Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Co ile powinno się wymieniać czynnik chłodzący w klimatyzacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dowiedziałem sie od znajomego, że co jakiś czas powinno sie wymieniać czynnik chłodzący w klimatyzacji ponieważ w nim znajduje się jakiś olej który smaruje spręzarke, tak wiec nie wymienianie tego czynnika może zaszkodzić sprężarce gdyż nie ma ona smarowania. Ile w tym jest prawdy bo u mnie puki co z klima jest w porządku a jeżdzę już z 3 lata i jedynie co to wymieniałem pare razy filtr przeciwpyłkowy oraz byłem na odgrzybianiu. Czynnika nie wymieniałem bo obiło mi sie o uszy, że jeżeli nie ubędzie go i klima chodzi sprawnie to nie jest potrzebna jego wymiana. Kogo mam słuchać bo każdy mówi swoje. Czy wy co jakiś czas wymieniacie czynniki (bez względu na to, że wszystko z klima w porządku)?

Opublikowano

Gdzies kiedys przeczytalem ze z calkowicie sprawnego ukladu klimy w ciagu roku ubywa od 10 do 15% czynnika chlodzacego

i zaleca sie raz na dwa lata uzupelnic braki

Ja tak dla swietego spokoju robie to raz do roku, po zimie. Koszt niewielki ok 200zl (ozonowanie, odgrzybianie oraz uzupelnienie czynnika z srodkiem smarujacym)

Bo koszta naprawy zaniedbanej klimy z tego co sie czasem tu czyta moga byc baaaardzo wysokie

Wiec po tych 3 latach napewno juz czas najwyzszy zebys sie zainteresowal co w trawie piszczy :hi:

Opublikowano

Jedź do Norauto tam zrobią Ci diagnostykę za darmo :good: i będziesz wiedział czy wszystko O.K. a jak będzie coś nie tak to napełnienie kosztuje 179zł. :hi: (byłem kilka dni temu samochodem żony bo klima się załączała ale chłodzenia to nie było za dobrego, okazało się że czynnika chłodzącego było 160g zamiast 495g. Uzupełnili, sprawdzili szczelność i teraz jest lodówa w środku) :hi:

Dodam że auto jest z 2006 roku i serwisowane w ASO ale prawdopodobnie nigdy nie była robiona obsługa

klimy gdyż jest to zupełnie odrębna usługa nie związana z corocznym przeglądem.

Opublikowano

Zrób jak ci pisze kolega,ja też byłem w norauto jakieś 2 Mc teamu sprawdzili i było wszystk :)o ok i to bez grosza,a powiem ci że w zeszłym roku nabijałem i odgrzybiałem a lato było upalne jak cholera wiec śmigałem cały czas na klime i starczyło na rok a jak widać dalej :)

Opublikowano

no ja 2 lata temu robiłem komplet i teraz jest lipa... o ile VAG nie kłamie to trochę ponad 60% czynnika (gdzieś mi tak mignęło) i w środku nie najlepiej... trzeba sie kiedyś wybrać

może skorzystam i spytam przy okazji... błędów odnośnie klap żadnych nie mam... i raczej nie było... a z nawiewów pasażera idzie cieplejsze niż u kierowcy... temperatura na LOW na obydwu... klap nie słychać nawet... i nie wiem co jest grane... gdyby to sprawa samego czynnika to wiałoby tak samo po obydwu stronach chyba... może ktoś się spotkał :wtf:

Opublikowano

Jak w kwietniu byłem na ostatnim przeglądzie w ASO, zapytalem czy w programie przegladu Long Life jest obsluga klimy, okazuje sie że w zadnym programowym przegladzie co 30,60,120tys, nie ma obslugi klimy :mysli:zdziwilem się i choć dzialala poprawnie zleciłem, wyciągniecie czynnika,nabicie (uzupelnienie z olejem) koszt ok.190 pln, jak na ceny ASO to nie zabija.

Opublikowano

u ojca w B5 auto z 2000 roku nigdy nie byla serwisowana klima ( mamy je prawie od nowosci ), jedynie odgrzybianie wlasnoręczne na parowniku i nie ma zadnego problemu z chlodzeniem, nawet przy + 35 st na dworze, po jakiś 30s czuć już chłodne powietrze, temp zawsze ustawiona na 22 st.

jak brakuje znaczną ilość gazu to wskazuje to raczej na nieszczelność...

pzdr.

Opublikowano

może skorzystam i spytam przy okazji... błędów odnośnie klap żadnych nie mam... i raczej nie było... a z nawiewów pasażera idzie cieplejsze niż u kierowcy... temperatura na LOW na obydwu... klap nie słychać nawet... i nie wiem co jest grane... gdyby to sprawa samego czynnika to wiałoby tak samo po obydwu stronach chyba... może ktoś się spotkał :wtf:

Coś pewnie z klapą temperatury po stronie pasażera.

Tutaj masz mój opis, który to będzie: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=177354.msg2130897#msg2130897

Gdyby coś było z czynnikiem, to z obydwu klap wiałoby Ci ciepłem, a tak coś mechanicznie jest nie tak w klapach.

Zauważyłem też, że błędy klap po skasowaniu potrafią niepowrócić pomimo tego, że są nie sprawne.

Aaa... i jeszcze jedna rzecz. Jeżeli ruszałeś ostatnio panel klimatronika, to sprobuj ponownie wpiąć kostki - może nie łączyć i takie rzeczy mogą się dziać dziwne.

Opublikowano

Ja również polecam duży przegląd klimy co 2 lata a odgrzybianie co roku na wiosnę. Wymiana filtra kabinowego 2 razy do roku, ale to zależy jak kto i ile jeździ.

Opublikowano

A ile tego oleju tam jest ??

Ja u siebie mam 850 g czynniki i 50g oleju. Jak ubywa to ubywa czynnik a nie olej. U mnie słabo klima chłodziła i zostało odessane 50 g oleju więc książkowo, mimo że czynnika już prawie nie było. myślę że nie ma to żadnego związku ze zużywającą się sprężarką (może jedynie z napędem sprężarki, bo jak nie ma czynnika to sprężarka ma ciężej, u mnie po załączeniu klimy spadały obroty delikatnie)

No i co do serwisu ja wymieniam 2 razy w roku filtr kabinowy, co roku daje do serwisu w celu odgrzybienia i ozonowania oraz sprawdzają osuszacz (też ważne jak się zbierze wilgoć to potrafi zamarznąć i rozwalić układ)

Opublikowano

Dobrze tez co 2-3 lata wymieniać osuszacz bo on wieczny nie jest, a często przez niego zaczynają się problemy z klimą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...