Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Piszczy podczas kręcenia kierownicą


kuba111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Od kilku dni zauważyłem że podczas kręcenia kierownicą trochę piszczy i zdecydowanie ciężej chodzi wspomaganie.Po rozkręceniu obudowy poid kierownicą i ruchach kier. wydaje się że piszczy z okolic takiego przegubu krzyżakowego na kolumnie.Moje pytanie jest następujące: czy ktoś wymieniał już taki krzyżak i czy da się zrobić to samemu.Czy zacierający się ten element może powodować iż kierownica ciężej pracuje.Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

laczenie kolumny z maglem masz w aucie w srodku odkec tapicerke chyba 4 sruby i masz bedziesz widzial,dalej juz poza srodkiem auta jest tylko magiel jezeli on piszczy moze byc uszkodzony sprawdz plyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale gdzi piszczy?czy aby w środku a nie na zewnątrz i czy przy maxymalnym skręcie czy obojętnie jakim? sprawdz płyn od wspomagania bo przeważnie to jest przyczyną

[br]Dopisany: 19 Styczeń 2008, 21:20 _________________________________________________

Nie skręcaj, nie bedzie piszczeć :thumbup:

nie pisz, nie będzie lipy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To piszczenie a raczej skrzypienie słyszalne jest nawet jak krótko i szybko ruszam kierownicą.Dźwięk dochodzi z wewnątrz i jak rozkręciłem obudowę pod kierownicą i trzymałem ręką za ten krzyżak to było takie wrażenie jakby to on chałasował.W poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem.Chciałbym wymienić też pły we wspomaganiu lecz nie mam pojęcia jaki zaKUPIĆ.Szukałem ale te nazwy nic mi niemówią,jakmyślicie conajlepirj wlewać.Może jestjakaśinstrukcja.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubo111 Polecam płyn Castrol ATF. W opisie producent podaje, że jest to płyn do przekładni automatycznej ale również do układów wspomagania więc się nie zdziw ;)

Jest to mineralny olej koloru czerwonego, odpowiednik Dexronu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lej ori zielony za litr w aso 39zl,wiem bo kupywalem gdy magiel zmienialem,a masz gwarancje ze lejesz dobry plyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zalany jeszcze w servisie niemieckim czerwony ,ale nie wiem jaki szukałem w książce jednak nie znalazłem.Moje autko ma dokładnie przelatane 100 tyś.km i nie wiem czy zalać czerwonym syntetyk z tego co piszą inni czy ten zielony.Nie chciałbym coś spartaczyć.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem zalany czerwonym płynem w serwisie niemieckim więc dolałem czerwonego, ale z tego co czytałem na tym forum większośc poleca mineralny zielony. Wiadomo, że nie wolno mieszać.

Na zbiorniczku jest napisane wyraźnie że musi być mineralny.

:przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz przeczytam w garażu i podam

[br]Dopisany: 20 Styczeń 2008, 16:18 _________________________________________________Na zbiorniczku jest oznaczenie G00200[br]Dopisany: 20 Styczeń 2008, 16:26 _________________________________________________Wróciłem właśnie od mechaniora, który stwierdził , że piszczy prawdopodobnie takie łożysko na kolumnie kierowniczej tuż przy przegrodzie silnika jednak widać go z wewnątrz auta.Mam takie pytanko czy ktoś z Was posiada schemat budowy kolumny( od kierownicy do przekładni).Z góry dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki serdeczne za schemat jednak mi piszczy na tym łożysku które jest tam dalej a na tym schemacie nie widać co jest za nim.Mechanik nie rozbierał tego jeszcze i zastanawia się czy jak zdemontuje łożysko czy nie wyleci olej.Nie wiem czy smar coś tutaj pomoże tam jest jakiś zimering i kołnież

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno dam znać co i jak.Najpierw spryskam to łożysko smarem w spreyu a później prawdopodobnie wybiorę się do ASO żeby mi sprawdzili w tych swoich programach jakie to łożysko i ten zimering.Pozdrawiam.[br]Dopisany: 31 Styczeń 2008, 05:45 _________________________________________________Dzisiaj byłem u mechanika wziął strzykawkę z igłą gdzieś zaczął wstrzykiwać i tak jakby trochę było ciszej.Powiadział abym przyjechał w innym terminie i pościągał wszystkie obudowy bo prawdopodobnie tam ociera taka guma którą można wyczyścić i przesmarować.Układ wspomagania raczej ok.Także najpierw moi drodzy strzykawka do ręki i jazda w wielu przypadkach pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

i co uporałes sie z tym problemem. bpo mam to samo tylko ze u mnie zaczeło sie to dziac kiedy dałem przekładnie do regenracji,po ząłozeniu zaczeło piszczec kiedy skrecam, a teraz (dzien po załozeniu i dłuzszej jezdzie koło 100km) kierownica zaczeła jaby ciezej chodzic.

płyn jest i to nawet ponad max. moze mi ktos pomoc co jest grane. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam problem ze wspomaganiem...wczesniej jak skręcałem do oporu kierownicą to tak było słychać jakby cos tam tarło a teraz jak tylko skrece to juz slychac ten dźwięk i mnie to troche martwi :confused4:

Czy ma ktos pomyśl jak by to mozna naprawic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...