Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Naprawa podgrzewania w fotelach przednich


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie : czas pracy około 4-6 H, miernik, lutownica,cienkie cęgi cierpliwość

rozbiórka :

wyjąć siedzenie z samochodu, poprzez zciągniecie blokad z przodu i 2 z tył, odłaczenie przewodów

zdjać plastiki z tyłu, z boków, aby miec dostęp do srub Torx 40, odkrecamy 4 sztuki i zciagamy góre siedziska ( uwaga na przewód do ogrzewania góry siedziska ) .

DSC00143.JPG

zostało nam do pracy samo siedzisko, z tyłu siedzenie mamy z lewej i prawej strony stalowa linka która to naciąga nam materiał na siedzisku należy ją poluzawac z obu stron, tak aby można było naciagnąć i podicągnąc materiał obiciowy, z tyłu pod materiałem obiciowym mamy złacza i luty przewodów miedzianych z sznurkiem grafitowym który słuzy jako materiał oporowy.

DSC00148.JPG

Gdy uporamy się z tym, następnie lokalizujemy przerwy w obwodach a mamy ich aż trzy !

oparcie siedzenie, srodek siedziska i oparcie lewe prawe i to pod kolanami sa to 3 odrebne obwody

w moim przypadku uszkodzone były dwa

tu jak na fotografi przy łaczeczniu grzania lewej strony-prawej strony i końca siedziska

DSC00146.JPG

i druga usterka na samym środku siedzenia, gdzie poszczególne "wysepki" są łączone przewodami, jeden znich uległ złamaniu

DSC00151.JPG

DSC00145.JPG

wszystkie przerwy nalezało pałączyć poprzez zaplecienie sznurka z linką miedzianą w przyp. 1 i lutowaniu w przyp 2

DSC00150.JPG

najgorszą pracą jest oginanie klipsów stalowych z racji ich trodnego dostąpu, klipsy te przymocowane do obicia z wszytym stalowym prętem (one tworzą te wysepki w siedzisku)

DSC00144.JPG

po wykonaniu połączeń sprawdzamy obwody czy są zamkniete, kazdy z osobna jesli tak składamy siedzenie

pozłożeniu i podłączeniu wtuku zasilania oparcia siedzenia należy sprawdzić zamknięcie obwodu pomiedzy dwoma bolcami tymi najgrubszymi

DSC00149.JPG

przyczyna uszkodzenia w moim przypadku był sterownik/przełacznik/włacznik po wyłaczeniu zapłonu podawał cały czas napięcie dwukrotnie wyższe od nomalnalnego powodawało to zbyt szybkie nagrzewanie się siedzenia do zbyt wysokiej temperatury po czym nastąpowawało w najbardziej czyłych miejscach i przerywanie obwodu.

po złożeniu i zamontowaniu siedziska w samochodzie należy wymienić przełącznik na sprawny, na wszelki wypadek sprawdzić jego podawanie napięcia

Sytuacja dosc niebezpieczna gdyż taka awaria grozi pożarem, naszczęcie w moim przypadku do tego niedoszło.

DSC00142.JPG

Opublikowano

Ja nie dalem rady ich pospinac spowrotem i lerza w garazu :gwizdanie: ale zato kupilem sobie teraz kubelki :kox: .Gratuluje cierpliwosci z tymi spineczkami :notworthy:

Opublikowano

spineczki to prosta spraw trzeba miec kleszcze takie odgiete lekko zwazajace sie ku końcowi 2 sztuki i problem znika

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie do kolegi "czaki22". Czy wiesz może w jaki sposób zdemontować tylną osłonę, przedniego fotela od audi a4 awx 2002r. Odłamał mi się jeden z dolnych zaczepów i w tej chwili, dolny, lewy róg fotela kierowcy brzydko odstaje. Próbowałem wersję siłową oby odskoczyła górna część osłony, ale w pewnym momencie zaczęło coś dziwnie trzeszczeć, jakby się coś odrywało. Nadmieniam, że szczelina jest zbyt mała aby można było od spodu włożyć rękę i wybadać sytuację bez uszkadzania innych zaczepów. Przynajmniej tak sądzę.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

nie bede zakladal nowego watku tylko dorzuce tu swoje spostrzezenia podczas naprawy podgrzewanie bo sporo ludzi ma proglem z grzaniem mam na dzieje ze czaki nie bedziesz mial nic przeciwko temu?

