uciniak Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Kolega Piorun81 chce zamontować sobie włącznik z funkcją auto mając teraz zwykły włącznik bez takowej funkcji i na pewno będzie wyświetlał błąd na fisie o braku czujnika światła i nic mu taka zmiana nie da. Góral65 można przekodować i światła będą się zapalały za każdym razem po przekręceniu kluczyka . Dla b7 to chyba coś takiego możesz sprawdzić na pewno nic nie zepsujesz 09 moduł centralnej elektroniki następnie coding07 i tam masz bodajże 5 cyfr xxxx1 ostatnia cyfrę zmieniasz na 2 bo pewno masz 1 zatwierdzasz i jest git.
krupskim Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Kolego , nie pisz że będzie wywalał błąd na FIS-ie. Powtarzam że mam takowy włącznk zamontowany i nic więcej - BŁĘDU NIE WYWALA
uciniak Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 To w takim razie napisz kolego jak ten włącznik u ciebie funkcjonuje. Czy funkcja auto działa i w jaki sposób?Po przekręceniu na auto światła palą się cały czas nie ważne czy jest dzień czy noc i nie wyświetla błędu czy gasną w dzień i zapalają się po zmierzchu?I co z podświetleniem zegarów?
krupskim Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Wyjąłem włącznik531A i wstawiłem B z AUTO. Po włączeniu stacyjki po ok 4-5 sek włączają się światła mijania. Oczywiście jest tez aktywne podświetlenie wskaźników.Po wyłączeniu stacyjki światła gasną. Nic więcej nie dodawałem . Mam tylko normalny przełącznik wysokości oświetlenia..
Bart-S Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Nie wiem jak to jest w B7 - ale np. w B6 aby uruchomić skandynawski tryb świateł (automatyczne włączenie po zapłonie) wymagany jest moduł centralnej elektryki w wersji HIGH (moduły LOW nie dają się przekodować). Ktoś z B7 mógby to sprawdzić na szybko - jeśli posiadacie MCE z końcówką H, K lub M - najprawdopodobniej nie przyjmie wartości "2" na ostatnim bicie kodowania. ...inna sprawa, że automatyczne włączenie świateł po zapłonie da się wymusić nawet na module LOW, gmerając troszkę w kostce włącznika świateł Odnośnie opinii kolegi krupskim - IMO, funkcja AUTO jest u nas całkowicie nieprzydatna. W ciągu dnia czujnik i tak nie odpali Ci świateł mijania a jeżdżąc po zmroku już raczej sam się zorientujesz To już bardziej sprawdza się tryb skandynawski lub DRL.
krupskim Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Chłopie czytaj ze zrozumieniem . JA NIE MAM CZUJNIKA ŚWIATŁA - Wyjąłem jeden włącznik wsadziłem drugi i jest jak w opisie który zamieściłem wyżej. Ten sam manewr powtarzany był na kilku samochodach A4 B6 z 2002-32003 roku. Wszystko działa bez wywalania błędów i bez kodowania. Zapraszam na sprawdzenie.
Panton Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Bart-S dobrze kombinuje i jakby ktoś był w stanie to sprawdzić, potwierdzić to byłoby miło (ja mam dostęp tylko do L i N w B7 więc duupa )
karmazynek Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Też słyszałem że jest opcja przełożenia kabelków we wtyczce - tylko które i gdzie . Np jak się ma włacznik 531 A i w to miejsce zamontuje z końcówką 531 - to bez wkładania kluczyka do stacyjki od razu zapalają się światła postojowe / włącznik jest w pozycji "0"/ . Jesli ktoś wie jak zamieniać kabelki do poszczególnych włączników - mile widziane będzie podzielenie się tą wiedzą. Żeby podłączyć włącznik z B7 8E0 941 531 C do instalcji w B6 wystarczy przełożyć odpowiednio piny jeżeli mieliśmy włącznik: 8E0 941 531 to: kabel Pin 4 – Zasilanie świateł mijania [żółty] przekładamy do Pinu 13 kabel Pin 16 – Zasilanie świateł postojowych [szary] do Pinu 14 8E0 941 531 A to: kabel Pin 11 – Zasilanie świateł mijania [żółty] do Pinu 13 Czy to też można zastosować do włącznika 531A??
ogar Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Macie może jakiś patent na wyciąganie pinów bo za cholere nie daję rady.Pin 4 jest szerszy od wejscia do 13-zmieści się?Zrobiłem tak że przełożyłem głowice z włącznika z końcówką 531c do tylnej części włącznika bez litery na końcu-531. Wszystko się załancza oprócz podświetlenia świateł pozycyjnych oraz oznaczeń pod symbolami halogenów przednich i tylnych na włączniku-prawdopodobnie ma się podświetlać na zielono.Tak ma być?
