Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] 3 RAZ ROZERWALO MI PASEK ALTERNATORA NA STRZEPY SILNIK 1.9 TDI 1Z


lasken

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM :) 3 MIESIACE TEMU WYMIENIALEM PASEK ALTERNATORA BO ROZERWAL SIE NA STRZEPY NA DROBNE NITKI I ZAPLATAL SIE W KOLA ROZRZADU NA SZCZESCIE NIE ROZERWALO PASKA. MYSLALEM ZE MIALO PRAWO TO SIE STAC BO PASEK BYL JUZ STARY. ALE PO TYM INCYDENCIE ZALOZYLEM NOWIUTKI PASEK BOSCHA I DZIS PARKUJAC SAMOCHOD WRZUCILEM NA LUZ I PO 5 SEKUNDACH JUZ JAK MIALEM GASIC ZACZELO COS PISZCZEC POD MASKA, NIEZWLOCZNIE ZGASILEM SAMOCHOD PATRZE POD MASKE A TU JUZ POL PASKA POSTRZEPIONEGO ( JESZCZE DRUGIE 5 SEKUND I BY CALKIEM GO ROZERWALO ). OD ZMIANY NIE WIEM NAWET CZY ZROBILEM 2 TYSIACE KILOMETROW. BOJE SIE ZE JAK ZALOZE KOLEJNY NOWY PASEK TO PO JAKIMS CZASIE STANIE SIE TO SAMO. CZY KTOS MNIEJ WIECEJ MOZE PRZYPUSZCZAC JAKA MOZE BYC TEGO PRZYCZYNA. WSZYSTKO WYGLADA NA SPRAWNE: ROLKI ALTERNATOR ITP NIC SIE NIE RUSZA, NIE PISZCZY. BARDZO PROSZE O SUGESTIE BO JAK BEDE ZAKLADAL NOWY PASEK TO BYM POSPRAWDZAL EWENTUALNE PRZYCZYNY. Z GORY SERECZNIE DZIEKUJE :hi: :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim stanie alaternator? wszystko ok z łożyskami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

któreś koło lub napinacz jest krzywo i dlatego tnie pasek,

PS nie pisz dużymi literami :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - wyłącz ten cholerny CapsLock.

Po drugie - sprawdź działanie sprzęgiełka alternatora, sprawdź stan napinacza paska (czy nie krzywy) i rolki napinacza (czy się łożysko nie zaciera). Posprawdzaj wszystkie rolki, czy rowki nie są czymś zaklejone albo zniszczone (np. obtłuczone koło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź działanie sprzęgiełka alternatora

W 1Z nie ma sprzęgiełka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wada fabryczna paska była? jakiś lewy towar z przemytu w n-tym gatunku :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź działanie sprzęgiełka alternatora

W 1Z nie ma sprzęgiełka

Fakt - nie spojrzałem na profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem identyczną sytuację, przy czym mechanik co mi zmieniał pasek był trzeźwy i sprawdził. Poszedł mi napinacz. nie pamiętam dokładnie jak ale rolka spadła chyba z łożyska i ustawiła się krzywo... Po zmianie napinacza już zrobiłem z 3tyś km i wszystko jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam na napinacz paska wymień i problem zniknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro bede rozbieral przod i sprawdzal. zobaczymy czy cos wyjdzie :) dziekuje za sugestie :hi:

Sprawdź każdą z rolek napędzanych paskiem alternatora nie wykluczone, ze któraś stawia opór i rwie pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź koło pasowe wału głównego to z gumowym tłumikiem drgań skrętnych. miałem podobny przypadki. napinacz też nalezy sprawdzić bo możliwe ze na wachliwym ramieniu sie przyciera i podskakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj chyba wina leży nie tyle w rolkach czy napinaczu , ale w podstawie alternatora . W niej siedzi drut napinacza. Jak ta aluminiowa podstawa ma wytarcie w miejscu gdzie przechodzą tulejki tego ramienia napinacza- to lipa . Musisz to sprawdzić i ew . wymienic podstawę.Wymiana rolek nie pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebralem przód i jedyne co rzuciło mi się w oczy to spolerowane koło pasowe wału a podobno powinno być gumowane i na dodatek od strony wału jest tak poobijane jak na zdjęciu. Oglądałem na allegro używane w celu sprawdzenia i też tak mają ale nowe nie mają takich obić jak uważacie? dodatkowo kolo zaznaczone w czerwonym kółku z milimetr rusza się jak chwycę ręką na boki. Takto wszystko wydaje się być w porządku. Myślę kupić nowe koło pasowe wału i napinacz paska alternatora jak pisaliście. Proszę o sugestię gdyż nie chciałbym na marne wydawać tej kasy. Z góry serdecznie dziękuję :hi:

27052011298.jpg

28052011322.jpg

28052011323.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło w miejscu gdzie chodzi pasek wielorowkowy jest metalowe. Gorzej jak w miejscu gdzie jest zgrzane z gumą ma jakies ślady pęknięć. Wtedy będzie biło i szybko się rozleci. Jak będziesz wymieniał napinacz paska to sprzwdź podstawę aluminiową , miejsce gdzie chodzi drut napinacza - jak wyglądają tulejki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...