wiec zaczynamy:

tak sa umiejscowione maty w fotelu
fotelmaty.th.jpg

zeby bylo latwiej zrozumiec mate nr 2 wyglada ona tak:
matan.th.jpg

jak sa podzielone uklady grzewcze w fotelu
fotelobwody.th.jpg

jak sprawdzamy ktora mata jest uszkodzona
sprawdzamy.th.jpg

miejsce przepalenia sie maty w moim przypadku
miejsce.th.jpg

ja u siebie montowalem ori maty razem z calym okablowaniem i wszystkim...... wszystko tak jak jest w ori grzanych fotelach i mialem do czynienia z trzema kompletami mat i w dwoch kompletach przepalone maty byly wlasnie w tych miejscach

mam nadzieje ze sie nigdzie nie pomylilem i ze opis pomoze komus w naprawie grzania w fotelach bo przy tych temperaturach co taras mamy to :gwizdanie:

jako ze fotki wygasly wrzucam na inny serwer

fotelmaty_zps9664e2c8.jpg

fotelobwody_zps89ee1a68.jpg

mata_zps22fa69ae.jpg

miejsce_zpsd38ee197.jpg

sprawdzamy_zps10f735b7.jpg

Edytowane przez przemciotorun
Opublikowano

Chłopaki ja tez skorzystałem z podanego opisu i fotelik już sprawny. :>

Miejsce uszkodzenia było w tym samym miejscu co napisał kolega "dropsone".

Wskazówka tylko taka aby te klipsy stalowe rozginać na boki a nie rozciągać.

Tak czy tak dziękuje bardzo za opis :notworthy: jak by ktoś miał problem w moich rejonach to służę pomocą :wink4:

Opublikowano

przyczyna uszkodzenia w moim przypadku był sterownik/przełacznik/włacznik po wyłaczeniu zapłonu podawał cały czas napięcie dwukrotnie wyższe od nomalnalnego powodawało to zbyt szybkie nagrzewanie się siedzenia do zbyt wysokiej temperatury po czym nastąpowawało w najbardziej czyłych miejscach i przerywanie obwodu.

po złożeniu i zamontowaniu siedziska w samochodzie należy wymienić przełącznik na sprawny, na wszelki wypadek sprawdzić jego podawanie napięcia

O jakim kolego sterowniku/przełączniku piszesz ?? Ja mam problem ponieważ mi się nagrzewa tak siedzenie w jednym miejscu na siedzisku że nawet na 1 nie da się wysiedzieć bo strasznie parzy w okolicach lewego pośladka koło boczku na tym takim przeszyciu i muszę wyłanczać. Obwodu raczej nie mam przerwanego a może mam bo nawet nie napisałeś z jakiego powodu naprawiałeś ten fotel u siebie ?? Ale myślę że u ciebie wogóle nie grzało ? Myślę że coś może być z napięciem bo wcześniej jak było wszystko ok to fotel się wolniej grzał a teraz zaraz po włączeniu jest od razu gorąco w tym felernym miejscu. Co o tym myślicie ?

Opublikowano

właśnie znalazłem rozwiązanie mojego kolejnego problemu, denerwowało mnie już to, że fotel grzał tylko w jednej części, nawet na 1 parzył w 4 litery a reszta nie, dzięki wielkie:)

Opublikowano

właśnie znalazłem rozwiązanie mojego kolejnego problemu, denerwowało mnie już to, że fotel grzał tylko w jednej części, nawet na 1 parzył w 4 litery a reszta nie, dzięki wielkie:)

możesz jaśniej bo mnie też parzy .....

