Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

A jeśli chodzi o monataz multi kiery. To jest skomplikowane?, czy wystarczy zmianic kodowanie w 16-Steering Wheel i juz dziala? Pomijam okablowanie i modul inny niz F, bo to oczywiste.

Noo mamy nadzieje, ze nie jest to skomplikowane i kodowanie wystraczy :rolleyes: A pozniej to juz tylko :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no to teraz potrzebuje pomomocy udało mi sie zakodowac tej pier... moduł troche sie namęczyłem bo instrukcja jest delikatnie nie tak napisana :P

w jednym miejscu powinnio byc LOGIN a nie RECODE :bicz2: :bicz2: :bicz2:

udało mi sie jakos do tego dojsc

tylko teraz jak uaktywnic ten tempomat :bicz2: :bicz2: :bicz2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boberek

Popraw w takim razie ta instrukcje, bo ja jestem następny do rezania :decayed: i nie chce schodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pre_pl mozesz napisać jak aktywowac tempomat[br]Dopisany: 23 Styczeń 2008, 21:32 _________________________________________________[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

czy sie myle ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zabrać się za wykręcenie kierownicy (grzechotka + M12) - na rysunku schematycznym jest to śruba o numerze 7.

Panowie pytanie - czy do zdjecia kierownicy potrzebny jest jakis sciagacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znalazłem na temat błedu tego co nie moge go skasowac

oczywiście odpowiednio zakodowałeś [16-Steering wheel] ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16STG

RECODE

no dla mnie wychodzi do konca nie wiem czy

00112 bez tempomatu

00142 z tempomatem

no to już widzę, że źle zakodowałeś...

powinieneś mieć 02042 ....

(to oznacza wpisanie tempomatu, tylnej wycieraczki oraz multifunkcji na kierownicy - tylko sterowanie radiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierownicy multi jeszcze nie mam :)

wiec powinno byc

00042

ja mam skrzynie manual to mam wpisać 0 czy 0+1

PS własnie byłem w samochodzie i tylna wycieraczka nie działa :)

to nie wiem co masz zakodować, jak nie wiem co tam zamontowałeś....

00042 oznacza, że masz normalną czteroramienna kierownicę, nie masz tiptronika (manual), FIS i tempomat, tylna wycieraczka.

hmm, to że tylna wycieraczka nie działa Ci to raczej niedobrze....

Spróbuj wyłączyć auto po zakodowaniu.

a ta adaptacja

w kanale 81

to musi być 00111

czy ten mój login

00042

00111, to jest przyuczenie VINu dla tego modułu co wsadziłeś.. i to powinieneś wpisać.

00042 to kodowanie przecież

[br]Dopisany: 24 Styczeń 2008, 10:07 _________________________________________________

to znalazłem na temat błedu tego co nie moge go skasowac

01426 -

błąd się pojawił, bo pewno zakodowałeś multifunkcję, a jak sam teraz napisałeś nie włożyłeś kierownicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00042 oznacza, że masz normalną czteroramienna kierownicę, nie masz tiptronika (manual), FIS i tempomat, tylna wycieraczka.

tak dokładnie i tak zakoduje to dziś

bo moze jak źle wpisuje w...

bo jak klika sie RECODE

pojawiaja sie 3 okienka do których mozna to wpisac

jest coding

jest work coding

i cos jeszcze

rozumiem ze mam wpisac w pierwsze okienko [br]Dopisany: 24 Styczeń 2008, 10:20 _________________________________________________STG 16

RECODE

00042

DO IT

i zakodowałem tak i wszystko działa

teraz moge starac sie udzielać pomocy przy montażu modułu i tempomatu :P

SUUUUPPPPPPPPPEEEEEEEEEERRRRRRRRRR :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde. Ja tez chcę. Ale jak na A4-klub zaczęło się rezanie fisów tempomatów i wielofunkcji to na allegro sprzętu zabrakło. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzedałem wczoraj manetke FIS do sedana

Jak chcesz to mam do tempomatu manetke wiec jak cos odezwij si ena PW [br]Dopisany: 25 Styczeń 2008, 08:29 _________________________________________________poprawiona instrukcja

Pre_pl wrzuc to do pierwszego postu

5. Konfiguracja Vag-Com'em

16-Steering Wheel

Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić.

Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy :

01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin.

Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy).

Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT

Wszystko brałem http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

0 = Manualna przekładnia

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy.

03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało)

Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com

Pojawią się błędy :

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 3429

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

66-10 - Not Matched - Intermittent

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :

Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555

Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.

Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .

* 0?xxx: Model auta

o 9 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 4 = HP2 16" (PR-1LX)

o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 6 = C54 (PR-1LZ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manualna

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555

Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy :

Układamy CODE z poniższych informacji

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manulana

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255

Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod)

Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes

[Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

Nie powinno być już żadnych błędów

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Mi sie pojawił taki błąd

ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie

i błedu juz nie ma

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 3429

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

01486 - System Function Test Activated

35-00 - -

46 - Comfort System

tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik

Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 AR

Component: Komfortgerát T85 1310

Coding: 06976

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

00955 - Key 1

35-00 - -

00956 - Key 2

35-00 - -

Korzystamy z informacji na ross-tech.com

Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10],

wpisujemy kanał 21.

[Read]

Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz)

[Test]

Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu.

Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized.

[save]

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

u mnie te błedy sie nie pojawiły

ale kluczyk nie działał

Aktywacja Tempomatu

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

i powinno wszytsko działać

Instrukcja pre_pl

Poprawki Boberek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak chłopaki robiliszcie cos z multifunkcją ??

i ja mam jeszcze inny moduł to tej kierownicy niz pre_pl pokzał na fotach :)

i albo mam szczęscie i bedzie działał albo jak zawsze pecha i bede musiał szukac innego moduliku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak chłopaki robiliszcie cos z multifunkcją ??

Echh, czekam na razie az laskawa poczta uraczy mnie przesylka :confused4:

ja mam jeszcze inny moduł to tej kierownicy niz pre_pl pokzał na fotach

i albo mam szczęscie i bedzie działał albo jak zawsze pecha i bede musiał szukac innego moduliku

A mozesz pokazac jakies fotki tego "innego" modulu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko... czy możliwe jest żeby moduł o numerach 8E0-953-549-N jednak nie obsługiwał tempomatu? Pytam bo pojechałem dzisiaj do "fachowca" z manetką i obudową kierownicy żeby mi to zamontował i zrobił co trzeba w komputerze, a on na to że nie będzie działać na 100% i trzeba wymienić ten moduł, a ponoć już wcześniej montował takie gadżety w audi więc powinien teoretycznie się na tym znać. Twierdzi, że jeżeli nie było fabrycznie tempomatu to nie da rady tego zrobić bez tej wymiany (btw mam wielofunkcyjną kierownicę i moduł z oznaczeniem na bank "N"). Czy to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...