piotrcar Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com Pojawią się błędy : Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 3429 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 2 Faults Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 66-10 - Not Matched - Intermittent Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie : Wcisnąć przycisk Recode, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu. Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 . * 0?xxx: Model auta o 9 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ) o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 4 = HP2 16" (PR-1LX) o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG) o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 6 = C54 (PR-1LZ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. benzyna o 9 = 6/8 Cyl. benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manualna o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555 Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do Recode i kodujemy : Note #1: Kodowanie jest zaakceptowane po poprawnym logowaniu. Note #2: Po zalogowaniu, potrzebne jest również ustawienie czujnika kąta skrętu kierownicy. Note #3: Kod 04499 jest użyty w przypadku silnika BFB z hamulcami 1LT i skrzynią typu Multitronic. * 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model) o 4 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 1 = C54 (PR-1LZ) o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 3 = HP2 16" (PR-1LX) o 3 = FNR 16" (PR-1LG) o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manulana o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic [br]Dopisany: 31 Październik 2009, 20:18_________________________________________________panowie potrzebuje szybkiej pomocy.wlasnie zamontowalem kierownice i nie wiem jak zakodowac abs???wiem ze pierwsza wartosc nalezy wpisac w recode a co z reszta wartosci???
czaki22 Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 mam jeden kpl , manetki z pełnym fisem tempomatem tasma plyta głowna wszytsko co potrzebne w dodatku obsługa kierownicy multi wszyts kpl , gdyby ktos chcial PW proszę jeden kpl musiałem zostawic dla siebi bo to az głupio miec multitronika bez tempomatu juz niema, ale pytac
kochajj Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 witam. Mam B7 z tempomatem i FISem ale bez MF... na allegro kupiłem MF... troszeczke poczytałem, ale nie jestem pewien... rozumiem, ze wystarczy przełożyć kiere i zaprogramowac w moim przypadku???
boseron Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 zwijak i moduł , musisz mieć na 12 pin
kochajj Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 ale z tego co wyczytałem to moduł jesli ma tempomat to na pewno ma mf... a zwijak to taśma tak?
boseron Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 ale z tego co wyczytałem to moduł jesli ma tempomat to na pewno ma mf... a zwijak to taśma tak? moduł tak a zwijak to inaczej taśma
czaki22 Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 3 kpl sa dostepne z obsługa multifunkcji 2 bez multifunkcji
kociu_22 Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 Witam .... Mam maly problem kupilem komplecik moduł + manety oc czakiego wszystko ladnie dzis podakladalem zvagowalem i lipa tempomat nie działa moduł z literka Q tzn w blokach pomiarowych wszystko git pokazuje kazdy ruch tempomatem ale na zegarach nic sie nie uaktywnia o co kaman ?????????? pozdrawiam Łukasz
proton2 Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 Ja u siebie miałem walnięty czujnik wciśnięcia sprzęgła i tempomat też nie działał. Trzeba wejść vag-iem do bloków pomiarowych w 'Engine' grupa 6, w drugim oknie pokazuje naciśnięcie pedałów hamulca i sprzęgła '1000' oznacza że żaden pedał nie jest wciśnięty, '1100' oznacza wciśnięty pedał sprzęgła, '1111' wciśnięty zarówno pedał sprzęgła jak i hamulca. U mnie niezależnie czy było wciśnięte, czy nie sprzęgło, na drugiej pozycji była '1'. Po wymianie wszystko śmiga. Drugą opcją może być fakt, że nie wykonałeś logowania do sterownika silnika. Login '11463' włącza tempomat, '16167' wyłącza. No i ostatnia opcja to błędne kodowanie modułu kierownicy.
kociu_22 Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 No wiec tak kodowanie poszlo tempomat sie aktywowal teraz w bloku 6 mam wartosci 100 caly czas mam jedynke ale przy automacie to chyba normalne ?????? jak wcisne hamulec mam 111 teraz mam blad ..... 17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal pozdrawiam Łukasz
proton2 Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 No to pozostaje podłączyć się do modułu kierownicy (16) i poobserwować grupę bodajże 4, tam pokazuje status manetki od tempomatu, ale vag chyba reaguje zbyt wolno i może być trudno sprawdzić czy tempomat jest stale na ON po przełączniu manetki w stan 'włączony'. Może ktoś z lokalnych spotów pożyczyłby sprawną manetkę do sprawdzenia ? Inną opcją jest niezbyt dobrze siedząca wtyczka w module kierownicy lub problem z kabelkiem, może nie docisnąłeś zbyt dobrze przy montażu. Sygnał tempomatu wychodzi z pinu 5 kablem niebiesko-zielonym z wtyki przy module kierownicy.
