Artur_Audi Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Witam. Kontynuacja mojego poprzedniego problemu. A mianowicie zaczęło się od cieknącego oleju i podejrzenia uszczelniacza wału korbowego. Okazało się że to nie uszczelniacz, a uszczelka od korka miski olejowej. Po powrocie od mechanika, ten stwierdził, że olej silnikowy jest "czarny" i powiedział, że silnik "pali olej". Czy to znaczy, że jest nieszczelność na pierścieniach uszczelniających cylindrów?? Jak zdiagnozować ten problem?? Proszę o rady. Pozdrawiam.
krzysiek23 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 sprawdz cisnienie na cylindrach i bedzie wiadomo czy pierscienie puszczaja,a olej moze jest stary dlatego jest czarny(sprawdz tez na jaki kolor ci kopci,jak pierscienie puszczaja powinien kopcic na ciemno)
Artur_Audi Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 Wiec odpowiadam po kolei: - Olej wymienialem hmmm, w lato, czyli gdzies 6 miesiecy temu, - Ile przejechalem to nie wiem, ale VAG był kasowany po wymianie, jeszcze sie nie swieci , - No oleju generalnie ubywa, chyba z powodu wycieku. Teraz zostala wymieniona uszczelka, wiec zobacze czy dalej bedzie ubywalo oleju, -"Kopci" raczej na jasno. -Wlasnie mam zamiar posprawdzac cisnienie na cylindrach.
Artur_Audi Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 Chcial zrobic wrazenie?? A ja sie wystraszylem ze z silnikem cos zle . No, to niedlugo jade sprawdzac cisnienie.
Ronin Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Auto nie powinno kopcic wogóle. Jedynie para wodna. Jedną z podstawowycch metod sprawdzania silnika jest powąchanie spalin. Powinien być bardzo lekko odczuwalny zapach spalin (po prostu nie jak czyste powietrze) i w dużej mierze pary wodnej. Każde inne kopcenie mówi że samochód jest zużyty lub źle wyrególowany. Po przegazowaniu silnika, także nie powinno następować kopcenie, a obroty silnika od razu opaść do około 900 obrotów. Jeżeli obroty nie spadają natychmiast to samochód jest zużyty w co najmniej średnim stopniu. Nie oznacza to oczywiście, że takim samochodem nie można jeszcze jeździć przez wiele lat, ale osiągi są radykalnie inne i brak tzw. sztywności silnika, co charakteryzuje przede wszystkim samochody nowe. W przypadku ADR'a dodanie gazu powinno wywoływac żywiołowe przyśpieszenie i bardzo lekkie wkręcanie się na obroty. Sprawdzanie ciśnieniaw cylindrach to zupełna ostateczność i nie zawsze są zgodne z faktycznym stanem silnika. Przed laty posiadałem dużego fiata, rzeczywiście miał wspaniałe ciśnienie tyle, że słabo przyśpieszał. Konkludując: najważniejsze jak się samochód zachowuje pod obciążeniem, Audi jest samochodem wyjątkowo żwawym.
Artur_Audi Opublikowano 18 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2008 Jesli chodzi o obroty to w mojej A4 wlasnie tak jest - wolne wkrecanie sie na obroty, ale przyspieszenie nie jest "żywiołowe" (Przynajmniej nie takie, jakie wedlug mnie powinno byc). Co do przegazowania to sprawdze.[br]Dopisany: 17 Styczeń 2008, 09:32 _________________________________________________Sprawdzilem "przegazowanie". Jest tak jak napisal kolega Ronin.
hopkins_f Opublikowano 18 Stycznia 2008 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Jak nie kopci to już jest ok. Teraz tylko zobacz czy poziom oleju sie nie zmienia, jak się nie zmienia to nie ma czym sie przejmować, a olej to po liklu tyś przebiegu zawsze zmienia kolor na ciemniejszy. A stan silnika sprawdź na hamowni, zapłacisz nie wiele a będziesz wiedział ile jeszcze zostało tchnienia w twojej furze.
Artur_Audi Opublikowano 18 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2008 Taak, poziom oleju obserwuję. Zobaczę za tydzień. Kolega hopkins sugeruje hamownię? A ile taka impreza kosztuje??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się