Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Audi A4 B7 2.0 TDi autoamt trzesie na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jakacor w BPW masz jedno punktowe mocowanie PD, możliwe że masz luzy w gnieździe i za dużo leje ropy.

Teraz - przy okazji sprawdzania - wyjmowany był 3 i 4 PD. Wyglądały na mocno dokręcone i luzów nie stwierdzono.

Opublikowano

Ja mam podobny problem z bujaniem (nie zawsze, zależy od dnia) na wolnych obrotach. Podejrzewałem pompowtrysk na 3 cylindrze, ale zamieniłem 3 z 4 i znowu najgorsze korekcje na 3 cylindrze.

Panowie proszę o jakieś podpowiedzi, zastanawiam się czy powodem bujania może być listwa zasilająca pompki.

Poniżej log statyczny:

Grupa 001: Injection Quantity

903 /min Engine Speed (G28)

5.2 mg/suw Injection Quantity

7.1*KW Injection Duration (specified)

81.0*C Coolant Temperature (G62)

Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)

-0.56 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1

-0.78 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2

1.51 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3

-0.12 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4

Grupa 023: Injector Switch Time Deviation

-62.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1

-47.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2

-73.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3

-72.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4

[br]Dopisany: 09 Sierpień 2011, 16:54_________________________________________________Wymieniłem listwę zasilającą pompki, ale jest tylko trochę lepiej. Dalej czasami zatrzęsie na wolnych obrotach a ponadto po długim postoju gorzej odpala.

Proszę o podpowiedzi co jeszcze sprawdzić.

Opublikowano

w Grupie 23 masz strasznie wysokie bipy, przez to pewnie telepie

Opublikowano

Ja mam podobny problem z bujaniem (nie zawsze, zależy od dnia) na wolnych obrotach. Podejrzewałem pompowtrysk na 3 cylindrze, ale zamieniłem 3 z 4 i znowu najgorsze korekcje na 3 cylindrze.

Panowie proszę o jakieś podpowiedzi, zastanawiam się czy powodem bujania może być listwa zasilająca pompki.

Poniżej log statyczny:

Grupa 001: Injection Quantity

903 /min Engine Speed (G28)

5.2 mg/suw Injection Quantity

7.1*KW Injection Duration (specified)

81.0*C Coolant Temperature (G62)

Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)

-0.56 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1

-0.78 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2

1.51 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3

-0.12 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4

Grupa 023: Injector Switch Time Deviation

-62.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1

-47.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2

-73.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3

-72.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4

[br]Dopisany: 09 Sierpień 2011, 16:54_________________________________________________Wymieniłem listwę zasilającą pompki, ale jest tylko trochę lepiej. Dalej czasami zatrzęsie na wolnych obrotach a ponadto po długim postoju gorzej odpala.

Proszę o podpowiedzi co jeszcze sprawdzić.

zmien stacje,

dodaj do paliwa srodek czyszczacy do ukladu paliwowego PD: np motul engine system clean

BIP-y sa wysokie, jednak logowalem kilka jednostek po wymianie PD na nowe i byly podobnie wysokie. wskaznikiem rownomiernosci jest glownie grupa 013.

zauwazylem u siebie wplyw paliwa na wartosc BIP

Opublikowano

Generalnie tankuje tylko Verve i czasami V-power. Dodam STP i zobaczymy czy coś sie zmieni.

Dzieki za sugestie.[br]Dopisany: 19 Sierpień 2011, 15:31_________________________________________________Dodanie STP nic nie zmieniło, ale byłem dziś w ASO na diagnostyce i stwierdzono uszkodzony EGR. Podano mi nr EGR "03G 131 501 R".

W ASO EGR kosztuje 1200 zł, natomiast na allegro są dostępne od 400 zł ale z końcówką B, J, Q. Czy orientuje się ktoś jakie są różnice?

Acha, czy mogę wypiąć EGR na jakiś czas żeby osobiście sprawdzić różnicę?

Opublikowano

Dodanie STP nic nie zmieniło, ale byłem dziś w ASO na diagnostyce i stwierdzono uszkodzony EGR. Podano mi nr EGR "03G 131 501 R".

W ASO EGR kosztuje 1200 zł, natomiast na allegro są dostępne od 400 zł ale z końcówką B, J, Q. Czy orientuje się ktoś jakie są różnice?

