dagger Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 Witam mam problem taki jak w temacie. Mianowicie mam samochód Audi A4 1,9 TDI 90KM z klimatronikiem, jednak gdy go kupowałem nie było w nim sprężarki klimatyzacji. Zakupiłem drugą sprężarkę zamontowałem i pojechałem sprawdzić szczelność. Układ okazał się być szczelny, jednakże po nabiciu klimatyzacja nie chciała się włączyć. Odczytałem zatem błędy i nie było tam nic poza błędem czujnika temp powietrza wlotowego czy jakoś tak i coś o czujniku obrotów sprężarki. Wykasowałem błędy i zmieniłem kodowanie z 60 na 40 bo tak gdzieś na forum wyczytałem . I teraz tak: sprężarka się włącza co widać jak się na nią patrzy, ale nie chłodzi a rurki te przy podszybiu są normalne (nie są zimne). Dodam jeszcze że od nabicia dwa razy się zdarzyło, że chodziło normalnie to znaczy: z nawiewów leciało powietrze lodowate i wcześniej wspomniane rurki były zimne i mokre. Co może być przyczyną takiego zachowania i gdzie szukać rozwiązania??? P.S. i jeszcze jedno jak w końcu powinien się zachowywać wentylator od klimy?? bo u mnie jest tak jak włączę sprężarkę to nic się nie dzieje, a jak było normalnie (jak zaczęła klima działać ) to też nie chodził od razu tylko po jakimś czasie pracy klimy na postoju się załączył i pochodził chwilę i znów przestał.
mily Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 Jak nie było sprężarki to rozumiem że układ był otwarty. Tam jest osuszacz on zbiera wilgoć 24 godzimy na powietrzu wystarczy żeby go zapełnić. Myślę że to będzie to, ale niech ktoś mądrzejszy się wypowie (zapchany czyli zalany wodą zamarza co powoduje wzrost ciśnienia w układzie i następuje odłączenie klimy) Tak czy inaczej jeżeli układ był nieszczelny to osuszacz i tak jest do wymiany.
dagger Opublikowano 26 Maja 2011 Autor Opublikowano 26 Maja 2011 Dzięki za tak szybką odpowiedz i pewnie masz rację z tym osuszaczem ale mi sprężarka jak ją załączę to chodzi cały czas znaczy sprzęgło jest załączone i nic go nie wyłącza poprostu nie chłodzi
mily Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 Ten osuszacz powinien się robić zaszroniony lub zamarzać jak jest coś z nim nie tak.
dagger Opublikowano 26 Maja 2011 Autor Opublikowano 26 Maja 2011 szczerze powiem że nie sprawdzałem tego ale sprawdzałem te rurki przy podszybiu i one są normalne. znaczy się nie rosieją i nie są zimne. a czy gdyby to był osuszacz to czy te rurki mogłyby byś normalne (nie zimne).
mily Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 No on zamarza i dalej nie puszcza czynnika. Nie ma obiegu lub jest mały ale wtedy rośnie ciśnienie w układzie i powinno odłączyć sprężarkę. Aczkolwiek raczkuje w klimie narazie i mogę się mylić. Ten osuszacz to taka puszka jak filtr oleju tylko większa, po przewodach jak będziesz lukał do dojdziesz do tej puszki w A6 jest w okolicach prawego koła (od strony pasażera przy przednim błotniku). Czyli jak otworzysz maskę to pod lewą ręką powinieneś go widzieć pod filtrem powietrza.
dagger Opublikowano 26 Maja 2011 Autor Opublikowano 26 Maja 2011 A widzisz u mnie sprężarki nie wyłącza tylko cały czas sprzęgło jest załączone. Z tego co wydedukowałem co piszesz to u mnie wygląda to trochę tak jakby nie było ciśnienia w układzie. da się jakoś sprawdzić (domowymi sposobami) czy sprężarka daje ciśnienie. I jeszcze chciałbym wiedzieć czy może mieć coś wspólnego z moim problemem zawór rozprężny???
dagger Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2011 raczej odpada bo nabijana była i sprawdzana szczelność w środe, także czynnik raczej jest. Jakieś inne sugestie???? [br]Dopisany: 27 Maj 2011, 13:36_________________________________________________mam jeszcze małe pytanko jak powinna siedzieć dysza rozprężna (czy jak tam ją zwał)?????
sajmon8526 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 dysza jest wcisnieta w jedna z rurek na podszybiu.Mozna ja normalnie wyciagnac oczywiswcie po rozkreceniu rurki.Masz troche namieszane w tym aucie wiec powiem jak ja to robie.skoro kupiłes auto i nie wiesz jak to z nia było moze układ był zatarty czy cos.miejmy nadzieje ze nie.Najprostrzym sposobem jest podjechanie i podpiecie pod maszyne nie spuszcza gaz i zobacza ile go było.Potem zmien filtr kabinowy bo on tez za***iście potrafi namieszac a wielu ludzi o tym nawet by nie pomyślało:)z reszta ja tez ale ja w tym robie to juz wiem:)Osuszacz tez bym zmienił bo faktycznie dostał duza ilosc wilgosci, no i dysze rozprezna bym radził wymienic bo nie wiadomo w jakim stanie jest.Dysza kosztuje mysle do maks 40 zł osuszacz od 100 do150 maks. filtr zwykły ze 40.Wszystko mozesz zrobic sobie sam ale gaz musisz u nich spuscic.Maszyna sprawdzi szczelnosc chociaz to i tak jest h....j bo maszyna sprawdza poprzez podcisnienie.Jeżeli ci nabija klime to niech te gamonie sprawdza cisnienie kompreseora wysokie powinno miescic sie w graniach od 10 do 15 atmosfer a niskie od 2 do 5.I wtedy kiedy bedziesz miał wymienione osuszacz filtr kabinowy i dysze dopiero niech nabija układ.Zrobisz raz a dobrze.Teraz jezeli chodzi o wentylator to powinien on sie załaczyc wraz z klima ale moze byc tak ze właczy sie w chwili kiedy cisnienie w układzie wzrosnie wiec wtedy sie załaczy.Powinien razem z klima sie sie załaczyc.Zobacz rowniez w jakim stanie jest twoje chłodnica i czy nie jest za***ana robakami muchami itp bo to tez ma ogromny wpływ.Jezeli zrobisz tak jak napisałem i wszystko bedzie sie zgadzac to klima powinna chodzic jak szalona.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się