontrolka od ręcznego. byłem u..... próbował kodować według procedury i nic :( nadal się pali wszystko. jakieś pomysły lub pomoc z czyjeś strony?

Opublikowano

Jak robili wszystko tek jak trzeba to może taśma jet zerwana

Opublikowano

Jak robili wszystko tek jak trzeba to może taśma jet zerwana

a zerwana taśma ma jakiś błąd?

Opublikowano

może taśma jet zerwana

Przez taśmę idą tylko sygnały z klaksonu, air bag, multi (jeśli jest) i grzania kierownicy (jesli jest). Taśma nie ma nic wspólnego z ABS/ESP czy ręcznym.

Opublikowano

No to trzeba dalej szukać kogoś kto zakoduje. Już dość mam tych kontrolek

Opublikowano

a jakis scan ze sterownika masz ? zobaczymy jakie błedy są :wink:

Opublikowano

No to trzeba dalej szukać kogoś kto zakoduje.

Kup kabelek, ściągnij program i sam zrób.

Opublikowano

może taśma jet zerwana

Przez taśmę idą tylko sygnały z klaksonu, air bag, multi (jeśli jest) i grzania kierownicy (jesli jest). Taśma nie ma nic wspólnego z ABS/ESP czy ręcznym.

Oj chyba się mylisz.

W taśmie jest czujnik kąta skrętu z którego czytają dane wyżej wymienione systemy...

Opublikowano

Właśnie o to mi chodziło że że w taśmie jest jest czujnik konta skrętu i jak jest taśma zerwana to będzie świecić kontrolka trakcj

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...