mas0n Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 Witam. Od kiedy sie ociepliło, zaczeło mi ubywać oleju, ok litr na 1000 więc zaczałem się przyglądać skąd sie leje i znalazłem takie coś (na czerwono) Filmik gdzie to dokładnie się znajduję Co to jest? Mylę się że się z tego leje? Kolejne pytanie jakie mnie nurtuje: Co to i po co to tak jest umiejscowione: To jest rurka, znajduję sie przed chłodnicą, jest metalowa i pogięta. Obok jest jakaś wtyczka, jak by do czujnika którego nie ma, no i nie wiem od czego to. A ta rurka biegnie głębiej do komory silnika, na pierwszym zdjęciu zielona ramka. To ma coś wspólnego z klimatyzacją? I trzecie, chyba najprostrzę: To na czerwono to odma? Przynajmniej wnioskuję po odpowiedziach w tym temacie: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=206156.0 Czy to normalne że jest lekko zaolejona?
majkel_majki Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 Nie widzę dobrze skąd cieknie olej, może ktoś inny się wypowie. Ta trytytka na gumowej osłonie przegubu to chyba jakiś żart Pogięta, czarna rurka przed chłodnicą to chłodnica płynu wspomagania. Powinna być prosta, pogięta oznacza wcześniejsze bum bo cóżby innego? Ta "wtyczka" to jest czujnik temperatury zewnętrznej i jest na swoim miejscu z tego co widzę. Odmą się nie przejmuj
WIŚNIA Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 na zdjęciu numer 1 to jest chyba przekładnia kierownicza dokładniej pod tą gumą jest listwa zębata i przegub kulisty [br]Dopisany: 30 Maj 2011, 21:01_________________________________________________więc oleju tam nie znajdziesz tylko płyn wspomagania
lesli Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 U mojego syna też się leje dzisiaj niedalem rady ,jutro będe ściągał kolektor to się okarze.
mas0n Opublikowano 31 Maja 2011 Autor Opublikowano 31 Maja 2011 Ale to nie jest układ kierowniczy. Na filmiku w 8 sekundzie przez chwilę widać po lewej stronie gumowe osłony na drążkach. Niedawno końcówki wymieniałem, byłem przy tym i z nimi jest OK. No i płynu ze wspomagania w ogóle nie ubywa. majkel_majki tak, dostała, i w przód i w tył, ale lekko: chłodnica też wykrzywiona :/ no ale samochód kupiony za naprawdę małą kase 10 minut siedziałem i gapiłem się na tą część, i w ten czas kropelka poszła. To olej. Ale do czego ta część służy? może wystarczy, że zmienię tą opaskę na metalową i dobrzę zacisnę? Ale tak czuję że jak coś się leje to może trzeba coś więcej wymienić
kalik Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 To z pierwszego zdjęcia to maglownica. Skoro nie ubywa oleju od wspomagania to wyciek jest skądś indziej i musi po niej zaciekać.
Labiel Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Maglownicę zostaw w spokoju. Nie ma nic wspólnego z ubywaniem oleju. Po za tym w jej pobliżu nie ma nic co miałoby styk z olejem silnikowym więc to na pewno cieknie płyn wspomagania (płyn ale bardziej przypomina olej). Widocznie ubytki są bardzo małe. Auto dymi?