Opublikowano

ja obstawiam ze jak parzy to znaczy ze się przepala ten drucik łączący maty i nie długo przestanie grzać wiec ja bym rozebrał i to zrobił już teraz bo i tak cie to czeka Powodzenia

Opublikowano

Tez mam problem z matą, parzy w jednym miejscu a w pozostałym nie grzeje. Pewnie to usterka mechaniczna bo mam ślad na fotelu i małą dziurkę w pobliżu tego miejsca.

Tylko że ja mam B6 i mam sportowe fotele, nie wiem czy maty są inne niż w zwykłych fotelach w B6.

W drugiej B6 mam już zwykłe fotele i wogóle mi nie grzeją.

Chętnie kupie maty jeśli ktoś takie posiada.

Jeśli ktoś mógłby mi pomóc z usunięciem usterki to chętnie przyjade, oczywiście zapłace. Bo wiedze że koledzy sobie poradzili a daleko odemnie aż tak nie mieszkają.

Opublikowano

Ja u siebie chciałbym o ile to możliwe zamienić całe dolne siedzisko kierowcy z tym od pasażera. Mam skórzana tapicerkę i siedzisko kierowcy jest juz delikatnie podniszczone. Czy ktoś próbował zamienić te dwa siedziska miejscami ? Chodzi mi o zamianę gąbki razem z pokrowcem (skórą) miedzy siedziskami - chyba nie ma co rozbierać foteli żeby zamienić całe stelaże... Dodam że też mam podgrzewane fotele... Czy ktoś przeprowadzała taka operację ?

Opublikowano

na przykladzie mojego auta fotki foteli powyzej:

stelaz sie rozni od siebie, maty sa identyczne nie zaleznie od strony, gabki tez, materiał czy w twoim przypadku skóra jest chyba tez taka sama, tylko napewno bedzie przecieta w jednym miejscu zaby kabel od podgrzewania przeszedl, teraz jest to pod plastikiem ale jak przelozysz to bedzie to przy tunelu sierodkowym ( w sumie to i tak nie bedzie widac) jeszcze jutro sprawdze w garazu na 100%, bo mam tam jakies pozostalosci, chociaz np. jak nie masz regulacji odcinka lendzwiowego, to taki manewr idzie bez problemu zrobic z oparciem (sam tak robilem i wszystko jest p&p)

Opublikowano

Dzięki za odp. W sumie to mam regulacje odcinka lendzwiowego w dwóch fotelach, ale całych foteli nie zamienię miejscami bo poduszki powietrzne będą nie z tej strony co trzeba. Czy przy demontażu pokrowca będę musiał opinać te spinki/haczyki mocowane do linki o których była mowa wcześniej w temacie czy wystarczy tylko ściągnąć pokrowiec z mocowania z tyłu i bocznych zaczepów na dole wokół siedziska ?

Opublikowano

wystarczy zdjac oslony dookola ( te plastikowe) i w calosci przelozyc, gabka jest lekko przyklejona do stelazu ale nie ma wiekszego problemu z jej oderwaniem, jutro zerkne i napisze na 100% jak to jest z sedziskiem

Opublikowano

A jak jest z matami w B6 ? To jest ta sama mata co w B5 na fotkach na 1 stronie tematu ?

Mam takie fotele

c4bbfc2fd5fec9cfmed.jpg

Opublikowano

:no:[br]Dopisany: 03 Maj 2010, 10:03_________________________________________________soobolek tu masz fotki czym sie roznia te sedziska:

p3004101109.th.jpg

p3004101108.th.jpg

Opublikowano

dropsone dziękuję za pomoc. Czyli przekładam całe siedzisko wraz z matą grzewczą i pokrowcem, które wystarczy poodpinać z boku i nie martwię się tymi dziurami widocznymi na foto bo boczne plastiki ją przysłonią ? I jeszcze jedno ostatnie pytanie, jak zdjąć boczne gałki do regulacji położenia oparcia ? (bez ich demontażu nie ściągnę bocznych plastyków)...

Opublikowano

te pokretla sa wciskane, tzreba je podwazyc i schodza,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...