Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

no powiem szczerze ze myslalem ze bedzie gorzej wygladalo :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Udało się za chyba 15-tym razem.

Dzieki mm.max za pomoc i wytrwałośc.

Wpisywaliśmy rózne hamulce ale chyba nie w tym tkwił diabeł .

1LB - 288mm czy 1LF - 312 mm

Zadna to roznica dla sterownika - jak mu sie chciało to działał i sie komunikował a jak mu sie nie chciało to nie .

Rada dla innych - próbujcie do oporu aż sie uda !

Dziekuje wszystkim za pomoc !

Prawda jest taka że przy całą procedurę kodowania ABS musimy przeprowadzić DOKŁADNIE tak jak jest opisane w tym temacie.

A więc gdy LOGUJEMY się do modułu ABS należy wpisać poprawną wartość i następnie należy niezwłodznie przejść do KODOWANIA steronika abs wpisując wartości odpowiednie (te same rodzaje hamulców, silnika, nadwozia) do wartości z kanału LOGOWANIA. Gdy popełnimy bład przy LOGOWANIU lub najpierw wpiszemy wartości w zakładce KODOWANIA sterownik ABS w pewnym sensie "blokuje" sie na kilka minut dlatego należy odczekać kilka, kilkanaście minut aż dokonamy poprawnego kodowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ma ktoś może na zbyciu moduł od B7 z literką Q lub R ? w zamian mogę zaoferować od B6 z literką N

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki dokładnie do B7 powinien być nr taśmy do multifunkcji :

8E0 953 541 a lub B (te wiem ze napewno pasują) a czy jeszcze jakies inne literki wchodzą w gre bo ja mam tasme z B6 tez na 12 pinów

8E0 953 541 E i nie pasuje do B7 multi

wiec widze ze to nie tylko trzeba zwrócić uwage na to zeby było 12 pinów ale literka na koncu odpowiednia musi być ?

p.s. u mnie od wczoraj tempomat siedzi i smiga az miło, dla wszystkich uwaga jezeli ktos chce założyć manetke z funkcją distronic - nie zadziała

ta manetka wogóle !!! musi byc zwykła sam tempomat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale trafiłem :decayed:

no to może uszkodzony ten moduł... ? w innych modułach żadnych błędów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie

Jak w B7 aktywować tempomat. Zrobiona jest adaptacja jak w tym topicu ale tempomat trzeba chyba waczyc jeszcze gdzies w silniku???

z góry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie

Jak w B7 aktywować tempomat. Zrobiona jest adaptacja jak w tym topicu ale tempomat trzeba chyba waczyc jeszcze gdzies w silniku???

z góry dzięki za odpowiedź

Musi wystarczyc tak jak jest opisane w temacie.U wszystkich w tym u mnie zadzialalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie

Jak w B7 aktywować tempomat. Zrobiona jest adaptacja jak w tym topicu ale tempomat trzeba chyba waczyc jeszcze gdzies w silniku???

z góry dzięki za odpowiedź

Chlopak ma racje, musisz wejsc w Engine i tam aktywowac tempomat. Podswietla sie opcja a teraz nie pamietam...[br]Dopisany: 12 Maj 2009, 15:58_________________________________________________Zreszta wklejkalem juz gdzies w tym temacie ktory dokladne info...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest opisane ladnie:

Cytuj

5. Konfiguracja Vag-Com'em

16-Steering Wheel

Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić.

Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy :

01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin.

Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy).

Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT

Wszystko brałem http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

0 = Manualna przekładnia

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy.

03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało)

Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com

Pojawią się błędy :

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 3429

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

66-10 - Not Matched - Intermittent

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :

Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555

Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.

Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .

* 0?xxx: Model auta

o 9 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 4 = HP2 16" (PR-1LX)

o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 6 = C54 (PR-1LZ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manualna

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555

Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy :

Układamy CODE z poniższych informacji

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manulana

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255

Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod)

Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes

[Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

Nie powinno być już żadnych błędów

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Mi sie pojawił taki błąd

ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie

i błedu juz nie ma

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 3429

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

01486 - System Function Test Activated

35-00 - -

46 - Comfort System

tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik

Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 AR

Component: Komfortgerát T85 1310

Coding: 06976

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

00955 - Key 1

35-00 - -

00956 - Key 2

35-00 - -

Korzystamy z informacji na ross-tech.com

Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10],

wpisujemy kanał 21.

[Read]

Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz)

[Test]

Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu.

Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized.

[save]

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

u mnie te błedy sie nie pojawiły

ale kluczyk nie działał

Aktywacja Tempomatu

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

i powinno wszytsko działać

Instrukcja pre_pl

Poprawki Boberek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodziło dzięki :) trzeba będzie teraz to tylko sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* Lowline

o kierownica: standardowa 4-ramienna kierownica

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer) (nie wspiera tempomatu !)

o numer VAG: 8E0 953 549 F (8E0953549F)

O dziwo ja mam sportową trojramienną kierownice bez multifunkcji, bez tempomatu i bez pełnego fisu, po sprawdzeniu vagiem mam literke F na koncu :mysli:

Czy jak zapodam moduł z czteroramiennej z literkami J, L, M, N, P to bedzie śmigać?

Wydaje mi się, że tak aczkolwiek wolałbym sie upewnić... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...