Acha, czy mogę wypiąć EGR na jakiś czas żeby osobiście sprawdzić różnicę?

Zadzwoń do gościa z allegro i powiedz że potrzebujesz do BLB. Możesz odpiąć, nic się nie stanie, tylko zaświeci Ci się kontrolka silnika.

Opublikowano

No i niestety ASO się nie popisało, bo diagnoza nie była trafna. Wymiana EGR-a nic nie dała i na wolnych obrotach dalej buja.

Natomiast wymiana listwy spowodowała, że korekcje na 3 cylindrze zrównały się z pozostałymi (BIP-y pozostały na tym samym poziomie).

Zauważyłem ostatnio, że czasami rano po odpaleniu i przejechaniu ok 10 km silnik pracuje równo i przy tym jakby ciszej. Jak występują drgania to silnik ma dżwięk jakby buczący.

Może ostatnie 2 zdania naprowadzą Was na jakiś trop, bo co pojade do jakiegoś mechanika to każdy rozkłada ręce, łącznie z ASO.

Opublikowano

Miałem tak samo w BPW na wolnych telepało silnikiem i całą budą ( raz było ok raz telepało ) po wymianie PD wszystko wróciło do normy :wink4:

Opublikowano

Virus, jakie miałeś korekcje i BIP-y wymienionych pompowtrysków (jeśli pamiętasz oczywiście)?

Jeszcze jedno, wczoraj sprawdzałem pompę paliwa i po włączeniu zapłonu pompa podała jakieś 50 ml ropki. Czy to ni[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2011, 13:20_________________________________________________C[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2011, 13:21_________________________________________________Sory, komp sie wysypał.

Kończę zapytanie, czy to nie za mało? (samochód po 3 godzinach postoju)

Opublikowano

Z korekcjami to raz było 1.2 i wtedy silnik w miarę normalnie chodził, jak zaczęło telepać to 2.99

Opublikowano
A u mnie sprawa wygląda tak:

na 3 pompowtryskiwaczu 13 grupa VAG pokazywała 2,99, podczas gdy na wszystkich pozostałych wskazania były na poziomie ok. -1,3 (niestety nie mam swojego VAGa więc nie mogę wkleić logów).

Wydawało się więc, że to 3 pompka jest do wymiany.

Po włożeniu nowej pompki wskazania zostały bez zmian. Po zamienieniu 3 z 4 okazało się, że na 4 (ze starą pompką nr 3) wskazania są ok., natomiast na 3 nadal jest 2,99. Wygląda więc na to, że pompowtryskiwacze są ok, a problem tkwi gdzieś indziej :(

Dodam tylko, że koło zamachowe było wymieniane przez wcześniejszego właściciela.

O ile do trzęsienia na postoju można się przyzwyczaić, to zastanawiam się, czy ta nierówna praca 3 wtrysku ma jakieś inne/gorsze konsekwencje (po wysypaniu się pompy oleju, a wraz z nią turbiny, wolę dmuchać na zimne :))???

Macie może pomysł, gdzie dalej szukać źródła problemu?

W ostatnim czasie pojawił się dodatkowy problem. Przy przyspieszaniu silnik nierówno pracował - tak, jakbym jechał po nierównościach poprzecznych.

Po wizycie w warsztacie okazało się, że:

1. wałek rozrządu do wymiany (porysowany i jeden z trójkątów miał spłaszczony wierzchołek)

2. jeden z pompowtrysków do wymiany (z powodu awarii elektroniki)

3. szklanki do wymiany (porysowane/zużyte, a jedna dziurawa)

Auto pracuje równiej. Nie buja na postoju. Zastanawiam się jednak nad logami, które wyglądają następująco:

Address 01: Engine (03G 906 016 LQ)

00:15:37 Group 013

-0.05 mg/str Inj. Quantity

-0.75 mg/str Inj. Quantity

-0.54 mg/str Inj. Quantity

1.39 mg/str Inj. Quantity

W dalszym ciągu jeden odstaje wyraźnie od reszty, co mnie trochę niepokoi. Zdaniem mechanika wszystko jest ok, ale nawet słowem nie wspomniał o tym, że jeden ze wskaźników odstaje.

Macie jakieś pomysły? Powinienem się tym przejmować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...