Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Montaż sondy EGT


gregory

Rekomendowane odpowiedzi

W planach mam wymiane turba na większe + wtryski+ FMiC + Wydech + Program, ale przedtem trzeba by jakieś wskazniki. W tym tygodniu więc doczekałem się wskazników Defi BF, które zamówiłem. Był to Boost i EGT + Control unit II .

Podczas montażu zrobiłem kilka fotek dla potomnych i z uwagi na to, że nikt tak naprawde tego nie opisał jeszcze i nie ma jeszcze takiego tematu ze zdjęciami i konkretnym opisem do konkretnego silnika postanowiłem skorzystać z okazji i to tu zamieścić, może się komuś przyda. Montaż Boosta jest dziecinnie prosty, nie ma więc sensu opisywać.

Najpierw miałem zamiar dorobic flansze między kolektor a turbine, po to aby nie wiercić dziur w kolektorze. Niestety w AEB przy budzie B5 tak się nie da bo zaraz pod turbiną jest blaszana osłona poduszki silnika która przeszkadza aby turbine opuścic niżej po montażu flanszy(obojętnie jaką by ta flansza nie miała grubość). Do montażu sondy konieczny był demontaż kolektora. Po wstępnych pomiarach u tokarza okazało się, że podstawka do sondy EGT Defi posiada gwint stożkowy 1/8 , konkretnie- 28 zwojów/cal. Po dwóch wizytach u miejscowych tokarzy okazało się, że nie każdy posiada takie gwintowniki bo nie używa się ich zbyt często na codzień. Po znalezieniu odpowiedniej osoby to tej roboty która miała odpowiednie gwintowniki itd. , miejsce do wiercenia w kolektorze zostało do tego przygotowane- Nafrezowane (tak aby podstawka miała miejsce do wkręcenia się w owalnym, wklęsłym miejscu kolektora) i nawiercone z bardzo małymi obrotami wiertarką stołową pod odpowiednim kątem, wcześniej zmierzonym, oraz nagwintowane:

'>http://imageshack.us"]resizeofp1160410tp8.jpg

'>http://imageshack.us"]resizeofp1160414ww2.jpg

'>http://imageshack.us"]resizeofp1160407sy3.jpg

Sam montaż sondy po wykonaniu "profi" otworu to już "formalność". Trzeba było tylko pamiętać aby uszczelnic gwint pastą do tłumików(w moim przypadku Bosal) i dokręcic tak aby nie stworzyć zbyt dużych naprężeń, które mogłyby się zle odbić po nagrzaniu do czerwoności :

'>http://imageshack.us"]resizeofp1160416xo5.jpg

'>http://imageshack.us"]resizeofp1160418vh1.jpg

'>http://imageshack.us"]resizeofp1160422mi3.jpg

'>http://imageshack.us"]resizeofp1160424tl9.jpg

Montaż kolektora to oczywiście najlepiej nowe nakrętki samozabezpieczające, śruby do turbiny i uszczelki, w tym pod kolektor/między turbo i kolektor/i Down Pipe + pasta do tłumików.

'>http://imageshack.us"]resizeofp1160428wu3.jpg

Na gotowo:

'>http://imageshack.us"]resizeofp1160429ls0.jpg

'>http://imageshack.us"]resizeofp1160434ru2.jpg

'>http://imageshack.us"]resizeofp1160436jv6.jpg

'>http://imageshack.us"]resizeofp1160438py0.jpg

Wskazniki sprawują się bardzo dobrze, wszystko zostało już nagrzane do czerwoności :) dwa razy i nie widać żadnych pęknięć ani niepokojących objawów jak narazie :) Naprawde, Fajowa zabawka!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!!

He! zamontować zegary w słupku to było troche rzezby. Użyłem do tego tych oryginalnych blaszek mocujących które były w komplecie i orginalnych obudów. Najpierw wymierzyłem te dwa zegarki tak aby z pozycji kierowcy jeden nie przysłaniał drugiego a zarazem żeby nie były za bardzo oddalone od siebie(niestety bez kaleczenia słupka się nie dało -no bo trzeba było naciąć i jak zegary będe sciągał to będe musiał zaopatrzyć się w nowy słupek, chyba że zostawie z dziurami :tongue4:)

resizeofp1180456ng9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda fajnie, napradę fajnie. My z Adasiem zapodajemy na środek deski, zrobimy fotki i też wkleimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregory, masz chyba gazownie w srodku, co? W takim razie wskazniki sa szczegolnie przydatne :th: i fajnie to obfotografowałeś :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota zrobiona fachowo tylko chyba miejsce nieodpowiednie bo jak ten czujnik się w końcu upali (a upali się) to wiadomo gdzie i z jakim skutkiem wpadnie.

Kotlet odgrzany mistrzowsko :brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę odgrzeje....

Jako że właśnie montowałem EGT u siebie, zrobiłem kilka fot. Otwór wywierciłem w innym miejscu. Po żmudnych analizach wytrzymałościowych :) stwierdziłem że lepiej będzie zrobić otwór tak:

p1010110yga.jpg

początek wiercenia najbliżej krawędzi "flanszy" jak tylko się dało, a następnie podfrezowane tak żeby bez problemów wsadzić tam króciec z kluczem nasadowym

p1010109a.jpg

po wkręceniu wszystkiego wygląda to tak:

p1010113cc.jpg

p1010114eb.jpg

i na aucie:

p1010121k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz ja odgrzeje. Co z tym cyckiem sie urwie po jakimś czasie czy nie jak pisze wyżej kolega tokarka606 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...