Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Problem z tylnymi łożyskami


zając87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :hi: Mam problem taki że w tamtym roku założyłem nowe łożysko i teraz znowu zaczyna mi wyć nie wiem czemu nie dokręcam ich mocno. Drugie łożysko ma luz ale bije się dokręcić żeby szybciej się nie wykończyło.Może ktoś z was miał już taki problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jakiej firmy łożyska założyłeś ? Bierznie zewnętrzną jak wbijałeś w piaste ? Ile czasu mineło od założenia łożysk ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim jakie łożysko zakładałeś jeśli te z najtańszych to się nie dziw że trzeba znowu wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup łożyska "ina" i będziesz miał spokój chyba że mas coś krzywe :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dopuki kolega sie nie wypowie jakie łożyska nzałożył możemy sobie gdybać , co do łożysk jest kilka dobrych firm np. SKF FAG NTN SNR INA KOYO , można kupić dobre łożyska ale zły montarz i po łożysku :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak mysle ze jakosc to dopiero polowa sukcesu reszta zalezy od tego jak sie je zalozy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,nie pamiętam jakiej firmy zakładałem ale dałem za nie jakieś 60 zł.A powiedzcie jak powinien wyglądać prawidłowy montaż??.Autko nie było bite w tył,a od założenia minął rok czasu.A o co chodzi z tą bieżnią zewnętrzną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kazdego kompletu lozysk dostajesz nowe bieznie ktore wbija sie w miejsce starych. Przy autach z belka na tyle nie mamy jako tako piast. Ich role pelnia tarcze hamulcowe w ktorych sa mocowane takze bieznie lozyska. Kazda tarcza posiada 3 specjalne wciecia w srodku to wybicia starej biezni i wbicia nowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego więc tak po pierwsze jeśli zakładasz łożyska stożkowe to każde jedno nawet najlepszej jakości należy przed założeniem dokładnie umyć w nafcie albo np w ropie , co do montażu to bieżnie zemnętrzną powinno sie wciskać prasą , tak jest najbezpiecznie , ja osobiście wbijałem młotkiem przez starą bieżnie bo nie miałem dojścia do praski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego całego łożyska sie nie wbija bo uszkodzisz łożysko , wbija sie tylko bierznie zewętrzną , łożyska stożkowe to łożyska składające sie z 2 części , bieżnia zewnętrzna i bierznia wewnętrzna razem z koszykiem i rolkami , w tylnej piaście są 2 rużne łożyska stożkowe no chyba że jest Q bo tam jest jedno szerokie łożysko podobne jak w przednim kole , może daj to komuś do zrobienia bo szkoda łożysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem teraz łożysko SKF zobaczymy jak to będzie,a pytałem się jak kupowałem łożysko to bieżnie są od razu na łożysku także nie trzeba osobno wbijać tylko od razu z łożyskiem.

Jak wbijałeś tak poprzednie łożysko to się nie dziw że tak się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego całego łożyska sie nie wbija bo uszkodzisz łożysko , wbija sie tylko bierznie zewętrzną , łożyska stożkowe to łożyska składające sie z 2 części , bieżnia zewnętrzna i bierznia wewnętrzna razem z koszykiem i rolkami , w tylnej piaście są 2 rużne łożyska stożkowe no chyba że jest Q bo tam jest jedno szerokie łożysko podobne jak w przednim kole , może daj to komuś do zrobienia bo szkoda łożysk

nie tyle podobne co identyczne :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega napisal wyzej. Jezeli nie ma praski to mozna wykozystac stare bieznie, ja sobie tez dorabialem z rurek o roznych srednicach przyzady do rownomiernego wbijania biezni. no i oczywiscie jak to inny kolega napisal 0% syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega napisal wyzej. Jezeli nie ma praski to mozna wykozystac stare bieznie, ja sobie tez dorabialem z rurek o roznych srednicach przyzady do rownomiernego wbijania biezni. no i oczywiscie jak to inny kolega napisal 0% syfu.

Kolego z tym myciem łożysk chodzi nie tylko o pozbycie sie zabrudzeń ale najważniejsze o pozbycie sie środka konserwującego , każde łożysko jest konserwowane środkiem który zabezpiecza łożysko przed korozją , niestety ten środek nie ma właściwości smarnych a co gorsze utrudnia dokładne smarowanie łożyska podczas pracy i nawet najlepsze łożysko sie przegżewa i pada po krótkiej eksploatacji , niestety mało kto o tym wie i takie są skutki . Dodam że chodzi tylko o łożyska odkryte , łożysk zakrytych typu ZZ i 2RS nie trzeba myć przed założeniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tom77 proponuje mi łożyska tył Fag 68 zl/kpl na oś panowie czy to jest dobra firma lozysk? a jesli nie to jakie mam kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tom77 proponuje mi łożyska tył Fag 68 zl/kpl na oś panowie czy to jest dobra firma lozysk? a jesli nie to jakie mam kupic?

śmiało kupuj to są dobre łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...