WIŚNIA Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Ale to nie jest układ kierowniczy. Na filmiku w 8 sekundzie przez chwilę widać po lewej stronie gumowe osłony na drążkach. Niedawno końcówki wymieniałem, byłem przy tym i z nimi jest OK. No i płynu ze wspomagania w ogóle nie ubywa. majkel_majki tak, dostała, i w przód i w tył, ale lekko: chłodnica też wykrzywiona :/ no ale samochód kupiony za naprawdę małą kase 10 minut siedziałem i gapiłem się na tą część, i w ten czas kropelka poszła. To olej. Ale do czego ta część służy? może wystarczy, że zmienię tą opaskę na metalową i dobrzę zacisnę? Ale tak czuję że jak coś się leje to może trzeba coś więcej wymienić a tak na marginesie,to jak twój płyn od wspomagania kolorem przypomina olej (czarny) to lepiej go wymień
devon00 Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 opaske zmien na metalowa bo ta to średnio wyglada..taka opaska to mozesz sobie przewody do kupy zebrac
mas0n Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2011 Maglownicę zostaw w spokoju. Nie ma nic wspólnego z ubywaniem oleju. Po za tym w jej pobliżu nie ma nic co miałoby styk z olejem silnikowym więc to na pewno cieknie płyn wspomagania (płyn ale bardziej przypomina olej). Widocznie ubytki są bardzo małe. Auto dymi? Nie dymi. Tylko sporo wody się wylewa Co do wspomagania, jak by się tak lało z niego to chyba miałbym znaczne ubytki a nie ubywa..? Przynajmniej nie zauważyłem. Sprawdziłem przy zakupie i poziom był między min/max. Teraz zaznaczyłem poziom mazakiem i zobaczę czy / ile ubywa. Też nie ma oleju w płynie chłodniczym, a na korku oleju nie ma mazi. Wyczyściłem brud z silnika żeby zobaczyć co się zalewa i nic nie przybywa. Chyba będę musiał zajrzeć pod autko i sprawdzić co się dzieje z miską. a tak na marginesie,to jak twój płyn od wspomagania kolorem przypomina olej (czarny) to lepiej go wymień Yeap, płyn wspomagania ma kolor brązowo czarny. Zaraz po wypłacie wymieniam go razem z hamulcowym.
devon00 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 kolego ty masz w aucie gaz? jesli nie to polecam zmienic stacje benzynowa
WIŚNIA Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 a rano jak wyjeżdżasz do pracy nie ma żadnych plamek pod samochodem?
devon00 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 co do orlenu też nie możesz mieć pewności w moim regionie tydzień temu zrobili kontrolę. Stacja oznaczona jako czarny punkt na liście stacji. Wszystko zależy od ajęta a nie od logo dostawcy
admin20 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 ja przy moim silniku miałem podobną sytuacje i musiałem wymienić oring na wałku rozrządu. Teraz nawet grama nie bierze a miskę to miałem zawaloną całą w oleju...
bartek1605 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 przy takim ubytku oleju są dwie opcje 1. ubywa przez wydech 2. wycieki przy silniku (i tu bym szukał)
devon00 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 kolego tak jak pisalem wczesniej wjedz na kanal benzyna estrakcyjna duzo czysciwa w reke i jedziesz tam gdzie widzisz olej...po takim zabiegu przejedz troche km znowu wizyta w kanale i bedziesz dokladnie wiedzial gdzie masz wyciek...ja tez w swojej szukalem wyciekow bo kontrolka mi walila niskie cisnienie oleju jak stalem w korku...paprochy u ktorych wymienialem olej z braku czasu nie dokrecili filtra oleju a dwa padl czujnik cisnienia.teraz mam nauczke ze robie olej sam bo mam do tego warunki ale nie zawsze czas
mas0n Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2011 a rano jak wyjeżdżasz do pracy nie ma żadnych plamek pod samochodem? Parkuję na trawie. Wczoraj w nocy położyłem kartki papieru pod samochód i przez noc jedna kropla się pojawiła. Chyba gdzieś od strony pasażera blisko wału korbowego (cofając poprzesuwały się lekko) Pogonie do mechaników na kanał bo są miejsca gdzie nie zajrzę, a olej nie paruje w kosmos. przy takim ubytku oleju są dwie opcje 1. ubywa przez wydech 2. wycieki przy silniku (i tu bym szukał) Też mi się tak wydaję, ale z mokrych elementów to znalazłem tylko to co na zdjęciach, więc jw. Gonie do mechaników. Dzięki wam za pomoc
kamil1990_2006 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Kolego a odpal silnik i wpatruj się w filtr oleju i jego okolice a Dokładnie w mocowania filtra oleju, czyli na styku bloku silnika może tam cieknie?? Może tam cieknie u mnie ciekło i taki sam był duży ubytek oleju, tak kapało a właściwie się lało że aż blik silnika jest wytarty od tego oleju
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się