kociu_22 Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 Hmmmm kutro posprawdzam jeszce wszystko najlepsze jest to ze tempomat teraz dziala bez zarzutu ..... dzieki za pomoc proton2 dzieki za sprzet czaki ..... Mam jeszce jedno pytanie czy potrzeba jeszcze cos do kiery z lopatkami???? tzn jakis osobny sterownik czy ten z B7 z koncowka Q ogarnie ????? pozdrawiam Łukasz
_Bartek_ Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 A ja mam szybkie pytanie. Widziałem, że pre_pl pisał, że 8E0 953 549 J pasuje pod tempomat. W tym spisie nie widać w/w literki: * Lowline o Supported Steering Wheels: Standard Steering Wheel (4-Spoke) o Supported Features: Trip Computer (does NOT support Cruise Control!) o Part Numbers: 8E0-953-549-F 8E0-953-549-S * Midline o Supported Steering Wheels: Standard Steering Wheel (4-Spoke), Sport Steering Wheel (3-Spoke), Multi-Function Steering Wheel o Supported Features: Trip Computer, Cruise Control o Part Numbers: 8E0-953-549-L, 8E0-953-549-N * Highline o Supported Steering Wheels: Standard Steering Wheel (4-Spoke), Sport Steering Wheel (3-Spoke), Multi-Function Steering Wheel o Supported Features: Trip Computer, Cruise Control, Steering Wheel Heating o Part Numbers: 8E0-953-549-M, 8E0-953-549-P, 8E0-953-549-Q, 8E0-953-549-R Skąd pre_pl wziąłeś moduł z literką J? (ja wiem, że takie były, bo mi gość proponował) Ktoś rozwieje moją wątpliwość na temat literki J na końcu?
GRazny Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 no być są...http://www.allegro.pl/item788501544_komputer_sterownik_modul_audi_8e0953549j.html
_Bartek_ Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 I zamontowałem już moduł (końcówka Q) oraz manetkę. W VAGu widać, że manetka działa. Na zegarach brak zielonej kontrolki sygnalizującej włączony tempomat i manetka podczas jazdy nie działa. Nie potrafię zakodować (ciągle mam błąd ABS) i mam kilka pytań: 1) Po co była zachowana informacja o kodowaniu w grupach : 16 (kierownica), 46 (Comfort System), 03 (ABS)? 2) Co z workshop code? Mają być same 00000 czy może tu wpisać wcześniej zachowane wartości z pkt. 1? 3) Niby mam prosto ustawioną kierownicę a w VAGu widać wskazanie w kanale 005 w ABS "-2,5 stopnia" i nie reaguje na kręcenie kierownicą, a czujnik skrętu mam swój (który wcześniej działał). Nie trzeba zmieniać tego czujnika? Może nie mam idealnie prosto ustawionej kierownicy? Wczoraj ściągałem ją chyba 4 razy i przestawiałem po ząbku na wieloklinie i ciągle miałem -2,5 stopnia 4) W 03-ABS [basic Settings - 04] Group 001 mam error... Dlaczego? 5) Czy kodowanie wykonywać na odpalonym silniku? Chodzi mi dokładniej o ustawienie czujnika skrętu i przekręcenie kierownicy o min. 30 stopni w lewo. Pomocy, bo nie widzę wskazań komputera tylko migający BRAKE na 2/3 wyświetlacza no i nie wiem czy działa mi ABS... ;( Dodam, że też mam te błędy: 2 Faults Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 66-10 - Not Matched - Intermittent Jeszcze mały EDIT: Czy minimalnie przestawiona kierownica (dosłownie o jeden ząbek) może mieć coś wspólnego z w/w problemami?[br]Dopisany: 06 Grudzień 2009, 15:13_________________________________________________Nikt nie pomoże?
piotrcar Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 jedynie co moge ci pomoc to ze kierownice masz dobrze ustawiona. zobacz co jest napisane na samym poczatku: Tolerance (when straight): ± 5.0 °[br]Dopisany: 07 Grudzień 2009, 20:19_________________________________________________punkt numer 4 masz error dlatego ze nie masz dobrego kodowania.jak to zakodujesz to error zniknie punkt 5 silnik ma byc zgaszony
_Bartek_ Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Tolerance (when straight): ± 5.0 ° okej, ale przy kreceniu kierownica nic sie nie zmienia. Czy to przez to, ze nie mam zakodowanego modulu? No i czy tasme pod sam tempomat powinienem miec na 12 pin? Punkt 4 - ale koduje wg opisu na forum i ciagle mam error i blad ABS :/ I po co te zapamietane wczesniejsze kodowania?
PP84 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 tasma 12 pin jest pod multifunkcje, wystarczy 6 pin
Rekomendowane odpowiedzi