Piorun81 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2011 Stary włącznik 531A ,podpinam 531D...wszystko śmiga,oprócz halogenów z przodu i z tyłu:( ...
Bart-S Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Chłopie czytaj ze zrozumieniem . JA NIE MAM CZUJNIKA ŚWIATŁA. Nigdzie nie napisałem, że go masz więc się nie unoś... Napisałem tylko swoją opinię na temat funkcji czujnika (chodzi o fabryczną instalację czyli MCE HIGH + czujnik światła + włącznik AUTO) i jego przydatności w PL. Sprawa użycia samego włącznika AUTO to inny temat ale skoro już o tym dyskutujemy... Nie trzeba wymianiać włącznika aby uzyskać ten sam efekt co u Ciebie - wystarczy zmienić kodowanie MCE ale o tym już pisałem - i bodajże Dominik też). Stary włącznik 531A ,podpinam 531D...wszystko śmiga,oprócz halogenów z przodu i z tyłu:( ... Przepnij pin 11 do 13 (to obwód świateł mijania).
Piorun81 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2011 mam na myśli halogeny przeciwmgielne...postojówki,mijania i drogowe wszystko hula no problem
Daniotkd Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 PAnowie albo dominikt1 mam pytanie do was teraz jeżeli posiadam przełącnzik typu 531 a kupiłem 531 A jakie piny pozamieniać? z góry dzieki pozdro !
krupskim Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 zajrzyj tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=157734.0 Bart-S napisał Cytat: " Odpowiadając na kilka pytań, które dostałem na pw – aby założyć włączniki o zwiększonej funkcjonalności czyli ten z końcówką A lub B (auto) w przypadku gdy wcześniej używaliśmy przełącznika standardowego - wymagane będzie przełożenie pinów w kostce włącznika świateł. I tak aby uruchomić światła mijania, postojowe i pozycyjne (plus ze stacyjki) przekładamy pin 4 do 11. Aby podać stałe zasilanie dla świateł postojowych i pozycyjnych – przekładamy pin 16 do 14. "
letallec Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Stary włącznik 531A ,podpinam 531D...wszystko śmiga,oprócz halogenów z przodu i z tyłu:( ... Tez mam A i kupilem wlacznik B lub D(niestety numer jest niewidoczny). Ktos ma pomysl jak to rozpoznać? Czy sie nie przejmowac i podpinac do wozu bo procedura przepinania 11>13 jest dla obu (B i D)
krupskim Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Podepnij i zobacz czy masz światła przeciwmgielne na włączniku ustawionym na światła mijania. Jeśli masz to OK - jest to 531 B . Jesli przeciwmgielne będą tylko na światłach pozycyjnych, przełóż kabelek z miejsca 11 na 13 i po kłopocie.
letallec Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Podepnij i zobacz czy masz światła przeciwmgielne na włączniku ustawionym na światła mijania. Jeśli masz to OK - jest to 531 B . Jesli przeciwmgielne będą tylko na światłach pozycyjnych, przełóż kabelek z miejsca 11 na 13 i po kłopocie. Dzieki za szybkie info No i wiem ze mam D. Probowalem przelozyc ten cholerny pin ale musze znalezc wiecej miejsca. Co moge powiedziec po zmianie to to ze swiatla na AUTO, jak i w pozycji "mijania" odpalaja sie z opoznieniem ok 2s, co pozwala na odpalenia auta zanim odpala xenony. Czy po ustawieniu na AUTO, napis ten powinien zmienic kolor?
Dranek Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Dzieki za szybkie info No i wiem ze mam D. Probowalem przelozyc ten cholerny pin ale musze znalezc wiecej miejsca. Co moge powiedziec po zmianie to to ze swiatla na AUTO, jak i w pozycji "mijania" odpalaja sie z opoznieniem ok 2s, co pozwala na odpalenia auta zanim odpala xenony. Czy po ustawieniu na AUTO, napis ten powinien zmienic kolor? Poradziłeś sobie z przełożeniem tego pinu? Ja się męczyłem z pół godziny dzisiaj i skapitulowałem. Ma ktoś sposób na wyjęcie tego pinu nr 11? Ja zmieniałem włącznik z A na D i co do podświetlenia u mnie jest tak: Na włączniku z końcówką A wszystko było podświetlone na czerwono, na D postojowe mam na zielono, przednie przeciwmgłowe na zielono, tylne przeciwmgłowe na pomarańczowo, reszta bez zmian kolorystycznych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się