Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Zagadka: Głośny i telepie nim przy gaszeniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Objawy mam następujące: silnik zrobił się głośny (tak jakby wydech padł) i telepie nim dość mocno przy gaszeniu.

Co wiem do tej pory:

-wszystkie poduszki są ok. Nie ma na nich luzów, silnik jest na swoim miejscu.

-wydech też jest ok

-jak się podniesie korek od wlewu oleju to dość mocno z niego dmucha. Po dodaniu gazu troche mniej ale nadal korek położony troche podnosi (na rozgrzanym silniku)

-nie ma w oleju śladów niczego poza olejem, również jest go tyle ile ma być (nie ubywa)

-nie ma spadku mocy, jeździ tak jak zawsze

-jeśli się wciśnie pedał sprzęgła do połowy czuć na nim stukanie w takt silnika, nie za mocne ale wyczuwalne, mam wrażenie, ze tak było już dawno i nic się w sumie nie zmieniło

-skrzynia biegów chodzi bez zastrzeżeń

-przy zapalaniu nie ma problemu.

-płynnie oddaje moc, nie dzieje się nic nadzwyczajnego przy nawet nagłym przyspieszaniu

-ogólnie poza dźwiękiem podczas jazdy nic się nie dzieje

O co kaman? Mechanior stawia na dwumas ale zanim rozgrzebie sprawdzi sprzężenie na cylindrach w przyszłym tygodniu.

Poza tym coś mówił, że może lejące wtryskiwacze...

Jakieś pomysły? Może logi by coś powiedziały?

Opublikowano

tez mi zagadka-dwumas!!! :good:

Opublikowano

Ale jak czytam o padających dwumasach to jest bardziej spektakularnie... metaliczne odgłosy, walenie przy przyspieszaniu, urwany wał korbowy...

Jak długo można z moimi objawami jeździć?

Opublikowano

mozesz jezdzicile ilechcesz,dopuki nie zablokuje ci walu i nie rozwali czegos.

w twoim przypadku to juz dobrze dostal i czeka na wymiane

Opublikowano

Odezwij się do kogoś z forum, kto handluje częściami, np. tom77. Na pewno da Ci dobrą cenę i przynajmniej będziesz miał pewność, że jest to część oryginalna. Jeśli nie to sklep. Oprócz dwumasa, może warto się zastanowić nad dołożeniem paru groszy i wymianą również sprzęgła?

Opublikowano

Sprzęgło też będę wymieniał. To jako ciekawostkę znalazłem. Niby oryginał, niby nowy. Trochę chyba jednak gdzieś leżało bo gdzieniegdzie rdza wyłazi. Na zdjęciu jednak można przyfilować odcisk LUK. Cena jest kusząca bo najtańsze z pudełkowanych jakie znalazłem to prawie 1100zł. 3 stówy piechotą nie chodzą (to już połowa sprzęgła).

Opublikowano

Witam. ja zamiast 2masu poleciłbym ci zwykłe koło zamachowe, tarczę ze sprężynami jak w starych typach i zwykły docisk. ja mam tak u siebie i już zrobiłem trochę kilometrów autko jest bardziej dynamiczne na jednomasie. koszt to około 1600 zł za flywheel and clutch :decayed: MadE in Germany. ja ci to polecam pozdro :)

Opublikowano

-jak się podniesie korek od wlewu oleju to dość mocno z niego dmucha. Po dodaniu gazu troche mniej ale nadal korek położony troche podnosi (na rozgrzanym silniku)

O co kaman? Mechanior stawia na dwumas

Witam

Taka rada na przyszłość. Pracującego silnika na PD sie nie otwiera w czasie przacy. Popmki są smarowane olejem cisnieniowo i zawsze w PDekach będzie z korka waliło jak z lokomotywy. Nie wolno tego robić. A 2 sprawa to mechanik ma racje co do dwumasa.

Pozdro

ZC

Opublikowano

Witam. ja zamiast 2masu poleciłbym ci zwykłe koło zamachowe, tarczę ze sprężynami jak w starych typach i zwykły docisk. ja mam tak u siebie i już zrobiłem trochę kilometrów autko jest bardziej dynamiczne na jednomasie. koszt to około 1600 zł za flywheel and clutch :decayed: MadE in Germany. ja ci to polecam pozdro :)

dziwne bo ja z jednomasem z robota sie zamknalem okolo 900 pln !!!

oczywiscie razem ze sprzeglem.

kolo i sprzeglo audi 80 b4 1,9 tdi-pasuje p&p do ajm-a

Opublikowano

To jak mam 1600 wywalić na jednomas to już wolę w tych samych pieniądzach mieć fabrykę. I tak go nie zajadę bo ile jeszcze pojeżdżę tym samochodem? 3? 4 lata góra...

Opublikowano

To jak mam 1600 wywalić na jednomas to już wolę w tych samych pieniądzach mieć fabrykę. I tak go nie zajadę bo ile jeszcze pojeżdżę tym samochodem? 3? 4 lata góra...

Dokładnie. Nie ma najmniejszego sensu bawić sie w jednomasy.

Pozdro

ZC

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...