Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] "Pali" olej??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kontynuacja mojego poprzedniego problemu. A mianowicie zaczęło się od cieknącego oleju i podejrzenia uszczelniacza wału korbowego. Okazało się że to nie uszczelniacz, a uszczelka od korka miski olejowej. Po powrocie od mechanika, ten stwierdził, że olej silnikowy jest "czarny" i powiedział, że silnik "pali olej". Czy to znaczy, że jest nieszczelność na pierścieniach uszczelniających cylindrów?? Jak zdiagnozować ten problem??

Proszę o rady. Pozdrawiam.

Opublikowano

sprawdz cisnienie na cylindrach i bedzie wiadomo czy pierscienie puszczaja,a olej moze jest stary dlatego jest czarny(sprawdz tez na jaki kolor ci kopci,jak pierscienie puszczaja powinien kopcic na ciemno)

Opublikowano

Wiec odpowiadam po kolei:

- Olej wymienialem hmmm, w lato, czyli gdzies 6 miesiecy temu,

- Ile przejechalem to nie wiem, ale VAG był kasowany po wymianie, jeszcze sie nie swieci :),

- No oleju generalnie ubywa, chyba z powodu wycieku. Teraz zostala wymieniona uszczelka, wiec zobacze czy dalej bedzie ubywalo oleju,

-"Kopci" raczej na jasno.

-Wlasnie mam zamiar posprawdzac cisnienie na cylindrach.

Opublikowano

Auto nie powinno kopcic wogóle. Jedynie para wodna. Jedną z podstawowycch metod sprawdzania silnika jest powąchanie spalin. Powinien być bardzo lekko odczuwalny zapach spalin (po prostu nie jak czyste powietrze) i w dużej mierze pary wodnej. Każde inne kopcenie mówi że samochód jest zużyty lub źle wyrególowany. Po przegazowaniu silnika, także nie powinno następować kopcenie, a obroty silnika od razu opaść do około 900 obrotów. Jeżeli obroty nie spadają natychmiast to samochód jest zużyty w co najmniej średnim stopniu. Nie oznacza to oczywiście, że takim samochodem nie można jeszcze jeździć przez wiele lat, ale osiągi są radykalnie inne i brak tzw. sztywności silnika, co charakteryzuje przede wszystkim samochody nowe. W przypadku ADR'a dodanie gazu powinno wywoływac żywiołowe przyśpieszenie i bardzo lekkie wkręcanie się na obroty. Sprawdzanie ciśnieniaw cylindrach to zupełna ostateczność i nie zawsze są zgodne z faktycznym stanem silnika. Przed laty posiadałem dużego fiata, rzeczywiście miał wspaniałe ciśnienie tyle, że słabo przyśpieszał. Konkludując: najważniejsze jak się samochód zachowuje pod obciążeniem, Audi jest samochodem wyjątkowo żwawym.

Opublikowano

Jesli chodzi o obroty to w mojej A4 wlasnie tak jest - wolne wkrecanie sie na obroty, ale przyspieszenie nie jest "żywiołowe" (Przynajmniej nie takie, jakie wedlug mnie powinno byc). Co do przegazowania to sprawdze.[br]Dopisany: 17 Styczeń 2008, 09:32 _________________________________________________Sprawdzilem "przegazowanie". Jest tak jak napisal kolega Ronin.

Opublikowano

Jak nie kopci to już jest ok. Teraz tylko zobacz czy poziom oleju sie nie zmienia, jak się nie zmienia to nie ma czym sie przejmować, a olej to po liklu tyś przebiegu zawsze zmienia kolor na ciemniejszy. A stan silnika sprawdź na hamowni, zapłacisz nie wiele a będziesz wiedział ile jeszcze zostało tchnienia w twojej furze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...