KERCZI 5 Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 no powiem szczerze ze myslalem ze bedzie gorzej wygladalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mm.max 0 Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Udało się za chyba 15-tym razem. Dzieki mm.max za pomoc i wytrwałośc. Wpisywaliśmy rózne hamulce ale chyba nie w tym tkwił diabeł . 1LB - 288mm czy 1LF - 312 mm Zadna to roznica dla sterownika - jak mu sie chciało to działał i sie komunikował a jak mu sie nie chciało to nie . Rada dla innych - próbujcie do oporu aż sie uda ! Dziekuje wszystkim za pomoc ! Prawda jest taka że przy całą procedurę kodowania ABS musimy przeprowadzić DOKŁADNIE tak jak jest opisane w tym temacie. A więc gdy LOGUJEMY się do modułu ABS należy wpisać poprawną wartość i następnie należy niezwłodznie przejść do KODOWANIA steronika abs wpisując wartości odpowiednie (te same rodzaje hamulców, silnika, nadwozia) do wartości z kanału LOGOWANIA. Gdy popełnimy bład przy LOGOWANIU lub najpierw wpiszemy wartości w zakładce KODOWANIA sterownik ABS w pewnym sensie "blokuje" sie na kilka minut dlatego należy odczekać kilka, kilkanaście minut aż dokonamy poprawnego kodowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boseron 2 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 z tym blokowaniem na kilka minut to cenna informacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proximpuh 3 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Panowie, ma ktoś może na zbyciu moduł od B7 z literką Q lub R ? w zamian mogę zaoferować od B6 z literką N pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boseron 2 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Panowie jaki dokładnie do B7 powinien być nr taśmy do multifunkcji : 8E0 953 541 a lub B (te wiem ze napewno pasują) a czy jeszcze jakies inne literki wchodzą w gre bo ja mam tasme z B6 tez na 12 pinów 8E0 953 541 E i nie pasuje do B7 multi wiec widze ze to nie tylko trzeba zwrócić uwage na to zeby było 12 pinów ale literka na koncu odpowiednia musi być ? p.s. u mnie od wczoraj tempomat siedzi i smiga az miło, dla wszystkich uwaga jezeli ktos chce założyć manetke z funkcją distronic - nie zadziała ta manetka wogóle !!! musi byc zwykła sam tempomat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boberek 4 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 A i B maja 12 pinów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boseron 2 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 dzieki boberek o to mi chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałPe 0 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 a u mnie nie łączy się z kanałem 16 jak myślicie w czym może być problem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pre_pl 8 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 słaby kabel ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałPe 0 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 słaby kabel ? mam oryginalnego vag coma z ross techa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pre_pl 8 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 ale trafiłem no to może uszkodzony ten moduł... ? w innych modułach żadnych błędów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos666 2 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 a u mnie nie łączy się z kanałem 16 ... Z kanałem czy blokiem pomiarowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałPe 0 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 ale trafiłem no to może uszkodzony ten moduł... ? w innych modułach żadnych błędów ? wszsytko bez zadnych usterek.. jedynie tu się nie mogę podłączyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zieluch 0 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Mam pytanie Jak w B7 aktywować tempomat. Zrobiona jest adaptacja jak w tym topicu ale tempomat trzeba chyba waczyc jeszcze gdzies w silniku??? z góry dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieniek 4 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Mam pytanie Jak w B7 aktywować tempomat. Zrobiona jest adaptacja jak w tym topicu ale tempomat trzeba chyba waczyc jeszcze gdzies w silniku??? z góry dzięki za odpowiedź Musi wystarczyc tak jak jest opisane w temacie.U wszystkich w tym u mnie zadzialalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KERCZI 5 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Mam pytanie Jak w B7 aktywować tempomat. Zrobiona jest adaptacja jak w tym topicu ale tempomat trzeba chyba waczyc jeszcze gdzies w silniku??? z góry dzięki za odpowiedź Chlopak ma racje, musisz wejsc w Engine i tam aktywowac tempomat. Podswietla sie opcja a teraz nie pamietam...[br]Dopisany: 12 Maj 2009, 15:58_________________________________________________Zreszta wklejkalem juz gdzies w tym temacie ktory dokladne info... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieniek 4 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 No i to jest opisane ladnie: Cytuj 5. Konfiguracja Vag-Com'em 16-Steering Wheel Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić. Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy : 01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin. Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy). Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT Wszystko brałem http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes * 0?xxx: Kierownica o 0 = standardowa (bez multifunkcji) o 1 = kierownica trójramienna (sportowa) o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem * 0x?xx: Opcje 0 = Manualna przekładnia o +1 = Tiptronic * 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane o 1 = komputer pokładowy zainstalowany o 2 = tempomat zainstalowany o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane * 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia) o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet) o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant) Dodatkow przyuczenie VINu : W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. 03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało) Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com Pojawią się błędy : Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 3429 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 2 Faults Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 66-10 - Not Matched - Intermittent Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie : Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555 Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu. Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 . * 0?xxx: Model auta o 9 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ) o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 4 = HP2 16" (PR-1LX) o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG) o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 6 = C54 (PR-1LZ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. benzyna o 9 = 6/8 Cyl. benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manualna o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555 Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy : Układamy CODE z poniższych informacji * 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model) o 4 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 1 = C54 (PR-1LZ) o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 3 = HP2 16" (PR-1LX) o 3 = FNR 16" (PR-1LG) o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manulana o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255 Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod) Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) : Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes [Fault Codes - 02] i [Done, Go Back] Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem. Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] Nie powinno być już żadnych błędów [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Mi sie pojawił taki błąd ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie i błedu juz nie ma Control Module Part Number: 8E0 614 517 Component and/or Version: ABS/ESP front 3429 Software Coding: 04255 Work Shop Code: WSC 00000 1 Fault Found: 01486 - System Function Test Activated 35-00 - - 46 - Comfort System tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 959 433 AR Component: Komfortgerát T85 1310 Coding: 06976 Shop #: WSC 63351 2 Faults Found: 00955 - Key 1 35-00 - - 00956 - Key 2 35-00 - - Korzystamy z informacji na ross-tech.com Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10], wpisujemy kanał 21. [Read] Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz) [Test] Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu. Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized. [save] [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] u mnie te błedy sie nie pojawiły ale kluczyk nie działał Aktywacja Tempomatu Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] i powinno wszytsko działać Instrukcja pre_pl Poprawki Boberek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KERCZI 5 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zieluch 0 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Właśnie o to chodziło dzięki trzeba będzie teraz to tylko sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek 8 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 * Lowline o kierownica: standardowa 4-ramienna kierownica o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer) (nie wspiera tempomatu !) o numer VAG: 8E0 953 549 F (8E0953549F) O dziwo ja mam sportową trojramienną kierownice bez multifunkcji, bez tempomatu i bez pełnego fisu, po sprawdzeniu vagiem mam literke F na koncu Czy jak zapodam moduł z czteroramiennej z literkami J, L, M, N, P to bedzie śmigać? Wydaje mi się, że tak aczkolwiek wolałbym sie upewnić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi